TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • jonarnes Celica ST162 *Masse bilder*

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #287437  av tojo
 
Good work,denne blir virkelig pen. :D
 #288181  av jonarnes
 
Takk takk
Har fått gjort masse de siste dagene, ikke lenge til at den er klar for veien igjen :D
FÃ¥tt montert eksos, startmotor, whiteline stab stag, alt understellet, bremser, luftfilter, drivaksling venstre siden.


Bilde

Bilde
 #288186  av ErikG
 
Dette ser virkelig bra ut. Ser ut som det blir en av de mer strøkne Celicaene i Norge. Hva brukte du til å polere kassa med?
 #288215  av jonarnes
 
Liker å ha et fint motorrom, har faktisk ikke sett noen finere 1 gen. 3S-GE motorer :D
Til å polere kassen brukte jeg Nylonbørste på drill (clas ohlson som selger de) og Autosol polering. Men det ble ikke crom finish, da måtte jeg brukt seriøst med arbeidstimer.
 #290298  av jonarnes
 
13.05.08: Da va bilen på bukker igjen etter 2 uker i bruk. :lol:
Skal skifte diverse understellsdeler bak bla: foringer, hånbrekkdelene, fjærer, dempertopper, og bytte ut det orginale stab staget med whiteline.

15.05.08: Felgene er sendt til lakk, og 2 stk dekk skal byttes.


Holder fremdeles på med foringer og sånt. Hadde ikke regnet med at de var så rustet.
Men det løser sej...

Årets første Superstreet treff var bare helt kanon!!! Takk til Superstreet Haugesund !
http://www.superstreet.no/
Her er litt bilder fra treffdagen:

Bilde

Terje sin AW11 8) og ST162 8)
viewtopic.php?f=61&t=20499&st=0&sk=t&sd=a
Bilde

Bilde
Sist redigert av jonarnes den 22 mai 2008 14:49, redigert 1 gang totalt.
 #290871  av FireFox
 
Denne blir lækker! Godt å se at noen faktisk tar GODT vare på t-16, begynner å bli skjelden vare å se ut på veiene, hvertfall pene.
btw: Hvor langt hadde motoren gått når du kjøpte den?
 #290875  av jonarnes
 
Takk takk :D . Lakken ser jo ikke helt bra ut, men det skal ordnes senere ut på høsten/vinteren.
Bilen hadde gått 250000km når eg kjøpte den i 2002, og nå har den gått 277000km.
Har for det meste stått og blitt skrudd/fikset på...
 #291627  av Kjelliken
 
Ett skikkelig lekkert eksemplar du har.. Ønsker eg får samme arbeids lyst når jeg skal plukke min helt fra hverandre....
 #291639  av jonarnes
 
Arbeidslyst ja! Hehe blir vel mest til at jeg jobber ca 2-3 timer ca 2 hver dag kanskje.
Men det viktigste er å jobbe jevnt hver eneste uke så skjer det ting.
Har fått montert alt nytt av håndbrekk (Wire, bremsko,fjærer,fester ++)
Foringene er på plass.

Har og kjøpt meg Sparco sko og matter av: http://www.westimportstyling.no/
:D

Bilde

Bilde

Bilde
 #298095  av jonarnes
 
Lillebroren min har lagt ein film med min bil i hovedrollen :D
Han begynner å bli flink til dette syns jeg



Har og bestillt oppgradert oljepumpe (high flow and pressure) pluss ny reg. reim fra:
http://store.mtbuggies.com/
 #298222  av Elstad
 
Nydelig bil
fineste t16 jeg har sett.
 #298402  av Anders gullstein
 
Dette ser riktig så bra ut må jeg si...Alt bra under panseret og understell, bare få fikset lakken nå :)

Kjøpte en slik 1600 GT 87 modell her i sommer for å ta motoren av den, så selger den i deler nå. Men jeg likte bilen, veldig bra bil til 3000,- kr og en morsom bil ikke minst. Må si jeg ble sjarmert av den ;)