TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Lynlim pÃ¥ karosseriet

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #287644  av ThorT18
 
Hei!

Det er ved et uhell kommet lynlim på morsans bil(ikke spør hvordan). Det har på en måte rent ned langs den ene siden, så det er ei slags stripe
med tørket lynlim. Bilen har stått i ro ei stund, så det er skikkelig hardt og stivt(bombe). Finnes det håp? Har hørt noen har brukt rødsprit for å
få bort lynlim på andre ting. Tar ikke sjangsen på å gjøre noe som kanskje gjør tingene verre. Tar i mot tips :D
 #287841  av Tiendreal
 
jeg filte bort litt "gardiner" og en lim stripe med 1200 våtslipepapir, kunne ikke se noen riper i lakken etterpå, men vil vel egentlig ikke annbefale det med mindre du ikke har noen andre valg...
 #287856  av ArildM
 
1200 korners vannslipepapir må vel være nødutvei ;) Men har slipt ned mange PC kjølere i fra grov overflate til speiloverflate med sånn papir så det er vel mulig å få til hvis det er nød :mrgreen:
 #287859  av Tiendreal
 
1200 så 2000, da blir det helt speilblankt, men som sagt, ikke gjor det før du har godt tom for andre litt mindre risky forsøk
 #287867  av ThorT18
 
Huff...andre forslag? Og hvor får jeg tak i slike ting da?
 #288187  av |plumbo
 
vet ikke om det funker men.
når vi tar sig på jobben bruker vi ei glassplate ( dette er ikke vanlig glass fra vindu eller noe sånt ) regner med at kanskje dit lokale lakkværksted har det og du kan spørre om de kan hjelpe deg

funksjonen med glassplata er at den sliper kun høye topper som ikke skal være på en slet flate ( feks sig og støv ) deretter slipes dette med 2000 og 3000 pappir rubbing og polering så er det strøkent igjen
 #288682  av ThorT18
 
Brukte neggellakkfjerner. Funket bare godt. Var veldig forsiktig når jeg brukte den, og måtte bruke ei hel flaske. Resultatet ble bra :P Brukte en såkaldt "Mild" variant av fjernern, så var kanskje derfor det gikk SÅ bra :twisted: