Side 1 av 1
Diagnose på mkiv. Feilkode 47?
Legg innLagt inn:28 mai 2008 14:10
av Christian
Må man på toyota for å lese ut en diagnose, eller kan man lese av antall blink på denne også, slik som på mr2 og andre biler?
Motorlampa mi kommer på i blant, men merker ingen forskjell på bilen. Stoppes moptoren og startes igjen er lampa slukket og det kan gå lang tid før den er tilbake...
Re: Diagnose på mkiv
Legg innLagt inn:28 mai 2008 14:40
av tojo
Man kan lese antall blink på MKIV ja,("selvdiagnose")
1. Turn ignition switch on.
2. Connect terminal between TE1 and E1 of data link connector 1 or 2.
3. Read the diagnostic trouble code from malfunction indicator lamp. HINT: If a diagnostic trouble code is not output, check the TE1 terminal circuit.
4. Check the details of the malfunction using the diagnostic trouble code table (see table below).
5. After completing the check, disconnect terminals TE1 and E1 and turn off the display. HINT: In the event of 2 or more malfunction codes, indication will begin from the smaller numbered code and continue in order to the larger.
For mer info ang OBD I og feilkoder se:
http://www.mkiv.com/techarticles/engine ... codes.html
OBD II :
http://www.mkiv.com/techarticles/engine ... codes.html
Re: Diagnose på mkiv
Legg innLagt inn:28 mai 2008 17:41
av Christian
Merkelig, tok en søke runde her, men fant ingenting.
Uansett, takk for linken. Skal ta en kikk på bilen i morgen

Re: Diagnose på mkiv
Legg innLagt inn:28 mai 2008 21:17
av Supramk3turbo
Jeg har akkurat samme problemet. Leste litt på MKIV.com, der sto det noe om å resette ECU'en. Får den også når jeg drar den lang på girene, fått fuel cut et par ganger å da kommer den med en gang. Kommer den under rolig kjøring også?? Du kjører kanskje aldri rolig med den bilen, he he

Re: Diagnose på mkiv
Legg innLagt inn:28 mai 2008 21:27
av Christian
Den blir kun kjørt rolig ved oppvarming og nedkjøling
Feilen kommer bare innimellom, så det er nok en filleting.
Re: Diagnose på mkiv
Legg innLagt inn:28 mai 2008 21:36
av Supramk3turbo
Jada, kan nok ikke være så galt så lenge du har litt kål på at alt fungerer som det skal. Å den går jo som normalt som du sier. Når får vi se deg drifte neste gang Christian??
Re: Diagnose på mkiv
Legg innLagt inn:28 mai 2008 22:51
av Christian
31mai på Gardemoen. Blir flat pedal og kjøring over evne
Må ta inn litt av det jeg tapte på våler den 11, eller dra skikkelig av banen.

Re: Diagnose på mkiv
Legg innLagt inn:29 mai 2008 08:25
av Supramk3turbo
He he, høres lovende ut

Er det noe treff/Stevne der da eller??
Re: Diagnose på mkiv
Legg innLagt inn:29 mai 2008 18:54
av Christian
Runde 2 i powerdrift serien...
Re: Diagnose på mkiv. Feilkode 47?
Legg innLagt inn:19 jun 2008 19:48
av Christian
Har ikke fått rotet meg til å sjekke før nå

Fikk ut kode 47, som skal være "Sub-Throttle Position Sensor Signal" Har resatt ECU flere ganger, men den forsvinner ikke.
Hva er egentlig denne sensoren?
Re: Diagnose på mkiv. Feilkode 47?
Legg innLagt inn:19 jun 2008 22:18
av tojo
Sub throttle position sensor er til TRAC systemet.
Den konverterer åpningsvinkelen til voltsignel å sender signalene til ECM(motorens ECU) og TRAC ECU.
Sensoren oppererer og er oppbygd på samme måte som hoved Throttle position sensoren.
Feilkilder:
Open or short in sub throttle position sensor circuit
Sub throttle position sensor
ECM
Re: Diagnose på mkiv. Feilkode 47?
Legg innLagt inn:19 jun 2008 23:28
av Christian
Så siden noen har gjordt noe med trac på bilen før jeg kjøpte den er det antagelig bare å ignorere det? (Aner ikke hva de har gjort, "slip cont off" lyser vanligvis ved oppstart, men ikke altid.) Som første runde i powerdrift, sleit litt da gitt
