TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • avsluttet prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #326818  av galx
 
STØPING I KARBON.

Fikk nettopp vite at Lyd På Hjul i Bodø har fått utstyr til å støpe det meste i karbon. Dem kan lage store karosseriflater som f.eks. tak, spoilere, panser og bakasjelokk. Det sistnevnte er spesielt i min interesse. Skal dra dit for å høre hva dem skal ha for å støpe et custom bagasjelokk med innebygd spoilerleppe. Tror det kunne vært stilig og sjeldent.

Har også en tanke om å få bilen hellakkert kremhvit metalikk når den tid kommer. Må se ting litt ant og vente til rett tidspunkt. Lov til å drømme, men tror det kunne ha blitt sinnsykt rått :mrgreen:
 #326841  av Neo
 
galx skrev:
Neo skrev: ..ser du har fått på øyelokkene, ble jo rått :mrgreen: .. ser du jeg hadde rett hehe :wink: .. har du bilder av den lista som skulle sitte på radiatoren? :D
men vent bare til jeg en dag kommer med min IS220d, har virkelig fått smaken på dieselkreftene :twisted: ..
det blir 3 delt lakkering på den også, men hvilken vil vise seg hehe..
Hehehe.. Du vet jo aldri hva jeg plutselig finner på :wink:
Takk for fin tilbakemelding på øyenbrynene. Var litt vanskelig å få dem bra montert siden dem er i karbon (stivt), men fikk det sånn høvelig til med klemmer, sikaflex og mye tape :mrgreen: Så ble dem litt dyrere enn jeg først hadde tenkt, slapp ikke unna toll denne gangen, hehe.
Monterte xenonlys også, ble veldig bra :idea: .

Radiatorpanelet har jeg faktisk ikke fått enda..dem er vist enda i tollen etter det leverandøren sier. Så får krysse fingrene for at det kommer snart. Skal legge ut bilde når jeg har fått det på.
var jo flott da at xenonlyktene falt ismak :D .. hehe nei siden du må holde tritt med meg så finner man vell på litt av hvert ja :wink: .. men hva gjør du den dagen jeg står med min nye IS220d da hehe? :wink:
 #326870  av galx
 
Slik jeg ser det så er vel muligheten for at du blir litt hengende etter ganske stor :wink: Hehe. Vi får se hva som skjer nå fremover etter sommeren. Har litt planer for IS'en jeg har per i dag + at jeg har snarlige planer om en bil nr.2. Mulig IS200'en min blir "nedklassifisert" til bil nr 2 :twisted: . Vi får se. Pengeboka som bestemmer.
 #328723  av galx
 
Beklager at det blir mange bilder av bilen, og mindre av selve prosjektet. Men, fine sommerseanser i godværet må foreviges :)

Sommertreff på ACR neste.
Vedlegg
DSC 1.JPG
DSC 1.JPG (338.03 kiB) Vist 1215 ganger
1.JPG
1.JPG (113.95 kiB) Vist 1216 ganger
DSC_6332.jpg
DSC_6332.jpg (483.3 kiB) Vist 1218 ganger
The "carbon-look"
The "carbon-look"
DSC_6264.jpg (493.98 kiB) Vist 1217 ganger
Bak fra
Bak fra
DSC_6532.jpg (189.68 kiB) Vist 1215 ganger
 #338300  av DanielJ
 
Galx har nevt tidligere at jeg har drevet på å lekt meg med gammel panseret. Nå er det lenge siden det har vært rørt, men jeg har fått tid til å ta fatt i det igjen :D Jeg har brukt punkt-sveise apparatet til skolen, og punktet sammen panseret. Apparatet er av typen "car-o-liner"



Bilde

Det er smurt inn med sveise primer før det ble punktet.
Bilde

Bilde

Bilde


NÃ¥ skal det legges glassfiberduk over panseret :D
 #338868  av Neo
 
ser ut til og bli ett rått panser 8) .. vurderer og komme tilbake med ny lexus og nytt prosjekt snart :wink:
 #338870  av lexusmann
 
Ble nytt bakgrunns bilde det med strømtårnene i bakgrunnen...veldig fint bilde... :wink:
 #338891  av galx
 
Neo skrev:ser ut til og bli ett rått panser 8) .. vurderer og komme tilbake med ny lexus og nytt prosjekt snart :wink:
Jepp panseret kan bli bra det. Får håpe stabiliteten på panseret blir bra, ligger mye jobb bak dette panserprosjektet. Ny Lex på deg ? Det tror jeg også du kommer til å gjøre :) Min står å venter på deg :wink:
 #338892  av galx
 
lexusmann skrev:Ble nytt bakgrunns bilde det med strømtårnene i bakgrunnen...veldig fint bilde... :wink:
Takk for det :) Hyggelig å høre.
 #338967  av DanielJ
 
Kan si så mye som at panseret snart er ferdig på oversiden. Har lagt glassfiber og glassfiber-sprakel, så nå gjennstår bare finpuss med stål-sparkel :)


Har noen bilder fra da glassfiberen ble lagt.
Bilde

Bilde
 #341273  av Fredrico
 
Hva skjedde med radiatorpanelet? Har en del carbonstasj som ligger hjemme å venter på meg nå. Radiatorpanel, girkule, speildeksel og to plater som jeg vurderer å tilpasse til interiøret. Vurderer også å bestille bagasjelokk og panser. Men tror jeg må prioritere litt lakk først.. Er jo ikke grenser for hvor mye steinsprut man får på disse nydelige vestlandsveiene :evil:
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11