TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • tyskerstuk. corolla

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #284108  av skaanaan
 
Hei=)

Noen som har forslag eller peiling til hvilke felger jeg burde kjøpe til corolla`n min for å få tyskerstuk?
har tenkt på 14 eller 15" men usikker på hvilke dim jeg kan bruke, pgs impress osv. noen som vil/kan hjelpe meg??
 #284109  av skaanaan
 
har forresten en corolla E10 96mod HB
 #284504  av skaanaan
 
Ingen som har peiling på dette????
 #284509  av Pgus
 
Nå innebærer valg av felger en god del personlig smak

Men hvis du skal ha støgg tyskerstuk., kan du jo bare ta hvilke som helst 7-8" felg, og sette på 175 dim gummi, blir vel stygt nok det

ET tør jeg ikke utale meg om...
 #284548  av Daniel HS
 
Hvis du skal ha oldschool-looken kan du gjøre slik som mange gjør med bl.a Golf II.
Ta en feit stålfelg, så sveiser du på noen cm fra en annen stålfelg utenpå der igjen, slik at du får en kant på den. Sikkert noen på forumet som kan gi deg en god beskrivelse i hva som må gjøres og hvordan det må gjøres for å få det skikkelig...
 #299991  av alex olsen
 
her er et bilde av min bil :lol:
Vedlegg
175x50x13 (7x13) et litt for mye he he
175x50x13 (7x13) et litt for mye he he
012ghhgghgh.jpg (1.1 MiB) Vist 3374 ganger
 #300024  av EXS
 
Pgus skrev:Nå innebærer valg av felger en god del personlig smak

Men hvis du skal ha støgg tyskerstuk., kan du jo bare ta hvilke som helst 7-8" felg, og sette på 175 dim gummi, blir vel stygt nok det

ET tør jeg ikke utale meg om...

det var da volsomt og negativ du var til dekkstrekk..... greit nok at man ikke får så mye kjøre egenskaper ut av det men det er jo smak og behag utsenemessig.

nei la gutten kjøre med dekkstrekk, gøy at noen bygger en litt anderledes japse ;)
 #300782  av stianpej
 
klipp en eller 2 ringa av fjærene dine framme å sett på høgre profil bak :mrgreen: jeg kjører med 8,5`` bred felg framme å 10`` bred felg bak på en bmw jeg har og har senkefjerer framme og orginale bak.dette er tøft 8)