TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Felger og sommersko til Lex'n.

  • Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #284183  av galx
 
Tenkte vi likegodt kunne starte en tråd om felger og dekk til Lex'n.

Meninger om farger, design, innpress, størelser og erfaringer osv. osv.. :idea: :roll:

Heng på folkens :mrgreen:
 #284187  av galx
 
Her var mye smågotter til Rolex’en. MYE stili :!: :!:

http://www.ultralitewheels.no/felger.htm

http://www.ultralitewheels.no/005-hikari.htm

http://www.ultralitewheels.no/a_tech_ii.htm

http://www.ultralitewheels.no/009-daiki.htm

http://www.ultralitewheels.no/gt-ii.htm

http://www.ultralitewheels.no/941-spec.htm

http://www.ultralitewheels.no/789-a-tec.htm

Har bestilt meg denne typen felg 18X8 ET45, i fargen "kull" :twisted:
Egentlig skulle jeg ha fått prøve dem på bilen i dag, men dem kom i feil farge.. Fargen jeg fikk var mørk grå med sølvfarget kant og nav.
Vedlegg
DEN TYPEN JEG BESTILTE
DEN TYPEN JEG BESTILTE
DC6_GRAY_lg_super.jpg (89.24 kiB) Vist 6506 ganger
DE SOM KOM FEIL...
DE SOM KOM FEIL...
DC6_bronze_v2_lg_super.jpg (94.43 kiB) Vist 6506 ganger
 #284205  av QuiNlan
 
Jeg kan jo svare i denne tråden da :D Fete felger forresten.

De sorte felgene kommer med krom kant ja. Det gjør også den sølvfarga.

Jeg også har en følelse av at kun sølvfarga gjør seg best. Frem til nå har jeg vært fast bestemt på at jeg skulle ha svarte, men jeg får se det litt ann. Tenke tenke litt mer :)
 #284221  av Neo
 
RÃ…Ã… felger galx, dette blir bra 8) .. synn dem kom i feil farge da..

har funnet ut at dem jeg bestilte er 18/7.5.. ET 40/45 står det, men etter det jeg tolker er dem *lovlig* :D ..

i bildet er dem sort, men egentli er det mørk alu farge på dem jeg bestilte :D ..
Vedlegg
zito_gtr.jpg
zito_gtr.jpg (72.54 kiB) Vist 7609 ganger
 #284226  av QuiNlan
 
Jess, det var disse jeg tenkte på helt i begynnelsen, dritfete felger. I sort altså. :)
 #284259  av galx
 
Neo skrev:RÃ…Ã… felger galx, dette blir bra 8) .. synn dem kom i feil farge da..

har funnet ut at dem jeg bestilte er 18/7.5.. ET 40/45 står det, men etter det jeg tolker er dem *lovlig* :D ..

i bildet er dem sort, men egentli er det mørk alu farge på dem jeg bestilte :D ..

Huff, dette var ikke enkelt.. Har sittet og sett på de feilsendte felgene i hele kveld. Dem er egentlig litt mørkere av farge enn på bildet. Senterkoppen er i karbon..sikle..
Tror jeg går for de feilsendte felgene. Dem er helt nye (type-2) av de jeg egentlig skulle ha + at dem er en del dyrere enn de jeg opprinnelig skulle ha. Så tror jeg dem er mer optisk på størelsen. Mørke felger og dekk går nesten i ett.. Med slissa og borra bremseskiver bak felgen tror jeg det blir å gjøre seg bra..tror jeg.. :roll: :| Tror kanskje jeg unskylder meg mye her for å kunne gå for de jeg har fått tilsendt i dag..

Hva tror dere ?
 #284276  av Tjuls
 
galx skrev:Huff, dette var ikke enkelt.. Har sittet og sett på de feilsendte felgene i hele kveld. Dem er egentlig litt mørkere av farge enn på bildet. Senterkoppen er i karbon..sikle..
Tror jeg går for de feilsendte felgene. Dem er helt nye (type-2) av de jeg egentlig skulle ha + at dem er en del dyrere enn de jeg opprinnelig skulle ha. Så tror jeg dem er mer optisk på størelsen. Mørke felger og dekk går nesten i ett.. Med slissa og borra bremseskiver bak felgen tror jeg det blir å gjøre seg bra..tror jeg.. :roll: :| Tror kanskje jeg unskylder meg mye her for å kunne gå for de jeg har fått tilsendt i dag..

Hva tror dere ?
Synes begge fargene var utrolig fete Galx.. Skjønner problemet ditt. :shock: Sleng inn et bilde av de du mottok, så vi får se hvordan de virkelig ser ut da :)
 #284295  av Neo
 
galx skrev:
Neo skrev:RÃ…Ã… felger galx, dette blir bra 8) .. synn dem kom i feil farge da..

har funnet ut at dem jeg bestilte er 18/7.5.. ET 40/45 står det, men etter det jeg tolker er dem *lovlig* :D ..

i bildet er dem sort, men egentli er det mørk alu farge på dem jeg bestilte :D ..

Huff, dette var ikke enkelt.. Har sittet og sett på de feilsendte felgene i hele kveld. Dem er egentlig litt mørkere av farge enn på bildet. Senterkoppen er i karbon..sikle..
Tror jeg går for de feilsendte felgene. Dem er helt nye (type-2) av de jeg egentlig skulle ha + at dem er en del dyrere enn de jeg opprinnelig skulle ha. Så tror jeg dem er mer optisk på størelsen. Mørke felger og dekk går nesten i ett.. Med slissa og borra bremseskiver bak felgen tror jeg det blir å gjøre seg bra..tror jeg.. :roll: :| Tror kanskje jeg unskylder meg mye her for å kunne gå for de jeg har fått tilsendt i dag..

Hva tror dere ?
tror du skal ta dem du har fått, dem er jo råå og vil passe bilen uansett etter det jeg forestiller meg 8) ..
når du itilegg får på di nye skivene så blir dette bra :mrgreen: .. når man er inne på bremser, er mintex klosser keramiske (støvfrie) eller er det vanlige skiver?

kan jeg spørre deg, di felgene jeg har bestilt står det ET 40/45 på.. er dem innafor grensen da?.. jeg ble veldig usikker :?
Sist redigert av Neo den 26 mar 2008 16:52, redigert 1 gang totalt.
 #284296  av Neo
 
QuiNlan skrev:Jess, det var disse jeg tenkte på helt i begynnelsen, dritfete felger. I sort altså. :)
skal du også ha slike?.. dem er fin, håper dem passer :) .. dem jeg bestilte er mørk alu, ikke sort.. bilen min er sort så vil ikke passe med sorte felger da
 #284297  av tunamgu
 
Mintex er vanlige klosser.Fås kjøpt på mekonomen.Jeg har akkurat byttet og det støver mindre enn originale.
 #284300  av Neo
 
tunamgu skrev:Mintex er vanlige klosser.Fås kjøpt på mekonomen.Jeg har akkurat byttet og det støver mindre enn originale.
hmm, var som pokker.. har noen erfaring med green stuff klossene?.. vet denne er litt *off topic*..
 #284303  av galx
 
Tjuls skrev:
galx skrev:Huff, dette var ikke enkelt.. Har sittet og sett på de feilsendte felgene i hele kveld. Dem er egentlig litt mørkere av farge enn på bildet. Senterkoppen er i karbon..sikle..
Tror jeg går for de feilsendte felgene. Dem er helt nye (type-2) av de jeg egentlig skulle ha + at dem er en del dyrere enn de jeg opprinnelig skulle ha. Så tror jeg dem er mer optisk på størelsen. Mørke felger og dekk går nesten i ett.. Med slissa og borra bremseskiver bak felgen tror jeg det blir å gjøre seg bra..tror jeg.. :roll: :| Tror kanskje jeg unskylder meg mye her for å kunne gå for de jeg har fått tilsendt i dag..

Hva tror dere ?
Synes begge fargene var utrolig fete Galx.. Skjønner problemet ditt. :shock: Sleng inn et bilde av de du mottok, så vi får se hvordan de virkelig ser ut da :)

De jeg fikk er det nederste av de to felgbildene jeg har limt inn helt øverst på tråden...Limer det inn en gang til :)
Dem er en del mørkere i fargen i virkeligheten enn på bildet... :wink:
Vedlegg
DC6_bronze_v2_lg_super.jpg
DC6_bronze_v2_lg_super.jpg (94.43 kiB) Vist 6493 ganger
Sist redigert av galx den 26 mar 2008 18:24, redigert 1 gang totalt.
 #284305  av galx
 
Neo skrev:
tunamgu skrev:Mintex er vanlige klosser.Fås kjøpt på mekonomen.Jeg har akkurat byttet og det støver mindre enn originale.
hmm, var som pokker.. har noen erfaring med green stuff klossene?.. vet denne er litt *off topic*..
Hehe, ja litt off topic, men det er vi jo gode til alle mann :mrgreen: :mrgreen: .
Jeg har Greenstuff-klosser på per i dag. Dem er asbestfrie. Asbesten som soter... Green-stuff har i dag tre forskjellige versjoner.. RØD, GUL og GRØNN.. Alt etter behovet..
Greestuff klosser koster rundt 1700 - 2000,- rundt baut (de billigste..) - mulig billigere om du ikke bestiller dem på et verksted og får et tilbud, eller ebay.. :mrgreen:
Sist redigert av galx den 26 mar 2008 22:27, redigert 1 gang totalt.
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 16