TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Er dumpen montert pÃ¥ rett plass??

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt Supra
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt Supra
 #290606  av 200sx RB power

Har montert ein HKS SSQ dump ventil på min MK4, men får den ikkje til å "dumpe". Så lurer på om den er montert på rett plass! Kan ikkje skjønne kvifor den ikkje funker! Bak på dumpen, er det ein skrue med ein mutter på, vil tru den er til å justere kor "lett" dumpen skal blåse, men eg veit ikkje kor den skal stå (har ikkje manualen). Kjøyrer på orginalt trykk, så dumpen børr vel stå slik at den bles ganske lett. Nokon som har ein ide om dette problemet???
Vedlegg
dump2.jpg
dump2.jpg (615.73 kiB) Vist 363 ganger
dump1.jpg
dump1.jpg (596.02 kiB) Vist 373 ganger
 #290631  av FS-Styling.no

Skal ihvertfall stå på intercooler røret før innsuget..... Har selv screampipe og hører ikke dumpen så innmari på min heller....

Fredrik
Sist redigert av FS-Styling.no den 23 mai 2008 18:36, redigert 1 gang totalt.
 #290642  av tojo

Eksempel på diverse monteringer:(alt mellom turbo og innsug)
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #290647  av 200sx RB power

Takker for svar! Da hadde eg gjort rett alika vel! Da må eg sjå på sjølve dump ventilen!!! Men nokon som veit kva slags veg eg skal skru før å slakke den???
 #290677  av tojo

200sx RB power skrev:Takker for svar! Da hadde eg gjort rett alika vel! Da må eg sjå på sjølve dump ventilen!!! Men nokon som veit kva slags veg eg skal skru før å slakke den???
Løsne låsemutteren med 10mm nøkkel.
- skruv bolten med klokka for å stramme
- Skruv bolten mot klokka for å slakke
 #290687  av 200sx RB power

tojo skrev:
200sx RB power skrev:Takker for svar! Da hadde eg gjort rett alika vel! Da må eg sjå på sjølve dump ventilen!!! Men nokon som veit kva slags veg eg skal skru før å slakke den???
Løsne låsemutteren med 10mm nøkkel.
- skruv bolten med klokka for å stramme
- Skruv bolten mot klokka for å slakke
Oki!!! Fekk lyd i dumpen, men måtte opp på 5000rpm å da bles han kjappt og høgt!!! Man da skal eg slakke den meir!!! Men på lågt turtal, så bles den ikkje, er dette skadelig får turboene?? Tenker da på det mot trykket som blir på turboene!!
 #290801  av 200sx RB power

Mr2Kenneth skrev:er det du som har gjort arbeidet på dine tidligere biler? ser dem hadde litt hester i seg..
Cosworth`en har eg berre gjort litt med, mens 200sx`en byggde eg om sjølv!!!
Vedlegg
n632636549_179444_4540.jpg
n632636549_179444_4540.jpg (98.15 kiB) Vist 361 ganger
IMG_0576.JPG
IMG_0576.JPG (1.66 MiB) Vist 362 ganger
 #291822  av Shaggylaggy

sliter med samme problem på mk3. har prøvd 3 forskjellige dumper, og justert opp og ned. får den ikke til å blåse. noen som har en ide? ser også ut som det sitter noe greier originalt? hva er dette?
 #291834  av tojo

Shaggylaggy skrev:sliter med samme problem på mk3. har prøvd 3 forskjellige dumper, og justert opp og ned. får den ikke til å blåse. noen som har en ide? ser også ut som det sitter noe greier originalt? hva er dette?
Du har vel fjernet den orginale (resirkulerings) dumpen? om du ikke har gjort det blir det nok dårlig futt.
 #291876  av Shaggylaggy

tojo skrev:
Shaggylaggy skrev:sliter med samme problem på mk3. har prøvd 3 forskjellige dumper, og justert opp og ned. får den ikke til å blåse. noen som har en ide? ser også ut som det sitter noe greier originalt? hva er dette?
Du har vel fjernet den orginale (resirkulerings) dumpen? om du ikke har gjort det blir det nok dårlig futt.
nå så :oops:
Holder det å bare ta av den lille vakumslangen på den originale for at den ikke skal virke? (har ikke noe å blende med).

den nye dumpen blåser nå i allefall.
 #291879  av Supramk3turbo

Ja, så på bilde at 200sx RB power heller ikke har fjernet den orginale ventilen. Vil nok hjelpe litt på det :)
 #291892  av tojo

Shaggylaggy skrev:
tojo skrev:
nå så :oops:
Holder det å bare ta av den lille vakumslangen på den originale for at den ikke skal virke? (har ikke noe å blende med).

den nye dumpen blåser nå i allefall.
Den orginale kan du fjerne ,så blender du med f.eks en bolt eller en annen passende rund gjenstand inni slangen å fester med en slangeklemme(billigste og helt ok måte)
Går som du også har gjort,men husk å blend vakuumslangen,om du har hentet vakuum til den nye dumpen fra en annen plass.