TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • rust pÃ¥ bakkant av kanal..

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #289243  av Ivar
 
castman skrev:først og fremst hvordan i huleste får man smeltet tinn opp ned under kanalen? og for det andre biter tinn på stålet? :roll:
Det er snakk om på siden av kanalen her, og ja, tinnet biter fint på stålet. :)
 #290557  av 323F GTX
 
Hadde ikke Nikko på forumet noe kanaler liggende? kjøp av han, kapp av ca 20 cm framfor der det er rust, og kapp av tilsvarende bit på den nye kanalen. Så punkter du den på. Det er noe skumgummi dritt inni kanalene på MR2. fuktfelle av en annen verden, og ikke minst brannfelle om du bare begynner å klatte i vei med sveiseapparat. fatter ikke hva de tenkte på hos toyota.. så dra ut skumgummien før du drar fram sveise apparat i allefall. Så punkter du på kanalstykket med et par cm mellom punktene. Du må sjekke at det ikke er rust helt bakers på kanalen på det punktet kanalen stikker utenfor karosseriet og går ut i hjulbuen og går sammen med innerskjerm. litt vanskelig å forklare. Men der ligger et område som er veldig utsatt for steinsprut, pluss det samler seg mye dritt der. Det er rett under inspeksjons hullene til kanalen.. etter du har sveiset på kanalstykket bruker du en 360 grader sprøytedyse som du stapper så langt inn som du kommer, og pøser på med rustmiddel mens du drar slangen sakte ut av hullet. Deretter er det bare å gå i gang med kose arbeidet for å få alt fint. :D
 #290590  av Helgeland
 
for min del så lapper jeg i nå.. og leverer den heller inn for bytte av kanal når økonomien blir bedre.. det ligger litt over min ferdigheter det der... men hørtes absulutt ut som den beste måten...
 #290657  av 323F GTX
 
Vil faktisk påstå det er lettere å skifte hele kanalen enn å lappe på den. om man skal få det pent i allefall. Om man skifter hele havner de fleste skjøtene under deksler, eller inni dørkarmen og under innstegs listene :)