hva er komprisjonen i en org gt4 st185
Legg innLagt inn:04 mai 2008 13:26
hvor mye komprisjon skal det orginalt være i en gt4 st185 motor håper noen kan svare raskt da jeg ikke finner det på nett
Toyota Sportscar - Owners Group Norway
http://www.ts-ogn.no/phpBB3/
bluesmoke skrev:da har jeg målt og den ene er 10.5 og neste er7 og så 8 så 6 så er vel ikke noe å rope hurra for neiGLEMTE DET MED FULL GAS HEHE PØVE IGJEN
tojo skrev:Komprisjonen på en orginal st185 skal være 11,5 kg/cm2 (164psi) eller mertakker så mye skal ut nå så passet bra tusen takk
"Limit" : 9.0kg/cm2 (128psi)
differanse mellom sylindre 1kg/cm2 eller mindre(1kg/cm2= 14psi)
Alt dette på ca250rpm på følgende måte: http://www.celicatech.com/imagearchive/ ... /EM/EM.htm
bluesmoke skrev:jeg lurte på en ting,vist jeg må bytte stempel/fjører så lurte jeg på om kan jeg ta stempla ut undenifra, jeg tenker da ta den ut gjennom bunnen løfte ut hele veiv med stempel går det???Nei stempla og rådene må tas ut ovenfra.
bluesmoke skrev:jeg lurte på en ting,vist jeg må bytte stempel/fjører så lurte jeg på om kan jeg ta stempla ut undenifra, jeg tenker da ta den ut gjennom bunnen løfte ut hele veiv med stempel går det???Det går det, men det er liten vits. Da må du ut med veiva og får å få av veiva må da av med girkassa så da må motoren ut uansett.
Larsen skrev:men jeg må vel ha av toppen og blokka for å komme til å mest sansynlig vil det være lettest å ta motoren ut, er ike akuratt bygd for vanlige folk, skal helst være 140 og skevøyd. vel for å stille et spørsmål til: kan noen komme med forslag til hvordan jeg skal bytte fjører og fremgangs metoden. klart kan splitte hele motoren men vil prøve komme unna me minst mulig arbeid.bluesmoke skrev:jeg lurte på en ting,vist jeg må bytte stempel/fjører så lurte jeg på om kan jeg ta stempla ut undenifra, jeg tenker da ta den ut gjennom bunnen løfte ut hele veiv med stempel går det???Det går det, men det er liten vits. Da må du ut med veiva og får å få av veiva må da av med girkassa så da må motoren ut uansett.
tojo skrev:så jeg må ta av toppen og splitte blokka for å kunne skifte, jeg tenkte siden jeg tenker ta ut motooren for lettere komme til alt så må det gå å dra di ut gjennom veiva.kan ikke skjløne hvorfor det ikke skal gå da slipper jeg skifte pakninger og annet fjas,bluesmoke skrev:jeg lurte på en ting,vist jeg må bytte stempel/fjører så lurte jeg på om kan jeg ta stempla ut undenifra, jeg tenker da ta den ut gjennom bunnen løfte ut hele veiv med stempel går det???Nei stempla og rådene må tas ut ovenfra.
bluesmoke skrev:jeg mener det var noen som sa her en gang om , at vist man gjorde sånn og sånn under komprisjonstesten.så kunne man avgjøre om det er stempel eller ventiler. men i og med at oljaa renner rett i gjennom og ut i turboen så fort det er ladetrykk. kjører uten og bruke lade trykk så bruker den ingen ting. og bilen sviver helt rent og finttojo skrev:så jeg må ta av toppen og splitte blokka for å kunne skifte, jeg tenkte siden jeg tenker ta ut motooren for lettere komme til alt så må det gå å dra di ut gjennom veiva.kan ikke skjløne hvorfor det ikke skal gå da slipper jeg skifte pakninger og annet fjas,bluesmoke skrev:jeg lurte på en ting,vist jeg må bytte stempel/fjører så lurte jeg på om kan jeg ta stempla ut undenifra, jeg tenker da ta den ut gjennom bunnen løfte ut hele veiv med stempel går det???Nei stempla og rådene må tas ut ovenfra.
Larsen skrev:Hvis du skal spare deg for arbeid så er det litt letter eå motoren stående i bilen. Noen triks bort ifra det kjenner ikke jeg til.ok takker for tipset, er det noe mere hokus pokus og bytte fjører på disse bilene i forhold til en vanlig sierra f.eks vet sammenligningen er dårlig her men hehe en bil er vel en bil. så er vel ikke så mye verre å skru på disse eller hva