TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Kvalitet pÃ¥ biltema felger!!

  • Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
Diskusjon rundt dekk og felg osv. (Ikke kjøp og salg)
 #287464  av EXS
 
noen som hvet hvordan kvaliteten er på disse? lurte på og kjøpe de til bilen til dama.... den kjører nå på stålfelger og de kan vel ikke være verre en det :P
 #287472  av KennethA
 
Har enda ikke hørt om noen som er misfornøyd med dem enda. Er ikke sikker, men regner med det meste som selges i Norge må igjennom en viss kvalitetssjekk eller godkjenning. Men har ingen tro på at legeringen på alu'n er like bra som felger til det tredobbelte. Hvis hun er en aktiv kantkjører og ikke styrer unna de værste hulla ville jeg valgt noe annet. Hvis hun har til vane å ta vare på ting så løp å kjøp.
 #287772  av inzane2012
 
for å si det sånn, det er nok ikke biltema som lager disse felgene selv, for alle felgfabrikker har ganske strenge krav til pruktene sine...hos fundo wheels som jeg jobber på for har vi rimelig strenge krav til elsastisiteten og slitestyrken på metallet...våre felger skal aldri brekke under en kollisjon, men den skal bare bli deformert... så dere skal ikke vere redde for at felgene til biltema ikke holder mål:) hadde di komt med noen litt tøffe felger som hadde passet min bil er det godt mulig jeg hadde kjøpt ett sett med felger der;)
 #292551  av TurboDevil
 
inzane2012 skrev:for å si det sånn, det er nok ikke biltema som lager disse felgene selv, for alle felgfabrikker har ganske strenge krav til pruktene sine...hos fundo wheels som jeg jobber på for har vi rimelig strenge krav til elsastisiteten og slitestyrken på metallet...våre felger skal aldri brekke under en kollisjon, men den skal bare bli deformert... så dere skal ikke vere redde for at felgene til biltema ikke holder mål:) hadde di komt med noen litt tøffe felger som hadde passet min bil er det godt mulig jeg hadde kjøpt ett sett med felger der;)
Hvorfor har ikke Fundo wheels "egne" felger??
 #303961  av junkern
 
eneste jeg har vært borti med disse felga er at dem er fabrikk laget jævla skjeve med kast i!hehe, kjøpte disse felga til en galant jeg hadde some n midlertidig løsning. endte med at jeg måtte levere dem tilbake da det var 250g med lodd på ene siden for å få den grei nok innen for mål. men som sagt dette er de eneste felgene jeg har prøvd og det er godt mulig felgene er bra,men mine var dessverre ikke en av dem.
 #305505  av inzane2012
 
TurboDevil skrev:
inzane2012 skrev:for å si det sånn, det er nok ikke biltema som lager disse felgene selv, for alle felgfabrikker har ganske strenge krav til pruktene sine...hos fundo wheels som jeg jobber på for har vi rimelig strenge krav til elsastisiteten og slitestyrken på metallet...våre felger skal aldri brekke under en kollisjon, men den skal bare bli deformert... så dere skal ikke vere redde for at felgene til biltema ikke holder mål:) hadde di komt med noen litt tøffe felger som hadde passet min bil er det godt mulig jeg hadde kjøpt ett sett med felger der;)
Hvorfor har ikke Fundo wheels "egne" felger??
nei, Fundo Wheels lager kun OEM felger til volvo, audi, bmw og WV, og meste parten av dem er av den litt mer dyre sorten, hvertfall dem til WV som koster ca 30-35k for ett sett;)
 #307954  av aneriks
 
MrControl skrev:hadde biltema kommet med noen litt større felger i bittegrann finere design så hadde jeg glatt kjøpt det til banefelger til supraen
og med rett bolt sirkel...
 #308012  av lexusmann
 
Var på biltema og ville ha alufelger til vinterhjula, men de hadde ikke i 14"... :? dårlig...er vel ingen som skal ha 14 toms lenger...
 #320594  av lexusmann
 
Gjør ikke noe,kjøpte her rett før jul hos et søskenbarn av meg som driver felg og dekkfirma... :wink:
 #320836  av Tvetern
 
EXS skrev:noen som hvet hvordan kvaliteten er på disse? lurte på og kjøpe de til bilen til dama.... den kjører nå på stålfelger og de kan vel ikke være verre en det :P
Hvordan bil skal du ha felger til? Kan ordne god pris jeg :)
 #320853  av EXS
 
det var i fjord jeg postet dette innlegget ;)

fikk ordnet meg orginale a4 felger til en grei pris, (bilen er en b5 audi a4)


men takk for tilbudet :)