Side 1 av 1

Mer stress ang sperre mkiv

Legg innLagt inn:04 mai 2008 19:16
av Christian
Hva er greia med sperre til disse bilene?
Min tok kvelden for noen dager siden og kommer og går nå nå litt som den vil.
Hele dette greiene er bare blitt ror og masse bortkastet tid :x

Hvilken diff er best av disse? Og hvorfor påstår mange av de jeg prater med at det kun eksister en trd diff? :roll: (den med lameler)

-TRD helical http://www.nengun.com/trd/limited-slip- ... al-helical
-TRD mechanical http://www.nengun.com/trd/limited-slip- ... mechanical
-TRD selective lsd http://www.nengun.com/trd/selective-lsd

Har hørt litt rundt og får forskjellige svar av alle, noe som gjør at jeg blir litt frustrert.
Må lagerene til akslingene presses på?

Egentlig så lurer jeg mest på en ting, hvem tar på seg å montere/chimse en slik?

Re: Mer stress ang sperre mkiv

Legg innLagt inn:04 mai 2008 21:59
av bjornalf
Er bare en TRD sperre til supra mkiv.

Re: Mer stress ang sperre mkiv

Legg innLagt inn:04 mai 2008 22:45
av Christian
Det er lamell diffen jeg har, så jeg kjøper den. Selv om selger påstod at det var helical diffen han solgte meg...Tenkte ikke så mye over det, men så jo da jeg kom hjem at det er en lamell diff. Siden man ser clutchplaten fra utsiden :roll:
Uansett, jeg har kjøpt denne diffen, og må prøve å få den til å funke.

Tappet av olja på den gamle diffen i kveld, og fant ikke en liten metallbit. Olja så også ganske grei ut, menmed noe mel". Den er nok ikke byttet på en stund.
Dette, sammen med mangelen av lyder fra diffen gjør at jeg tipper jeg allerede har en oppgradert lamell-diff. Denne er antagelig bare blitt utslitt.
Eller er det mulig at det sitter en org torsen diff på bilen, og at denne bare har sluttet å virke, uten å lage masse bråk pg spon...? Dessuten virker den jo innimellom... :roll: Minner egentlig mye om den forrige mr2 kassa mi :)

Så da blir spørsmålene som følger:

-Er lagrene til drivakslingene presset på?
-Skal disse chimses, slik faren min hardnakket påstår, eller er dette laget til på en slik måte at det ikke er nødvendig i de fleste tilfeller. (Gamlingen antar en lite kledlig rødfarge når jeg sier at "jeg har hørt at de fleste slipper dette".)
-Hva er målene man i så fall må være innenfor?
-Hvilken olje bør denne ha? En GL5 LS olje?

Jeg trenger denne diffen i gang til neste helg, hvis ikke blir det å kjøre med den defekte som kommer og går som den vil. Kan ikke si jeg gleder med stort til det :(

Re: Mer stress ang sperre mkiv

Legg innLagt inn:04 mai 2008 22:56
av toyparts/mvp norge
Christian skrev:Det er lamell diffen jeg har, så jeg kjøper den. Selv om selger påstod at det var helical diffen han solgte meg...Tenkte ikke så mye over det, men så jo da jeg kom hjem at det er en lamell diff. Siden man ser clutchplaten fra utsiden :roll:
Uansett, jeg har kjøpt denne diffen, og må prøve å få den til å funke.

Tappet av olja på den gamle diffen i kveld, og fant ikke en liten metallbit. Olja så også ganske grei ut, menmed noe mel". Den er nok ikke byttet på en stund.
Dette, sammen med mangelen av lyder fra diffen gjør at jeg tipper jeg allerede har en oppgradert lamell-diff. Denne er antagelig bare blitt utslitt.
Eller er det mulig at det sitter en org torsen diff på bilen, og at denne bare har sluttet å virke, uten å lage masse bråk pg spon...? Dessuten virker den jo innimellom... :roll: Minner egentlig mye om den forrige mr2 kassa mi :)

Så da blir spørsmålene som følger:

-Er lagrene til drivakslingene presset på?
-Skal disse chimses, slik faren min hardnakket påstår, eller er dette laget til på en slik måte at det ikke er nødvendig i de fleste tilfeller. (Gamlingen antar en lite kledlig rødfarge når jeg sier at "jeg har hørt at de fleste slipper dette".)
-Hva er målene man i så fall må være innenfor?
-Hvilken olje bør denne ha? En GL5 LS olje?

Jeg trenger denne diffen i gang til neste helg, hvis ikke blir det å kjøre med den defekte som kommer og går som den vil. Kan ikke si jeg gleder med stort til det :(
i mange tilfeller må de shimses opp og ja du må holde deg innenfor noen mål, må finne de på jobben i morgen så da må du ringe meg.

Det er ingen lagre til drivaksler, men det er carrier lagre til sperren og disse er presset på, du får de av på den gamle med en god knivters, ellers må du kjøpe nye.

Re: Mer stress ang sperre mkiv

Legg innLagt inn:05 mai 2008 10:28
av Quicksilver
Antar at det er du som var å kjøpte sperre av meg i helgen, har du fått Lammel sperre har du fått mere en var jeg trodde jeg solgte, den er mye bedre en Torsen diff til drifting. men slik den står nå er den ikke 100% sperre. ut fra de 3 alt du har linket opp så er nok den du har fått nå en TRD Selective. ser ut som du kan stramme den opp mere.. "With a selective LSD, however, you can select one of three initial torques by simply removing the drive shaft and rotating a camshaft-type selector to vary the load on the pressure-ring held cone spring."

Re: Mer stress ang sperre mkiv

Legg innLagt inn:06 mai 2008 00:31
av Christian
Jeg monterte den i kveld/natt,alt gikk relativt greit og diffen lager ikke noen ulyder av noe slag. Skal teste liit på flyplassen igjen i morgen, men regner med at alt er ok :)

(Må si jeg håper den holder en stund, er ikke veldig gira på å gjøre det igjen med det første :lol: )