TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • avsluttet prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #350462  av Kimbo
 
nydelig bil galx :D ble misunnelig jeg nå, får jo bare lyst til å dra hjem og bruke en haug med penger og gjøre noe med bilen min å :P hehe :P

som du sa så er det spesielt at vi har begge xv regge is200 :P men din slår min laaangt nedi jorda i forhold :)
 #351529  av galx
 
Kimbo skrev:nydelig bil galx :D ble misunnelig jeg nå, får jo bare lyst til å dra hjem og bruke en haug med penger og gjøre noe med bilen min å :P hehe :P

som du sa så er det spesielt at vi har begge xv regge is200 :P men din slår min laaangt nedi jorda i forhold :)

Takk for det. Hyggelig å høre :) Har nettopp hatt storservice på vogna, så nå er økonomien litt nede for tiden, ellers så er jeg enda ikke helt fornøyd med den orginale senken fra TTE. Mulig det blir en centimeter eller to til, får se. Skal selge og kjøpe ny IS, så det spørs hvor mye jeg blir å bruke mer på bilen.
Du får ta litt etter litt vet du :wink: :wink:
 #351533  av Amund
 
galx skrev:
Kimbo skrev:nydelig bil galx :D ble misunnelig jeg nå, får jo bare lyst til å dra hjem og bruke en haug med penger og gjøre noe med bilen min å :P hehe :P

som du sa så er det spesielt at vi har begge xv regge is200 :P men din slår min laaangt nedi jorda i forhold :)

Takk for det. Hyggelig å høre :) Har nettopp hatt storservice på vogna, så nå er økonomien litt nede for tiden, ellers så er jeg enda ikke helt fornøyd med den orginale senken fra TTE. Mulig det blir en centimeter eller to til, får se. Skal selge og kjøpe ny IS, så det spørs hvor mye jeg blir å bruke mer på bilen.
Du får ta litt etter litt vet du :wink: :wink:
Feit bil, ingen tvil om det :D
Men senker ikkje TTE settet nok? hmm, har lagt merke til at enkelte biler blir lavere enn andre med det settet. Min er akkurat passe, og kunne ikkje vert lavere uten å bli brysom å kjøre. Mens ein kamerat som hadde IS før, som og var senka, var ca 10-20mm høgere enn min... Er det så stor forskjell frå sett til sett?
 #351543  av ArildM
 
Har lest litt om det samme emnet på Mr2 Mk1, også der er det forskjellige versjoner av senkefjærer tilgjengelig.
Står litt om det her: http://www.padandwheels.com/mr2/suspension/trd/trd.html

SÃ¥ det er vel samme leksen med IS200 da :)

EDIT: Nydelig bil forresten :)
 #351627  av galx
 
Amund skrev:
galx skrev:
Kimbo skrev:nydelig bil galx :D ble misunnelig jeg nå, får jo bare lyst til å dra hjem og bruke en haug med penger og gjøre noe med bilen min å :P hehe :P

som du sa så er det spesielt at vi har begge xv regge is200 :P men din slår min laaangt nedi jorda i forhold :)

Takk for det. Hyggelig å høre :) Har nettopp hatt storservice på vogna, så nå er økonomien litt nede for tiden, ellers så er jeg enda ikke helt fornøyd med den orginale senken fra TTE. Mulig det blir en centimeter eller to til, får se. Skal selge og kjøpe ny IS, så det spørs hvor mye jeg blir å bruke mer på bilen.
Du får ta litt etter litt vet du :wink: :wink:
Feit bil, ingen tvil om det :D
Men senker ikkje TTE settet nok? hmm, har lagt merke til at enkelte biler blir lavere enn andre med det settet. Min er akkurat passe, og kunne ikkje vert lavere uten å bli brysom å kjøre. Mens ein kamerat som hadde IS før, som og var senka, var ca 10-20mm høgere enn min... Er det så stor forskjell frå sett til sett?
Tja, si det. Har også hørt at det er forskjellige senk på dette. Min er senket men 30mm TTE (Eibach), men bak syns jeg bilen blir for høy med sommer 18" hjul (35-profil). Når jeg har 17" vinterhjul med høyere profil (50) er bilen helt grei på høyden. Som du sier, den må nesten være slik dersom man skal kunne bruke bilen tilnærmet normalt, spesielt på vinteren. Alikevel skulle jeg gjerne ha hatt den litt nærmere veien, i alle fall bak. Ser så mye fetere ut når den blir lavere bak. Kunne godt ha hatt den 10mm lavere fremme også uten at det hadde skapt større vansker for meg på vinteren. Har også hørt at bilen blir lavere med å skifte ut de orginale støtdempere med uorginale dempere. Hvorfor aner jeg ikke..
Noen som har kjennskap til dette ?
 #351635  av Amund
 
Stemmer at det kan hjelpe å skifte ut demperne, eg skifta til Bilstein på min, (har TTE fjærer). Det var tydelig at det var høydeforskjell på anlegget for fjærene. Husker ikkje akkurat kor mykje, men antakeligvis rundt 3mm. Med 18" sommer på min, så sitter framhjula 100% perfekt, men er enig med deg om at den kunne vert 4-5mm lavere.

Kva dekkdimensjon kjører du?
215/45-17 originalt på min.
225/40-18 sommerdekk, (semislicks).
 #351658  av galx
 
Amund skrev:Stemmer at det kan hjelpe å skifte ut demperne, eg skifta til Bilstein på min, (har TTE fjærer). Det var tydelig at det var høydeforskjell på anlegget for fjærene. Husker ikkje akkurat kor mykje, men antakeligvis rundt 3mm. Med 18" sommer på min, så sitter framhjula 100% perfekt, men er enig med deg om at den kunne vert 4-5mm lavere.

Kva dekkdimensjon kjører du?
215/45-17 originalt på min.
225/40-18 sommerdekk, (semislicks).

Okej, så du kjører med 40 på sommeren. Har lenge tenkt på om jeg skulle prøve dette. Har bare våget meg på 35 profil, og det er jo bare en lakrissnor rundt felgen..lite brukervennlig. Ser egentlig ikke helt riktig ut i forhold til bredden av dekket, nesten som om felgen ser mindre ut enn det den egentlig er.

Jeg kjører med 215/45-17 på vinteren (michelin x-ice north m/pigg) og 225/35-18 på sommeren (Toyo proxy). Tok litt feil på vinterdekk-profilen tidligere i tråden, trodde det var 50, men det var selvfølgelig 45.
Syns faktisk bilen ser mer riktig dimensjonert ut med de orginale Lexusfelgene jeg bruker på vinteren, men det varer bare litt sånn utpå sommerdekksessongen så har jeg sikkert skiftet mening igjen, hehe.

Hvordan går det med sommerhjulene fremme med 40-profil ? Subber det noe i innerskjermene ? Har kanskje litt med innpresset å gjøre også, jeg har innpress ET45.
NÃ¥r du skriver semislicks - mener du av typen ala Toyo R888 ?
I så fall, slites de fort ? Hvordan er de på regn ?
 #351664  av Amund
 
Har 8x18 felger med ET40, tok såvidt borti ein av festeklipsa til innerskjermen i ytterkant i starten. Men den bøyde eg forsiktig innover, og siden har eg ikkje subba i det heile tatt. Semislicks er og meir rett i dekksidene, så dei bygger meir ut enn vanlige dekk. Bak så subba "håra" på sida av dekka borti kanten når dei var heilt nye, men dei var slitt vekk etter ei lita veke og siden har eg ikkje hørt ein lyd der.

Ein ting er heilt sikkert, dekka kan ikkje vere ein einaste mm lenger ute uten å valse både framme og bak! :twisted:

Dekka er av type Falken Azenis RT-615 og er litt hardere og meir slitesterke enn R888. Og ikkje minst, billigere enn R888 :) Klart at dekka er meir utsatt for vannplaning, men ikkje meir enn at så lenge ein er obs på det så går det heilt fint. Ellers henger dei MYKJE bedre på vått enn vanlige dekk! Holdt på å kjøre av veien første turen med originalfelgene på vått når eg monterte dei for EU-kontroll. Når det gjelder slitasje, så dei slites nok fortere enn vanlige dekk siden dei er vesentlig mjukere. Men mine holdt heile forrige sesong (10000km), og har røflig 5mm mønster igjen no. Kjører ikkje så veeeldig fint at det gjer noko akkurat :roll:

40 profil på 18" ser heilt klart meir riktig ut enn 35, i mitt hode ser det i vert fall perfekt ut. (Men smaken er som baken).

Bilder ligger her: viewtopic.php?f=62&t=23342&start=30
 #351668  av galx
 
Veldig flotte bilder av bilen din. Nice.
Det så veldig riktig ut ja med 40 profil. Mine felger er også 18X8, men stikker pittelitt mindre ut enn dine da de er ET45.
Tror jeg må gå for 40 profil nå, er bra sikker. 35-profilen er i tillegg dyrere. Problemet mitt er at jeg har så mye spor igjen på Toyodekkene, hehe.

Drar til USA i sommer igjen, Orlando, Florida. Har mulighet til å handle litt der og få tilsendt varene i konteiner til Norge, når konteinerne er fyllt opp selvfølgelig. Så dersom jeg får tid, skal jeg se meg etter litt "bil-snacks" når jeg er der nede. Har tenkt å myse litt etter en IS250 eller IS350 der nede også, men må undersøke mer rundt avgiftene og mulighetene til ombygging fra MILES til KM/T.. Prisforskjellen er veldig liten på 250 og 350 i US, men stor når det gjelder å få de inn til landet. Man får jo så mye fint med 4x4 der også. IS250 4x4 har jo ikke vært å si nei takk til. Prisene ligger per i dag på rundt 19-25 tusen dollar, så røfflig 150000-170000 norske kroner for en meget bra utgave, dette gjelder både for 250 og 350. 350 er vel bare i utgangspunktet å skyte en hvit pil etter ift. de norske avgiftene. IS220 er stort sett ikke å oppdrive i USA..
 #354910  av Harald
 
Hei sannhoppsann Galx! du? Meget pen bil! Men hvordan Potte er det du har bak på bilen din? og hvor kjøpte du den?? Likte den altså :D
 #359508  av galx
 
Harald skrev:Hei sannhoppsann Galx! du? Meget pen bil! Men hvordan Potte er det du har bak på bilen din? og hvor kjøpte du den?? Likte den altså :D

Oi, beklager vellllllldig sennt svar.
Har ikke registrert spørsmålet ditt før i dag da jeg var inne å så på tråden min:)

Jeg har Trust/GReddy back-cat.
4,5" Utblåsning

Jeg kjøpte den pent brukt av en kompis som nettopp hadde kjøpt den. Tror det var i fra Japan Auto eller noe sånt. Kostet rundt 4-5000 kroner hvis jeg ikke husker helt feil. Man finner billigere versjoner i haugevis av disse typene på Ebay. Bare let etter Exhaust Lexus IS300. Samme opplegget for IS200 og IS300 på eksos frem til "downpipe'n"
 #392774  av galx
 
Klar for sommeren

Jeg har ikke mye nyskaping å skryte av etter vinterens huskjøp, men ny lakk til felgene, ny gummi og litt småjusteringer i front har det blitt.
- Nytt panser fra Seibon er kjøpt inn og montert, det gamle hadde utrolig dårlig passform (skjevt, skakt og små-sprukket i coaten).
- Nylakkerte bremsekalippere rundt baut i fargen mørk koksgrå.
- I tillegg har jeg i løpet av det siste året fått opplakkert taket, fangeren fremme, fanger bak m/TTE leppe og begge forskjermene.
Nei, ingen kollisjon eller rundkast, men en kosmetisk unødvendig nødvendighet :wink: Sånn er det bare.

Gjennstår: Bakspoileren fra TRD er tenkt skiftet ut i løpet av sommeren til fordel for original Altezza (liggende).

Plan: Selge bilen til en som vil ta godt vare på den og kjøpe nyere Lexus for kosmetisk eksperimentering og garasjekos.
Vedlegg
Ny lakk på felger. Fargekode: McLaren m/sekskantet flake. <br />Henter farge fra omgivelsene. Fra lys sølv til gylden.
Ny lakk på felger. Fargekode: McLaren m/sekskantet flake.
Henter farge fra omgivelsene. Fra lys sølv til gylden.

P6050113 ts ogn.jpg (1.26 MiB) Vist 1618 ganger
P6050117 ts ogn.jpg
P6050117 ts ogn.jpg (836.26 kiB) Vist 1618 ganger
TTE bakleppe &quot;sveiset i fanger&quot;, lakkert med sort innfelling. Vanskelig å se det sorte på bildet i mye sollys.
TTE bakleppe "sveiset i fanger", lakkert med sort innfelling. Vanskelig å se det sorte på bildet i mye sollys.
P6050118 ts ogn.jpg (936.07 kiB) Vist 1618 ganger
Modifisert øyebryn, Seibon carbon
Modifisert øyebryn, Seibon carbon
P6050114 ts ogn.jpg (1.08 MiB) Vist 1614 ganger
Nytt panser fra Seibon carbon.
Nytt panser fra Seibon carbon.
P6050116 ts ogn.jpg (1.1 MiB) Vist 1614 ganger
Sist redigert av galx den 05 jun 2011 22:57, redigert 1 gang totalt.
 #392777  av Drafter
 
galx skrev:Klar for sommeren

Jeg har ikke mye nyskaping å skryte av etter vinterens huskjøp, men ny lakk til felgene, ny gummi og litt småjusteringer i front har det blitt.
I tillegg har jeg løpet av det siste året fått opplakkert taket, fangeren fremme, fanger bak m/TTE leppe og begge forskjermene.
Nei, ingen kollisjon eller rundkast, men en kosmetisk unødvendig nødvendighet :wink: .

Gjennstår: Bakspoiler er tenkt skiftet ut i løpet av sommeren til fordel for original Altezza (liggende).

Plan: Selge bilen til fordel for ny Lex når alt er gjort.
Hvor langt har den gått og hvor mye hadde du tenkt deg? :D
 #392781  av galx
 
Drafter skrev: Hvor langt har den gått og hvor mye hadde du tenkt deg? :D
Heisan Drafter.

Har faktisk ikke tenkt på noen pris enda. Sier vel seg selv at det ikke blir av de billigste IS200 som ligger på Finn. Prisdumping blir ikke aktuelt, men kommer heller ikke til å sette noen drømmepris.
Bilen har per i dag gått rundt 153.000, så bytte av reg.reim inkl. ny vannpumpe ikke er lengre unna enn 14 dager.
  • 1
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11