TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #296293  av Daniel HS
 
Roye skrev:De felgene minner meg mye om BBS RS.
Er det 5/100 i boltsirkel på bilen/felgene?
Det stemmer ja... :wink:
 #296381  av Tomera
 
Artig og lese denne tråden!
Du tar gått vare på, en tydligvis dønn strøken sammlerbil, noe jeg liker!
Utrolig pen og strøken denne!
Keep up the good work!
*savner min cs*
 #296385  av Daniel HS
 
Tomera skrev:Artig og lese denne tråden!
Du tar gått vare på, en tydligvis dønn strøken sammlerbil, noe jeg liker!
Utrolig pen og strøken denne!
Keep up the good work!
*savner min cs*
Prøver så godt jeg kan... :) Har ikke helt klart å bestemme meg enda om jeg skal ha på et aldri så lite lippekit på den eller ikke... :? En del av meg vil ha den litt råere, mens en annen del av meg vil ha den original :?

Eneste kjipe med denne tråden er at det egentlig skjer for lite... Kommer seg forhåpentligvis utover høsten når pengene kommer på konto igjen... :P Da blir det oppgraderinger på understell og motor :D
 #296387  av Tomera
 
Vell, min mening er og holde bilen orginal utseendemessig, da jeg synes den fortjener det orginale Rally stuuket;)
Motor og understellsmodifikasjoner kommer gått med da! 8)
Anbefaler deg å prioritere Whiteline, justerbart antikrengestag bak! Gjør en himmel av forskjell på disse bilene ;)
 #296388  av Daniel HS
 
Tomera skrev:Vell, min mening er og holde bilen orginal utseendemessig, da jeg synes den fortjener det orginale Rally stuuket;)
Motor og understellsmodifikasjoner kommer gått med da! 8)
Anbefaler deg å prioritere Whiteline, justerbart antikrengestag bak! Gjør en himmel av forskjell på disse bilene ;)
Står på ønske/handlelisten. :)

Ser inne på Fensport at de selger Tein coilovers, er det egentlig vits i å investere i det? Har tenkt litt på det, men har egentlig plan om å bare ha på senkefjærer og sette på noen dempere hvor jeg kan justere hardheten. Er jo en del prisforskjell på de to alternativene. Kan sikkert få tak i billigere coilovers også, men skal jeg først ha det, så er det likegreit å kjøpe skikkelig :wink:

Ellers andre tips? :)
 #296430  av kennethx
 
Har kjørt med tein på cs'en min i mange år. Solid kvalitet, du får det du betaler for. De er høydejusterbare, og i tillegg får du en kontrollenhet som du kan justere dempreren inne fra bilen med. Har ikke angret et sekund på den invisteringen. Og så er de faktisk forholdsvis rimelig til st185. (Mye dyrere til st205 f.eks)
 #296467  av Daniel HS
 
kennethx skrev:Har kjørt med tein på cs'en min i mange år. Solid kvalitet, du får det du betaler for. De er høydejusterbare, og i tillegg får du en kontrollenhet som du kan justere dempreren inne fra bilen med. Har ikke angret et sekund på den invisteringen. Og så er de faktisk forholdsvis rimelig til st185. (Mye dyrere til st205 f.eks)
Vi får se hva lommeboken sier... :P
 #296483  av Daniel HS
 
Tomera skrev:Vell, min mening er og holde bilen orginal utseendemessig, da jeg synes den fortjener det orginale Rally stuuket;)
Motor og understellsmodifikasjoner kommer gått med da! 8)
Anbefaler deg å prioritere Whiteline, justerbart antikrengestag bak! Gjør en himmel av forskjell på disse bilene ;)
Angående Rally stuket, :D har liggende like skvettlapper som du hadde på CSen din. Men hvordan var de festet bak på din? Har ikke hull bak i hjulbuen på min, har ikke så veldig lyst å borre opp heller, evt lime dem?

Har et par kompiser som kommer til å grisebanke meg hvis jeg monterer dem :P Men liker rally-preget jeg også :D
 #296510  av GhostRider88
 
Daniel HS skrev:
Tomera skrev:Vell, min mening er og holde bilen orginal utseendemessig, da jeg synes den fortjener det orginale Rally stuuket;)
Motor og understellsmodifikasjoner kommer gått med da! 8)
Anbefaler deg å prioritere Whiteline, justerbart antikrengestag bak! Gjør en himmel av forskjell på disse bilene ;)
Angående Rally stuket, :D har liggende like skvettlapper som du hadde på CSen din. Men hvordan var de festet bak på din? Har ikke hull bak i hjulbuen på min, har ikke så veldig lyst å borre opp heller, evt lime dem?

Har et par kompiser som kommer til å grisebanke meg hvis jeg monterer dem :P Men liker rally-preget jeg også :D

Personlig så ville jeg ikke ha montert skvettlappene. Liker de du har nå bedre og det gir et mer helhets inntrykk og de er diskre og "hyler" ikke WTF! hva har jeg å gjøre utenfor skogsveiene?! :lol:

Men hva du vil er jo opp til deg ;)
 #296529  av Daniel HS
 
Problemet er vel heller det at jeg ikke klarer å bestemme meg for hva jeg vil gjøre med den :? :P I det ene øyeblikket vil jeg ha den helt clean, i andre vil jeg ha litt stesj på den, så når alt kommer til alt er jeg likevel i tvil uansett hvor mye jeg har tenkt og vridd hjernebarken. Men kan trøste med at før jeg finner ut om og evt. hva jeg vil gjøre blir den værende original utseendemessig :wink:
 #296720  av kennethx
 
Daniel HS skrev:
kennethx skrev:Har kjørt med tein på cs'en min i mange år. Solid kvalitet, du får det du betaler for. De er høydejusterbare, og i tillegg får du en kontrollenhet som du kan justere dempreren inne fra bilen med. Har ikke angret et sekund på den invisteringen. Og så er de faktisk forholdsvis rimelig til st185. (Mye dyrere til st205 f.eks)
Vi får se hva lommeboken sier... :P
http://www.greenline.jp/catalogue/bccat ... suspension

TEIN Super Street -GST18-B1SS4
(Coilover Kits) ¥137,151
With upper mounts. Mounts compatible with EDFC.

Der er i skrivende stund ca 6500,- Så må du huske at dette er erstattning for både fjer og demper i en og samme enhet. :wink:
 #296722  av Daniel HS
 
kennethx skrev:
Daniel HS skrev:
kennethx skrev:Har kjørt med tein på cs'en min i mange år. Solid kvalitet, du får det du betaler for. De er høydejusterbare, og i tillegg får du en kontrollenhet som du kan justere dempreren inne fra bilen med. Har ikke angret et sekund på den invisteringen. Og så er de faktisk forholdsvis rimelig til st185. (Mye dyrere til st205 f.eks)
Vi får se hva lommeboken sier... :P
http://www.greenline.jp/catalogue/bccat ... suspension

TEIN Super Street -GST18-B1SS4
(Coilover Kits) ¥137,151
With upper mounts. Mounts compatible with EDFC.

Der er i skrivende stund ca 6500,- Så må du huske at dette er erstattning for både fjer og demper i en og samme enhet. :wink:
Skal ikke påstå at det ikke frister, :P men må ha den kontrollenheten også da :twisted: Hehe... Men hvordan er frakten prismessig, og vente tid?
 #296796  av kvassheim
 
Jeg er også gallafornøyd med mine tein ss, og så MÅÅÅ du ikke ha kontrollenheten.. justering av stivheten er jo ikke noe du gjør hele tiden.. det er jo bare å ta seg en kjapp joggetur rundt bilen og skru på noen knotter :mrgreen:
men jeg er vel bare misunnelig fordi det er plass under cs-panseret, og ikke under det vanlige gt4-panseret :wink:
 #296804  av kennethx
 
kvassheim skrev:Jeg er også gallafornøyd med mine tein ss, og så MÅÅÅ du ikke ha kontrollenheten.. justering av stivheten er jo ikke noe du gjør hele tiden.. det er jo bare å ta seg en kjapp joggetur rundt bilen og skru på noen knotter :mrgreen:
men jeg er vel bare misunnelig fordi det er plass under cs-panseret, og ikke under det vanlige gt4-panseret :wink:
Bytt panser, får CS panser i karbon ;) (kan være lurt å samtidig bytte til FMIC eller W2AIC om du har orginal A2AIC ennå :))

Kan ikke si jeg angrer på at jeg kjøpte kontrollenheten. Har en følelse av at jeg nesten aldri hadde giddet skru på demperne uten. Bruker det ganske ofte når jeg har kontroller boksen :)
  • 1
  • 2
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 40