Side 1 av 1
Bilkjøp
Legg innLagt inn:11 mar 2004 22:09
av GT4 CS
Nå skal broder'n kjøpe seg bil, og har lyst på en Celica. Har sett seg ut denne
http://www.finn.no/finn/car/object?id=4 ... os=0&rub=2
Var og tittet kjapt over den i stad, så veldig fin ut, litt rust på ene hjulbuen bak, litt oljesvetting fra girkassa (kan jo være dårlig vask etter service) og litt slitt førersete. Ellers så bilen ganske strøken ut.
Mener at 99000,- er for mye for den bilen, eller hva? Kan også nevne at den bilen sto til salgs når jeg kjøpte gt4'n, som er nesten et år siden.
Det er vel et prutningsmoment?
Legg innLagt inn:11 mar 2004 23:08
av øyvind.h
Litt stivt med 100k for den. Min bil hadde forresten gått 190"km før den ble stjålet, og den hadde lite slitt førersete. (Stoffsete).
En bekjent av meg ble nesten sur på meg når jeg sa jeg hadde gitt 80k for en -90 modell 2.0Gti Celica. Han kunne importere dønn lik bil for 60-65000 (med euro-kursen som var på det tidspunktet).
Hvis bilen har stått i et år i tillegg, så si 80k og du tar den på dagen.
Er vel 4800,- i omreg på den bilen? + årsavgift osv.
Han er nok interessert i å selge, men skal du først bruke 100k, så hvorfor ikke bruke 130-150k og få snurrbo?
Legg innLagt inn:11 mar 2004 23:22
av tbergstad
Er nok i det dyreste laget ja.. Har sett mange slike for ca.70-80k i god stand.
Legg innLagt inn:12 mar 2004 00:17
av GT4 CS
Hadde vært gøy med turbo ja, men det blir for dyrt med forsikring og alt. Vanlig gti går da vel bra nok det, er vel oppgitt til 8.5 sekunder fra 0-100. Ikke at det er det viktigste for meg da men... Er det noen som kan gi meg noen tall på akselerasjon i mellomregisteret. 60-100 80-120

osv. Det er mer interresant for min del.
Og en ting til, hvor mye effekt kan jeg forvente med et midt på treet effektanlegg og et open air filter? 160hk totalt?
Skal nok prøve å prute den under 80k også, skal nok finne noe å plukke på skal dere se
Skal gi beskjed i morgen hvordan bilen er.
Legg innLagt inn:12 mar 2004 10:20
av CelicaTurbo
Den er vel litt dyr, også med tanke på at rusten ikke får den til å høres strøken ut.. Aner ingenting om hvordan aks i mellomregisteret er på dem bilene men motoren føles sterk over det meste ihvertfall så jeg kan ikke se for meg at den er noe dårligere på slike øvelser enn gjennomsnittet for 2.0 litere..
Ellers, med full eksos, filter, og litt avansert tenning eller en chip så tenker jeg rundt 165 hester jeg da, men det er vel mest tipping egentlig

Legg innLagt inn:12 mar 2004 12:53
av GT4 CS
Nå har jeg prøvekjørt bilen, den var IKKE strøken. Dro kraftig til høyre med en gang jeg tro på bremsen, etterfulgt av røykutvikling ut av venstre hjulbue! Det kan ikke være bra?
Videre var girkassa til tider litt kranglete, var hard fra 2 til 3 og fra 3 til 2. Ristet også kanske bra i girspaken, og hvis jeg lå i 3 gir og forsiktig dytta spaken fram, så duret det noe sinnsykt i spaken.
Ellers virket motoren helt strøken, dro jevnt over hele registeret, ingen nøling eller noe. Var også vibrasjoner i rattet etter at jeg bråbremset for å sjekke om bremsene virket som de skulle, det gjorde de som sagt ikke.
Ellers ingen ulyder som jeg kunne høre inni bilen ihvertfall, virket fast og fin i hjuloppheng osv. Men mistenker at det kan være noe med forstillinga.
Selgeren sa at det kun var snakk om å smøre?? opp bremsene (eller noe) og girkassa skulle være sånn sa han. Kan noen bekrefte det? syns det hele høres litt mistenkelig ut. Angående pris, så skulle jeg få den for 99000,- ferdig registrert med årsavgift betalt. Blir vel et avslag på 4-5000, syns fortsatt det er altfor dyrt.
Legg innLagt inn:12 mar 2004 14:39
av CelicaTurbo
styr godt unna den der
men bremsene er nok kalippere som henger, ikke så ille å fikse men det er mulig skiven er skadet av varmen.. girspaken skal ikke være som du beskriver..
Legg innLagt inn:13 mar 2004 21:34
av ST182
er ganske vanlig at den er treig\kranglete i overgangen mellom 2. og 3. giret. Virker som det er en av få svakheter ved bilen, skyldes slitte sync-ringer i kassa. Er bare å få tak i ny el. brukt kasse det eller sette i gang med en overhaling.
En ting er sikkert : den skal IKKE være sånn ihvertfall. Har samme bilen selv og har heldigvis ikke det problemet selv. Ang bremsene så synes jeg kanskje at de originale skivene og orginal-klossene er for dårlige. skivene slår seg ved litt for rå og gjentatt oppbremsing og klossene blir "glasserte". Skifta til brembo-skiver på min og klosser som tåler litt mer varme, og da var det problemet løst.
det at den trekker til siden ved ned-bremsing er som nevnt tidligere, at den ene kaliperen henger igjen, hadde ihvertfall det problemet på min rett etter jeg kjøpte den. Kjapt gjort å fikse da,
Legg innLagt inn:14 mar 2004 16:40
av CelicaT4WD
Dersom det er som du sier - at bilen har stått til salgs i 1 år eller mer - så vil jeg også tro at bremsene vil bruke litt tid på å "gå seg til" igjen. Er i hvert fall ikke mange ukene en MR2 skal stå før du merker at det går litt tregt her og der.