Side 1 av 1

Overhaling av ct20b

Legg innLagt inn:26 apr 2008 09:33
av Tomera
Hei.
oljetettningene mine i turboen er gåene. (håper jeg da) Bilen går som normalt, og turboen lader som normalt, men kommer små mengder olje ut dumpventilen. Så er nok turboen som lekker litt.
Er det mye jobb og bytte disse tettningene? Hvem selger overhalinssett til disse? Noe man kan gjøre selv? Blir etterhvært nytt motorbygg i bilen, så gidder ikke legge så mye penger i det. Men liker ikke og kjøre med bilen slik den er nå. (Lever i den troen at alt skal være tipp topp til en hvær tid)

Re: Overhaling av ct20b

Legg innLagt inn:26 apr 2008 13:11
av celica_st185
Kan jo være at det kommer olje opp i veivhusventilasjonen som gjør at du får olje ut dumpen.. Bare løsne røret som går inn på turbo å sjekke om det er mye olje før turboen...

Re: Overhaling av ct20b

Legg innLagt inn:26 apr 2008 20:49
av Larsen
Sjekk ebay. Hvis du finner en så pass på at det står kun for ct20b og ikke ct20b og ct 26. Jeg kjøpte et sånn kombosett og der passet den kun til ct26 turboen til tross for at det stod at den skulle passe til ct20b.

Re: Overhaling av ct20b

Legg innLagt inn:27 apr 2008 23:17
av Tomera
Hva må jeg søke etter da?

Re: Overhaling av ct20b

Legg innLagt inn:28 apr 2008 18:11
av ivers
GIK selger overhalingssett til 1500 pluss moms

Re: Overhaling av ct20b

Legg innLagt inn:28 apr 2008 21:16
av Larsen
Hva med å søke på ct20b?

Re: Overhaling av ct20b

Legg innLagt inn:29 apr 2008 00:03
av Tomera
Larsen skrev:Hva med å søke på ct20b?
Gjordt
Men var ikke stort og finne. MEN justerte ned trykket fra 1.3 bar, til 0.8 nå, og kommer ingenting ut dumpen lengre. Ikke hatt tid til og forske med veivhusventilasjon ennå, men er helt tørt rundt dumpen nå. Rart.

Re: Overhaling av ct20b

Legg innLagt inn:29 apr 2008 09:21
av kennethx
tipper du får en del olje ut veihus ventilasjonen, selv monterer jeg oil catch tank for å slippe det. Men ct20b og 1.3 bar....lever farlig du :lol:

Re: Overhaling av ct20b

Legg innLagt inn:29 apr 2008 17:34
av Tomera
kennethx skrev:tipper du får en del olje ut veihus ventilasjonen, selv monterer jeg oil catch tank for å slippe det. Men ct20b og 1.3 bar....lever farlig du :lol:
Ja tipper det var dærfra oljen kom.
hehe ja den presses nok litt for hardt, men ryker den, er det en god grunn til og oppgradere ;)
Sjeldent jeg er oppe i det trykket da. Ligger rundt 1.0 bar til vanlig.

Re: Overhaling av ct20b

Legg innLagt inn:30 apr 2008 12:49
av kennethx
så lenge du ikke fåt noen kompressordeler flygende inn gjennom innsuget, eller eksos turbindeler sugd tilbake...da blir oppgraderingene først litt større en ventet. Hadde jeg vært deg hadde jeg begrenset meg til 1.2 bar intil du oppgraderer til en turbo som tåler høyere trykk. :wink:

Re: Overhaling av ct20b

Legg innLagt inn:30 apr 2008 14:08
av Tomera
kennethx skrev:så lenge du ikke fåt noen kompressordeler flygende inn gjennom innsuget, eller eksos turbindeler sugd tilbake...da blir oppgraderingene først litt større en ventet. Hadde jeg vært deg hadde jeg begrenset meg til 1.2 bar intil du oppgraderer til en turbo som tåler høyere trykk. :wink:
Joda, må nok gjøre det. Men synes bilen oppfører seg litt merkelig.
Når bilen står på tomgang en stund, kommer oljerøyken ut eksosen.
Men kjører ett stykke, så forsvinner den. Usikker på om det kan være innmaten som har gitt seg. (Har ikke fått tid til og sjekke ytterligere) Men må vell ta en leak down test, samt føre veivhusventilasjon bort fra innsuget for og se. Motorn er mappet opp mot 1.3 bar, så skulle ikke tro det var det. Turbo er svakeste ledd.