TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #296818  av Daniel HS
 
Dårlig gjort å legge opp bilde av en så fet CS i min tråd... :P

Har jo omtrent drømmefelgene mine, hvite 5eikers. Og den har hvite blinkere, som står på ønskelisten min. Svettlappene har jeg jo liggende, men får se om de kommer på bilen da...

Bestilte forresten 25mm spacere på Ebay i går kveld, slik at jeg får felgene ut i hjulbuene bak. Så får vi se når de dukker opp :D

Angående coiloversene, skal jeg først ha Tein, så skal jeg har kontrollenheten også, skal det være så skal det være. :P Heller bare vente og spare litt for å få råd til alt... :twisted:
 #296824  av James
 
Daniel HS skrev:Dårlig gjort å legge opp bilde av en så fet CS i min tråd... :P

Bestilte forresten 25mm spacere på Ebay i går kveld, slik at jeg får felgene ut i hjulbuene bak. Så får vi se når de dukker opp :D
Høres bra ut Daniel! Spacere gjør MYE på bilens utseende. 8)
 #296832  av GhostRider88
 
Daniel HS skrev:Dårlig gjort å legge opp bilde av en så fet CS i min tråd... :P

Har jo omtrent drømmefelgene mine, hvite 5eikers. Og den har hvite blinkere, som står på ønskelisten min. Svettlappene har jeg jo liggende, men får se om de kommer på bilen da...

Bestilte forresten 25mm spacere på Ebay i går kveld, slik at jeg får felgene ut i hjulbuene bak. Så får vi se når de dukker opp :D

Angående coiloversene, skal jeg først ha Tein, så skal jeg har kontrollenheten også, skal det være så skal det være. :P Heller bare vente og spare litt for å få råd til alt... :twisted:

Hehe ;) er ment som et forbildet/inspirasjon slik at du kan gjøre din strøkne CS enda mer strøken ;) Bare de felgene vil gjøre underverker på din bil! Liker veldig godt hvordan bilen din ser ut nå, så det er veldig lite som skal til før din CS blir en av de fineste på norske veier ;) (etter min smak)
 #296833  av Daniel HS
 
James skrev:
Daniel HS skrev:Dårlig gjort å legge opp bilde av en så fet CS i min tråd... :P

Bestilte forresten 25mm spacere på Ebay i går kveld, slik at jeg får felgene ut i hjulbuene bak. Så får vi se når de dukker opp :D
Høres bra ut Daniel! Spacere gjør MYE på bilens utseende. 8)
Ja, måtte jo nesten ha det... :P Så jo ut som hjulene var presset alt for langt inn :P
GhostRider88 skrev: Hehe ;) er ment som et forbildet/inspirasjon slik at du kan gjøre din strøkne CS enda mer strøken ;) Bare de felgene vil gjøre underverker på din bil! Liker veldig godt hvordan bilen din ser ut nå, så det er veldig lite som skal til før din CS blir en av de fineste på norske veier ;) (etter min smak)
Takker for det... Har planer om slike felger en gang i tiden, men blir nok en stund til enda, har en del annet som står på listen før det, er egentlig fornøyd med dem jeg har nå så... Men at den blir den fineste på norske veier tror jeg er å ta litt hardt i, ser ofte bedre ut på bilder enn i virkeligheten :wink: Men skal forhåpentligvis på Rudskogen i september, så da kan de som vil titte på bilen...
 #297054  av Daniel HS
 
Var ute å dro litt på i helgen, hadde mellom kvart og halv tank, men plutselig begynte bensinlyset å blinke/lyse. Dette er jo pga tankmåleren blir "lurt" når bensinen går lenger bak i tanken enn det tankmåleren er. Spørsmålet er, er dette noe jeg kan gjøre noe med? Og kan jeg få en Fuel-cut pga bensinen forflytter seg på "feil" måte eller noe i tanken, eller andre ting som kan være skadelig som kan skje?

Ellers har jeg syrebehandlet hjulmuttrene mine. Grunnen er at jeg manglet to stykker bak, som jeg naturligvis kjøpte nye. De gamle var greit eiret, så var en del farge forskjell på de, så tenkte å lakke alle oppigjen. De vil jo bare eire på nytt igjen uansett, så ser ikke grunnen til å kjøpe alle nye. Noen som har tips om hva jeg skal lakke dem oppigjen med? Tenkte grå kallipper lakk eller noe, (samme farge som jeg har lakket senter på skivene med)? Er låsemuttre, så er ikke noe problem med at lakken vil flasse av på synlige steder pga hjulskift.

Nye vs. gamle:
Bilde

Før:
Bilde

Etter:
Bilde

Sammenlignet:
Bilde

Prossessen var i grunn ganske artig å følge med på, det bruste greit:
Bilde
Bilde

Bilde

Som dere sikkert ser på bildene ligger det Ketchup på skrustikka. Det sies jo at ketchup skal ta rust og eiringer pga syren som er i den. Jeg måtte jo selvsagt prøve, å kan bekrefte at det ikke funker særlig godt :P
 #297139  av celicagt4205nord
 
da kan du prøve med coca cola,det er jo litt "syre" i det..sies att man kan få en tiøring til forsvinne med å legge den i cola bad en stund,du kan jo prøve på hjulmutterne på din bil å se :D
 #297151  av Daniel HS
 
celicagt4205nord skrev:da kan du prøve med coca cola,det er jo litt "syre" i det..sies att man kan få en tiøring til forsvinne med å legge den i cola bad en stund,du kan jo prøve på hjulmutterne på din bil å se :D
Hehe... Er ferdig med syrebehandlingen nå :wink: Men som CocaColiker ville det aldri falt meg inn å bruke Cola til noe slikt. :shock: Hadde jo vært misbruk på det groveste. :x
 #297229  av kvassheim
 
Daniel HS skrev:Dårlig gjort å legge opp bilde av en så fet CS i min tråd... :P

Har jo omtrent drømmefelgene mine, hvite 5eikers. Og den har hvite blinkere, som står på ønskelisten min. Svettlappene har jeg jo liggende, men får se om de kommer på bilen da...
det er bare å slite ut dekka dine i en helt vanvittig fart, og levere 5-eikerne du har inn til den pulverlakkeringsplassen på kokstad vettu :wink:
 #297233  av Daniel HS
 
kvassheim skrev:
Daniel HS skrev:Dårlig gjort å legge opp bilde av en så fet CS i min tråd... :P

Har jo omtrent drømmefelgene mine, hvite 5eikers. Og den har hvite blinkere, som står på ønskelisten min. Svettlappene har jeg jo liggende, men får se om de kommer på bilen da...
det er bare å slite ut dekka dine i en helt vanvittig fart, og levere 5-eikerne du har inn til den pulverlakkeringsplassen på kokstad vettu :wink:
Hehe... Sikkert lettere å få noen til å ta den av på ordentligvis, dekkene er jo nesten nye jo, bare rullet i underkant av 2 måneder :P Men tanken var ikke dum må jeg si, har tenkt den selv... :wink:
 #297234  av celicagt4205nord
 
Daniel HS skrev:
celicagt4205nord skrev:da kan du prøve med coca cola,det er jo litt "syre" i det..sies att man kan få en tiøring til forsvinne med å legge den i cola bad en stund,du kan jo prøve på hjulmutterne på din bil å se :D
Hehe... Er ferdig med syrebehandlingen nå :wink: Men som CocaColiker ville det aldri falt meg inn å bruke Cola til noe slikt. :shock: Hadde jo vært misbruk på det groveste. :x
kunne ikke vært mer enig :mrgreen:
 #297541  av Daniel HS
 
Fikk denne i posten på tirsdag:

Bilde

Før:
Bilde

Etter:
Bilde

Ser litt bedre ut i virkeligheten (mobilcam)...

Så neste som kommer i posten snart er hvite blinkere til frontfangeren, og 25mm spacere til å ha bak. Så må en tur på Jæger (Toyota) å gå tak i noen hvite blinkere til å ha på skjermene fremme, kjøper fra Avensis eller noe tenker jeg...
 #297590  av Daniel HS
 
Planen er å få i nye lys ja, men hvis jeg først skal det blir det byttet i hele dashbordet, ink. varmeapparatknapper osv... Så blir litt å gjøre da....
  • 1
  • 3
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 40