TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Til alle eiere av IS220d! Trenger et svar - Se her

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #286780  av Geir

Tjena!

Jeg vurderer sterkt å bytte min 200 med en 220 til sommeren, men etter å ha lest litt om bilen på lexusownersclub.co.uk trenger jeg en av- eller bekreftelse fra dere på et par ting.

Britene sliter med elendig (høyt) dieselforbruk. "The 5th injector" trenger stadig og byttes, og de er heller ikke fornøyde med girkassen. Dette gjelder en hel haug med folk. Skremmende mange. En kar skrev dog "Det er tydeligvis et eller annet galt med dieselmotorene her i England".

Så...spørsmålet mitt; Er det kun britene som sliter, eller er det noe snodig med Lexus' sin første diesel ellers i Europa også? Hva mener dere om saken?

Dere kan jo titte litt her, så skjønner dere hvor jeg får skepsisen fra; http://www.lexusownersclub.co.uk/forum/ ... opic=48836
 #286815  av larspronne

dette med girboksen er det vel satt litt kritikk på her hjemme også, noe med at utvekslingen ikke stemmer helt, men sport utvgaven skal vist være mye bedre her - som har en annen utveksling..

L.
 #286884  av Geir

Du har PM, tunamgu :)

Jeg får ringe Lexus Norge og høre hva de har å si. Det er jo mildt sagt irriterende dersom man må bytte en injector to\tre ganger i året for å holde forbruket nede. Ser gjerne at flere svarer på dette - eller har vi foreløpig manko på IS220d eiere i Norge?
 #286886  av a_amland

Utvekslingen på sport modellen er bra i motsettning til den andre som er litt høyt giret! Har prøvd begge.
Lexus har gjort en endring i programvaren i ECUen slik at 5. innsprøytnings dyse skal funger som den skal.
Går en IS220d taxi bergen som har gått over 200k. Eiern er vertfall kjempefornøyd med bilen...
 #286890  av Geir

Takk for svar. Det var det jeg håpet Lexus hadde fått gjort. Ny programvare går jo da selvfølgelig under garantien :)
 #287155  av 2fast4u

2008 modellene (fra aug 2007 prod ) har fått en del endringer til det bedre.
Base modellen skifter navn til Comfort, og i tillegg lanseres Comfort S som får samme gearkasse og utveksling som Sport (3.226 FDR) men med 17" hjul. Dette skal fungere greit, er enig med at 2.474 utvekslingen virker dau og er vel ikke helt etter våre fartsgrenser.
Motoren skal også fungere greit etter reprogramering.

:wink:
 #287218  av Geir

Takk for svar!

Jeg skal ha 06 eller 07 mod, så det blir progging av ECU på meg. Også slipper jeg "maset" med gir ratio ved å kjøpe sport. Letingen er i gang etter den med perfekt utstyrsnivå :)
 #316374  av Neo

jeg spør heller på denne tråden enn og lage ny.. har noen spm fra en kompis av meg som har 220d.. noen som vet om det er lett og trimme disse motorene noe?.. f.eks justere opp turbotrykk osv?..
 #316396  av ErikG

Du kan høre med bamsemoms som var i Danmark med Aurisen sin og en kompis sin 220. Dette er jo samme motor som sitter i Avensis D-Cat, Rav X og Auris X så kan jo se hva andre med de motorene har gjort.
 #316412  av Geir

Finnes en del chipper hvertfall. I snitt får man oppunder 500 nm.
 #316440  av Neo

Geir skrev:Finnes en del chipper hvertfall. I snitt får man oppunder 500 nm.
ja den vet jeg om, han har chippet bilen.. men han vil hente ut enda mer skjønner du :wink: ..
 #316441  av Neo

ErikG skrev:Du kan høre med bamsemoms som var i Danmark med Aurisen sin og en kompis sin 220. Dette er jo samme motor som sitter i Avensis D-Cat, Rav X og Auris X så kan jo se hva andre med de motorene har gjort.
takker, kan prøve..