TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • avsluttet prosjekt

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #319251  av Neo
 
galx skrev:Du må ta noen bilder å sende meg når du får det gjort. Må se litt hvordan det blir utseende.

For min egen del har jeg tenkt å kanskje gå for en annen type spoiler. Men bare KANSKJE.
Problemet da er at jeg ikke har en haug med gamp under panseret..
skal gjøre det vettu :wink: ..

hehe ja du har vell litt og tenke på når det gjelder carbon prosjektet ditt, bare husk og ikke overdriv.. kan bli for mye av det gode
 #324070  av galx
 
Litt småoppdatering på vårpussen.


- Øyelokk i karbon er bestilt. Ble typen som følger reflektorne litt. Altså, den jeg hallet til fra begynnelsen av.

- Radiatorpanel i karbon er bestilt.

- Ny TRD "Driftstyle" spoiler i karbon er under sterk vurdering for øyeblikket (samme som jeg har fra før av i glassfiber). Mulig det blir bestilling av den i dag.

- Orginalt panser er under ombygging av danielj her på forumet. Custommade dceluxe :twisted:
Legger ut et bilde av begynnelsen av arbeidet. Det kan se ut som en voldsom åpning, men det blir kun 2 cm endring på skråen fremmover. Byttes mulig ut med karbonpanseret som er på i dag, eller så selges det etterpå :wink: .

B-stolpepynt i karbon er selfølgelig glatt skippet, samme gjelder takspoiler i karbon. Det må ikke bli for mye av det gode :shock: . Lett å bli revet med i karbonverden :mrgreen: .


Påbegynt panserombygging. Sveisearbeid og forsterkninger er per i dag påbegynt. Gleder meg til å se det ferdige resultatet.
Påbegynt panserombygging. Sveisearbeid og forsterkninger er per i dag påbegynt. Gleder meg til å se det ferdige resultatet.
DSC00349.jpg (24.88 kiB) Vist 1515 ganger
Sluttresultatet blir snarlikt dette panseret, men ikke helt de samme dimensjonene.
Sluttresultatet blir snarlikt dette panseret, men ikke helt de samme dimensjonene.
Sipey_IS200.jpg (58.15 kiB) Vist 1514 ganger
 #324083  av QuiNlan
 
Hehe, sjuke greier du har stelt i stand der! FÃ¥r vekk litt av motorvarmen da vil jeg tro?

Blir det bra lakkering med den "giftsprøyta" du har der? Eller bruker du kompressor i tillegg?

Blir bra dette her altså.
 #324137  av galx
 
Hehe, ja vi får se. Tja, litt varme blir nok borte. Men må alikevel tanke på drenering av vann og snø, så det blir sikkert en egenlagd konstruksjon på det. Tror det blir hysterisk stili dersom jeg får det slik jeg vil ;)
Det blir nok lakkering i orntlig lakkboks når alt er ferdig. Dersom det ikke blir solgt før det skjer.
 #324142  av DanielJ
 
QuiNlan skrev:Hehe, sjuke greier du har stelt i stand der! FÃ¥r vekk litt av motorvarmen da vil jeg tro?

Blir det bra lakkering med den "giftsprøyta" du har der? Eller bruker du kompressor i tillegg?

Blir bra dette her altså.
Hei QuiNlan.

Nei, det der er ingen lakkstøyte, bare siliconfjerner som man kan bruke før man skal lakkere :) Fjerner fett og lignende...
Jeg driver å går på oppretting/lakkering for tiden, og har litt verktøy og slikt tiljengelig, så dette skal bli så bra som murlig :twisted:
 #326455  av QuiNlan
 
Digg bil dette, men hvor mye er den senket? Mulig det er et ørlige synsbedrag, men den ser en smule høyere ut bak enn forran.
 #326456  av galx
 
LItt synsbedrag, hehe. Bilen står i nedoverbakke og litt halling til sides også. Senket 30mm bak og frem(TTE). Den er litt høyere bak enn fremme når den står i plan også.
 #326457  av galx
 
DanielJ skrev:Legger ut et lite bilde fra søndag 17.mai :D

Synd at phothobucket ikke får med hele bildet. Du skulle bare ha lastet opp bildet som et vedlegg. Da kommer i alle fall alt med.
 #326461  av DanielJ
 
galx skrev:
DanielJ skrev:Legger ut et lite bilde fra søndag 17.mai :D

Synd at phothobucket ikke får med hele bildet. Du skulle bare ha lastet opp bildet som et vedlegg. Da kommer i alle fall alt med.
Photobucket får med hele bilde så lenge man laster opp i rett størrelse! Det der er hele bilde.. Var bare en liten teaser :)
 #326693  av Neo
 
huff huff galx, skal vi kappkjøre i skogen? :wink: ..

ser du har fått på øyelokkene, ble jo rått :mrgreen: .. ser du jeg hadde rett hehe :wink: .. har du bilder av den lista som skulle sitte på radiatoren? :D
men vent bare til jeg en dag kommer med min IS220d, har virkelig fått smaken på dieselkreftene :twisted: ..
det blir 3 delt lakkering på den også, men hvilken vil vise seg hehe..
 #326725  av QuiNlan
 
Jeg og har fått smaken på dieselkreftene, men jeg må nok skuffe lexusfolket nå. Jeg har falt for Mercedes E320 CDI W211. Etter å ha siklet på E55 AMG en god stund nå har jeg funnet ut at E320 må bli det mest realistiske oppnåelige med dagens økonomi.

På jobben kjører jeg Mercedes Vito 115 med 150 turbodiesel hk, og det er ikke mindre en digg å kjøre med. Maken til dreiemoment. E320 stiller også en liten smule sterkere enn IS220 der, men det er jo heller ikke så rart i. En 2005-2006 mod. E320 ligger i ca samme prisklasse som 2007-2008 mod. IS220. :)



Jeg beklager galx for denne brutale avsporingen. Ikke meninga å ødelegge tråden din. ;)
 #326811  av galx
 
QuiNlan skrev:..Etter å ha siklet på E55 AMG en god stund nå har jeg funnet ut at E320 må bli det mest realistiske oppnåelige..
Brodern har en 2004 mod. E320 cdi AMG til salgs. Sølv met, m/kremhvitt skinninteriør. Chippet i tillegg. Går som bare juling. Dyr som bare juling. Ny koster denne tyskervogna rundt en mill, brukt får du den kanskje for 450k..
Bilen stiller i et helt annes segment in IS-serien. Her snakker vi vel heller om GS og oppover :arrow: .
Litt off topic ja, men du er tilgitt for denne gang :wink: Det er lov til å drømme seg litt bort av og til.

Blir nok ingen Merc på meg, heller IS250. Mer realistisk for min del.
 #326815  av galx
 
Neo skrev: ..ser du har fått på øyelokkene, ble jo rått :mrgreen: .. ser du jeg hadde rett hehe :wink: .. har du bilder av den lista som skulle sitte på radiatoren? :D
men vent bare til jeg en dag kommer med min IS220d, har virkelig fått smaken på dieselkreftene :twisted: ..
det blir 3 delt lakkering på den også, men hvilken vil vise seg hehe..
Hehehe.. Du vet jo aldri hva jeg plutselig finner på :wink:
Takk for fin tilbakemelding på øyenbrynene. Var litt vanskelig å få dem bra montert siden dem er i karbon (stivt), men fikk det sånn høvelig til med klemmer, sikaflex og mye tape :mrgreen: Så ble dem litt dyrere enn jeg først hadde tenkt, slapp ikke unna toll denne gangen, hehe.
Monterte xenonlys også, ble veldig bra :idea: .

Radiatorpanelet har jeg faktisk ikke fått enda..dem er vist enda i tollen etter det leverandøren sier. Så får krysse fingrene for at det kommer snart. Skal legge ut bilde når jeg har fått det på.
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 11