TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #399348  av Andrepedersen
 
Daniel HS skrev:Siste nytt, fikk ut motoren i dag. Trodde det skulle gå litt tid i og med at jeg gjorde alt alene. Alt i alt har jeg vel brukt 4-5 timer fordelt på 3 kvelder på å få den ned og ut. Blir litt shinings i garasjen i morgen før jeg plukker fra hverandre motoren og ser hva som er gale.

Fant også en bensinlekkasje på tur-røret, rett foran bakhjulet, så her må litt rør byttes. Ikke rart den bruker mye bensin :P For lite bensin kan jo være problemet som gjør at ting ikke er som den skal (for lite bensin er jo aldri bra), men det finner jeg vel snart ut etterhvert som motoren er plukket fra hverandre

Noen som har tips om hva som bør gjøres når den først er åpen og ute?

Planen er iallefall nye rådelagre, smidde stempler og ståltoppakning (og planslipping dersom det trengs), ARP-bolter og bytte så og si alle pakninger på motoren. Tenker også å levere inn blokken til måling og se at alt er ok der.

Utenom motor er planen å bestille Black Diamond borrede og slissede skiver hele veien rundt, slik at jeg kan stoppe go'bilen også. Har mye ellers jeg vil gjøre, men får ta litt etter litt. Alt koster

Hva tåler rådene i denne motoren forresten?

Ellers fikk jeg tak i en frontleppe fra Roger/Motorsporthuset, som skal tilpasses og monteres med tiden. Men først er motor osv prioritert.

Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder etterhvert og :)
Høres ut som en god plan :) Har trua på dette her !
Eneste jeg vet, er at jeg er litt skeptisk til ståltopper, i og med at det er omtrent det siste som ryker i motoren vist det skulle gå galt :P Er greiere å kjøre med en oppgradert pakning med keramisk belegg :) Di funker veldig bra.. stå på :)
 #399412  av Daniel HS
 
Liiiiten update

Bilde
Bilde

Plukket jo ut motoren i går, og i dag fikk jeg demontert litt. Oppdaget plutselig at jeg ikke har ters til å trekke av reimhjulet, eller 12kant nøkkel til å få av toppen med. Dette blir nok skaffet i morgen, men blir nok ikke noe skruing før lørdag igjen

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde


Frontleppen fra Motorsporthuset

Bilde
Bilde
Bilde


Ny girkule kom i hus for en stund siden, egentlig
Bilde

Sorry for dårlige bilder...
 #399413  av Mr_Storbrua
 
Morro å følge med på. Skal vel i gang med litt trimming selv, men er vel ikke før om ett års tid eller noe, må spare opp litt cash først..
 #399428  av Daniel HS
 
Mr_Storbrua skrev:Morro å følge med på. Skal vel i gang med litt trimming selv, men er vel ikke før om ett års tid eller noe, må spare opp litt cash først..
Takk takk... Hva har du selv tenkt å gjøre da? :)
Andrepedersen skrev:Godt jobba :) alt er så mye lettere når den er komt ut..

Husk, bag and tag :)
MYE lettere, hehe.... Så får vi se hva det blir til :D

Ja, viktig å merke! Setter alle skruer/bolter/muttre tilbake på plass der de stod, dersom det er mulig :)
 #399430  av Andrepedersen
 
Daniel HS skrev:
Mr_Storbrua skrev:Morro å følge med på. Skal vel i gang med litt trimming selv, men er vel ikke før om ett års tid eller noe, må spare opp litt cash først..
Takk takk... Hva har du selv tenkt å gjøre da? :)
Andrepedersen skrev:Godt jobba :) alt er så mye lettere når den er komt ut..

Husk, bag and tag :)
MYE lettere, hehe.... Så får vi se hva det blir til :D

Ja, viktig å merke! Setter alle skruer/bolter/muttre tilbake på plass der de stod, dersom det er mulig :)

Det lønner seg det :)
 #399437  av Mr_Storbrua
 
Bygge ny motor, coilovers (om man får med TuV) kraftigere bremser.. så blir vel karosseri holdt mest mulig originalt.. Nye felger da :)

Satser på å klare det under 100K, men har mine tvil..
 #399451  av Andrepedersen
 
Mr_Storbrua skrev:Bygge ny motor, coilovers (om man får med TuV) kraftigere bremser.. så blir vel karosseri holdt mest mulig originalt.. Nye felger da :)

Satser på å klare det under 100K, men har mine tvil..

Bra plan det, men trur det skal godt gjøres.. Er allerede opp i 30-40k på min. Dvs lakkering, der jeg har gjort det aller meste selv. uten sprøytinga. som jeg ikke betalte all verden på :p utskifting av hele bremsesystem bak, framme. eksos osv osv..
 #399454  av Mr_Storbrua
 
Lakkering koster meg 6500,- med moms.. så den er ikke så gal. men bare motoren kommer vel mellom 50 og 100K, så skal nok slite litt.. men så er det jo felger, bremser og eventuelt coilovers.. felger er 5K, bremser vet jeg ikke.. 5K? ebc skiver og klosser.. Tror jeg går for red stuff klosser.
 #399458  av Andrepedersen
 
Mr_Storbrua skrev:Lakkering koster meg 6500,- med moms.. så den er ikke så gal. men bare motoren kommer vel mellom 50 og 100K, så skal nok slite litt.. men så er det jo felger, bremser og eventuelt coilovers.. felger er 5K, bremser vet jeg ikke.. 5K? ebc skiver og klosser.. Tror jeg går for red stuff klosser.

Betalte det samme jeg :) Blir igrun akkurat samme oppsett som meg det der. Bare at jeg har ikke spekulert i coilovers enda.. Tenkt på hvilke du skal gå for der?

Jeg orker ikke å bygge på den motoren som står i. Skal kjøpe ny blokk, og bygge den opp. Da går jeg helt sikkert for en camry 2.2L blokk med 2.gen celica topp.
 #399462  av Mr_Storbrua
 
For ikke å ødelegge daniel sin tråd, så kan vi fortsette praten i min tråd :) Men har ikke kikka på coilovers enda.. Er motor som er første pri..

Blir å bygge opp en motor fra den jeg tok ut. Men skal også ha 5s blokk. Har 2.gen blokk. åper på rundt 500hk eller noe i det leie der.
 #399584  av Daniel HS
 
Toppakning og toppen ser fin ut... Så nå er det å få hengt motoren skikkelig opp, og ta av traversen, girkassen og bunnpannen, så jeg får tatt ut stemplene :)

Teorien om stempelfjærene blir sterkere føler jeg, tviler på at det er sylinderen som er gåen :)
 #399601  av Daniel HS
 
Siste nytt, stempelet er gåent. Delene mellom fjærene er knekt bort på 1/4 av stempelet. Bare fått sjekket stempel nr 3 hittil, får ta resten i morgen (hvis jeg er i form), eller mandag...

Skal legge ut bilder når jeg får sjangs ;)

Ellers, skål! :)
  • 1
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 37
  • 40