Side 1 av 1

Et par spørsmål ang. turbobil... (mk2 3s-gte)

Legg innLagt inn:24 mai 2008 10:49
av lasse
Har fått montert inn turbotrykksmåler i bilen nå (gen 3 3s-gte) lader stødig 0,8 bar, men ved fullt pådrag i 3 og 4 gir stiger det til 0,9, motoren er såvidt jeg vet helt original bortsett fra 3" eksos fra downpipen og åpent luftfilter, er dette normalt?

Tenker også litt på ny eksos, kikket litt på denne:
http://www.twosrus.com/catalog/product_ ... ucts_id=34

Noen som har noe erfaring med denne? Og skal jeg gå for 2,5" eller 3" anlegget?
Trenger en downpipe også, og der er det jo det samme spørsmålet, 2,5" eller 3"?

Re: Et par spørsmål ang. turbobil... (mk2 3s-gte)

Legg innLagt inn:24 mai 2008 11:32
av marlboro1310
Ettersom jeg forstod på en tidligere post her ang. ladetrykk, så øker det noe ved større eksos og småmods ved fullt pådrag...

Re: Et par spørsmål ang. turbobil... (mk2 3s-gte)

Legg innLagt inn:24 mai 2008 15:31
av jumbo
Mitt inntrykk er at jo grovere, mindre restriktiv eksos, dess mer bunndrag mister du og mer trykk får du på toppen.

Kjører 3" hele veien selv (aussie dp) og er veldig fornøyd med det. En liten tanke mindre drag helt i bunnen (under 2k) enn med originalt anlegg, men uansett er det jo hundre ganger bedre enn på en GTi.

Og pass uansett på at du bestiller et anlegg til turbo og ikke GTi.

Re: Et par spørsmål ang. turbobil... (mk2 3s-gte)

Legg innLagt inn:24 mai 2008 21:18
av Larsen
jumbo skrev:Mitt inntrykk er at jo grovere, mindre restriktiv eksos, dess mer bunndrag mister du og mer trykk får du på toppen.
På na motorer mister du bunndrag. Stor eksos på en turbo bil øker bunndraget. Det kan forklares, men det har med noen avanserte prinsipper å gjøre.

Re: Et par spørsmål ang. turbobil... (mk2 3s-gte)

Legg innLagt inn:24 mai 2008 23:05
av lasse
Hmmm, like greit å kline til med 3" da...