TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • rust pÃ¥ bakkant av kanal..

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #288770  av Mr2Even
 
Nei det er ikke bærende, jeg har hatt samme hull før. Hadde det vært bærende da måtte du ha sveiset det.
 #288850  av Helgeland
 
thanks for alt... men et spl. til..
kanalen min er lakkert to delt.. den øverste cm. er lakk samme farge som bilen. mens den nedre delen er svart. og det er utrolig seigt.. er dette noe spesielt eller er der vanlig svart lakk..

den er liksom så seig.??

noen som vet??

hvor finner jeg fargekoden på bilen min..

mr2mk2 1992
 #288865  av Mr2Even
 
Helgeland skrev:thanks for alt... men et spl. til..
kanalen min er lakkert to delt.. den øverste cm. er lakk samme farge som bilen. mens den nedre delen er svart. og det er utrolig seigt.. er dette noe spesielt eller er der vanlig svart lakk..

den er liksom så seig.??

noen som vet??

hvor finner jeg fargekoden på bilen min..

mr2mk2 1992
Det seige er nok tektyl og egner seg ikke å ha der. Prøv å ta det bort med bremserens, disel eller noe annet. Hos Toyota finner du fargekoden :)
 #288894  av lexusmann
 
Du finner fargekoden på torpedoveggen...der fant jeg i alle fall min...har montert øyelokk, og måtte få de lakkert...ble kjempebra!! :D
 #288895  av Ivar
 
Mr2Even skrev:Det seige er nok tektyl og egner seg ikke å ha der. Prøv å ta det bort med bremserens, disel eller noe annet. Hos Toyota finner du fargekoden :)
Nå tror jeg du har nådd dagens kvote for synsing.

Den seige massen på kanalen er det opprettere kaller for "body". Det er seig lakk egnet som understellsmasse og for beskyttelse på kanaler. Rev1 og rev2 kom med dette originalt, men du mener tydeligvis at det ikke egner seg.

Og for øvrig... fylle igjen hull i kanalen med sparkel? Minn meg på å aldri kjøpe bil fra deg.
 #288897  av Mr2Even
 
Ivar skrev:
Mr2Even skrev:Det seige er nok tektyl og egner seg ikke å ha der. Prøv å ta det bort med bremserens, disel eller noe annet. Hos Toyota finner du fargekoden :)
Nå tror jeg du har nådd dagens kvote for synsing.

Den seige massen på kanalen er det opprettere kaller for "body". Det er seig lakk egnet som understellsmasse og for beskyttelse på kanaler. Rev1 og rev2 kom med dette originalt, men du mener tydeligvis at det ikke egner seg.

Og for øvrig... fylle igjen hull i kanalen med sparkel? Minn meg på å aldri kjøpe bil fra deg.
Akkurat :| Ha en fin dag :D
 #288914  av Helgeland
 
Ivar skrev:
Mr2Even skrev:Det seige er nok tektyl og egner seg ikke å ha der. Prøv å ta det bort med bremserens, disel eller noe annet. Hos Toyota finner du fargekoden :)
Nå tror jeg du har nådd dagens kvote for synsing.

Den seige massen på kanalen er det opprettere kaller for "body". Det er seig lakk egnet som understellsmasse og for beskyttelse på kanaler. Rev1 og rev2 kom med dette originalt, men du mener tydeligvis at det ikke egner seg.

Og for øvrig... fylle igjen hull i kanalen med sparkel? Minn meg på å aldri kjøpe bil fra deg.
så det seige der er for og beskytte mot steinsprut og lignende mot kanalen.. vet noen hvor jeg kan kjøpe sånnt..

du som har så klar mening om og ikke sparkle hva synes du om det siste forslaget... og punktsveise en stålplate i bakant og så sparkle også hive på "body"
 #288925  av Mr2Even
 
Helgeland skrev:
Ivar skrev:
Mr2Even skrev:Det seige er nok tektyl og egner seg ikke å ha der. Prøv å ta det bort med bremserens, disel eller noe annet. Hos Toyota finner du fargekoden :)
Nå tror jeg du har nådd dagens kvote for synsing.

Den seige massen på kanalen er det opprettere kaller for "body". Det er seig lakk egnet som understellsmasse og for beskyttelse på kanaler. Rev1 og rev2 kom med dette originalt, men du mener tydeligvis at det ikke egner seg.

Og for øvrig... fylle igjen hull i kanalen med sparkel? Minn meg på å aldri kjøpe bil fra deg.
så det seige der er for og beskytte mot steinsprut og lignende mot kanalen.. vet noen hvor jeg kan kjøpe sånnt..

du som har så klar mening om og ikke sparkle hva synes du om det siste forslaget... og punktsveise en stålplate i bakant og så sparkle også hive på "body"
Sorry jeg tok feil, men synes det var rart at du skrev at det var seigt.Det er jo ikke direkte seig, men mykere enn lakk. Jeg vet hva du/dere mener, den "bodyen" kan du få kjøpt på Biltema eller alle andre bilrekvesitaer.
Jaja gjør hva du vil med rustproblemet ditt. Folk har forresten aldri klagd på biler jeg har solgt men de har gitt utrykk av å være fornøyd. Jeg prøver aldri å lure noen, jeg prøver å være ordentlig og forteller alltid om det er noe problem med bilen og hva jeg har gjort. Dette kan jeg nok få bekreftet av alle som har kjøpt bil av meg. Ingen skal være redd for å kjøpe bil av meg.
 #288927  av Ivar
 
Helgeland skrev:du som har så klar mening om og ikke sparkle hva synes du om det siste forslaget... og punktsveise en stålplate i bakant og så sparkle også hive på "body"
Jeg er ikke oppretter, men jeg har vært borti problemet før.

Jeg ville definitivt ha kuttet bort området med rust og fått sveiset inn en ny bit. I tillegg ville jeg fylt opp kanalen med tectyl til det renner ut av dreneringshullene. Så kan du eventuelt pusse ned sveisene, sparkle lett over og så på med bodyen.
Sparkelet brukes for å smoothe ut. Ikke for å fylle massive hull.

Jeg tipper du aldri bli kvitt problemet helt, med mindre du bytter ut hele kanalen, m.t.p. at kanalen din sannsynligvis er full av rustet metallspon.

Dette er en midlertidig løsning.
 #288932  av 2r-e-rik
 
Ivar skrev:Jeg tipper du aldri bli kvitt problemet helt
rust er noe som har kommet for å bli.. du vil ikke få bilen din (eller noen andre sine) til å bli og forbli rustfrie.

med riktige produkter så blir rustinga bremset opp men det kommer igjen..

bs-teknikk reklamerer med at han fjerner rust. men så lange han ikke bytter plater så kommer det igjenn
 #288934  av 2r-e-rik
 
btw. sparkel skal aldri være tykkere enn 1-2 milimeter.
for å utligne en skade som er dypere enn det så brukes tinn..
 #288935  av Ivar
 
2r-e-rik skrev:btw. sparkel skal aldri være tykkere enn 1-2 milimeter.
for å utligne en skade som er dypere enn det så brukes tinn..
Jepp, men man bruker vel ikke tinn for å fylle hele hull? :)
 #288966  av Helgeland
 
ble litt klokere nå... takker fo alle inspill...
 #289029  av 2r-e-rik
 
Ivar skrev:
2r-e-rik skrev:btw. sparkel skal aldri være tykkere enn 1-2 milimeter.
for å utligne en skade som er dypere enn det så brukes tinn..
Jepp, men man bruker vel ikke tinn for å fylle hele hull? :)
selvsagt ikke..
må jo sveise inn en ny plate bit.. på biler så er det så tynt stål at det bare blir punkting, å når sveisen da er slipt til så er det greit å tinne før et tynt lagt med sparkel.

nå for tida så er det veldig få som bruker tinn.. noe som er litt trist. fordi tinn er mye bedre enn sparkel. veldig lett å jobbe med å så blir det skikkelig solid.
minuset er at tinnet må jo smeltes. med en gassflamme kan ting veldig lett ta fyr...
 #289223  av castman
 
først og fremst hvordan i huleste får man smeltet tinn opp ned under kanalen? og for det andre biter tinn på stålet? :roll: