Side 1 av 1
Kjøring etter bytte av kammer.
Legg innLagt inn:22 mai 2008 06:05
av TTM
Hei.
Jeg har akkurat satt i nye kammer og bilen går som en klokke. Men det jeg lurte på er hvor forsiktig jeg må være når jeg nå skal kjøre. Holder det å stille ned turbotrykket, så kan jeg kjøre med fjøla i vater. (For å sette det på spissen da)?
Vet ikke om det har noe å si, men den er mappet til 11,5 a/f via AEM EMS.
Mvh
Re: Kjøring etter bytte av kammer.
Legg innLagt inn:22 mai 2008 09:40
av TTM
Det jeg tenker på er at de nye kammene har annen durasjon enn de originale, og at den kanskje går mager nå før jeg får den mappet igjen?
Re: Kjøring etter bytte av kammer.
Legg innLagt inn:22 mai 2008 11:22
av kennethx
Har du ikke bredbåndslambda da? Du kan jo øke trykket gradvis for hvert "run" og sjekke at lambda verdi er akseptabel. Hvis den begynner å magre ut er det jo bare å gå av gassen og roe ned til du får mappet på nytt

Re: Kjøring etter bytte av kammer.
Legg innLagt inn:28 mai 2008 02:35
av TTM
Nei, jeg har ikke det,

Jeg får heller smøre meg med tålmodighet. Det er vell det tryggeste.
Noen tips til hvilket bredbåndslambda kit jeg burde satse på?
Re: Kjøring etter bytte av kammer.
Legg innLagt inn:28 mai 2008 06:37
av tojo
AEM uego skal være et bra bredbåndslambda kit.

(fine og gode tilbakemeldinger rundt om på div forum)
Re: Kjøring etter bytte av kammer.
Legg innLagt inn:28 mai 2008 06:40
av FS-Styling.no
Jeg har INNOVATE Lambda kit på min....funker VELDIG bra!!!
Fredrik
Re: Kjøring etter bytte av kammer.
Legg innLagt inn:28 mai 2008 07:06
av TTM
Har kjikket litt på nettet, og kommet fram til at det står mellom et av de dere nevnte. Egentlig slappt av meg å ikke ha skaffet det tidligere. Kan være kjekt å holde et øye med blandingforholdet.
