TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • jonarnes Celica ST162 *Masse bilder*

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #415027  av ArildM
 
Blir nok fort billigere å kjøpe en ST165 enn å kappe og sveise sammen en ST162 til samme specs, og like bra blir det aldri :wink:
Men så er jo både ST162 og ST165 sjeldne å finne i ikke rassert tilstand :mrgreen:
 #415043  av jonarnes
 
Når jeg kjøpte denne så kostet ST165ene over 100000kr, så da var det liksom ikke aktuellt.
Er nok rå maskiner da 8)

Ellers har dette skjedd: hjullageret byttet og bilen EU godkjent + fått skilter


ST165 Rally
http://youtu.be/OB5cxPDX2rQ
 #416496  av Anders gullstein
 
Moro å se noe til denne igjen. Bror din sin Isuzu Piazza er tøff da! Utrolig sjelden og med trekk bak. Riktig farge er den også 8) Old School!
 #419263  av jonarnes
 
Hadde Celicaen på banekjørings dag, og det fungerte meget bra.
Men oppdaget at bakdekka er på tide å få byttet ut :roll:
Når det ble tørt gikk det bedre, da kjørte jeg fra 200SX'er blant annet :D

Bilde

Bilde

[youtube][/youtube]
 #420650  av jonarnes
 
hehe, nei den var ikke gåen.
Men etter å ha byttet ut til MSD på Subaruen så syntes jeg dette var en så bra oppgradering at Celicaen fortjente den.
Tror ikke jeg kommer til å merke stor forskjell på Celicaen siden den kjører med litt mer normal AFR (air fuel ratio)

Har nå kjørt litt mer med Subaruen som jeg monterte MSD coil på og er imponert hvor mye finere/renere og bedre den går.
Dette er en oppgradering som anbefales!

....Legg merke til bremsevæsken 8) ...
 #420658  av ArildM
 
Trodde kanskje ikke oppgradert coil ville gi noen merkbar forskjell :? Men kult om det gjør det :) Bremsevesken din var veldig blå gitt :)
 #428778  av jonarnes
 
Har hatt problemer med plutselig oljeforbruk på banekjøring på Reve og Autobahn (hard kjøring)
Sjekket kompresjonen på sylindrene og fant ut at alle var på 200PSI, utenom sylinder nr3.
Denne målte 105PSI... :(
Så da må motoren fikses igjen. Denne gangen blir det nye stempler og 0,5mm borring av sylindrene.

Sist motoren ble overhalt ble sylindrene honet og nye stempelringer. Tok målinger på alt, og alle målingene var innenfor grensene.


Bilde
 #428785  av ArildM
 
Kjipern :| Får håpe den blir bra når du får orndet opp den da :)
 #465886  av jonarnes
 
Viktig oppdatering!
Jeg har bilen fremdeles og den ser like dårlig og bra ut som sist :D
Har fått tak i ny motor, selv om den gamle godt kunne vært fikset.
Men når en kommer over en ny motor som kun er gått 20timer så er det dumt å la den sjansen gå fra en.
376248819_10159903476413753_8980000278962665211_n.jpg
376248819_10159903476413753_8980000278962665211_n.jpg (181.68 kiB) Vist 594 ganger
 #465887  av ArildM
 
Håper du ikke venter 10 år til neste oppdatering :lol: :D
 #465891  av jonarnes
 
ArildM skrev: ↑18 sep 2023 16:41 Håper du ikke venter 10 år til neste oppdatering :lol: :D
Nei, får håpe det blir noen fremover. har mye prosjekter på gang, men det å få skilter på denne igjen hadde vært gøy!
Veteranbil koster jo ikke noe å ha registrert allikevel, også er det kjekt med en 80 talls godbil som en kan ta på treff og turer :)
Skulle hatt meg en tur til SupraVisby treffene engang og Nurburgring osv

Dette ser ut som sist jeg hadde den ute på veien, 9mai 2013. Da var vi på vårmønstringen oppe i bergen
IMG_4359.JPG
IMG_4359.JPG (793.32 kiB) Vist 585 ganger