Jeg har samme "problem" på min.. Har forsket og spurt rundt om dette med oljtrykket på 7M`en helt siden jeg kjøpte bilen. Oljetrykket på min er slik:
Kald motor:
Tomgang- 5bar
ca3000rpm (har seff ikke høyere rpm v/ kald motor)- 6-7bar
Varm motor:
Tomgang- 0,7-1bar
ca3000rpm 3-3,5bar
Kjører på 5-50 MOBIL1 og har prøvd Shell Racing 10-60.
Motoren min er kjørt med dobbel effekt på 5sesongen nå, den bruker ingen olje, har ingen ulyder og når jeg åpnet motoren i vinter, så alle lagre ut som nye
Så konklusjonen er vell at disse motorene er konstruerte for å gå med lite oljetrykk. En såpass rolig å fin gange som en rekke6 har, gjør også at slitasje på lager osv blir mindre, så lenge den har oljeflow så er alt OK. Motoren har heller ikke noen oljelampe orginalt, bare oljetrykks måler.
Som Qurtis viste i linken her, oppgir Toyota som laveste oljetrykk på tomgang v varm motor til 0,4bar, og det er jo nesten ingen ting, men tydeligvis nok!