TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Daniel HS's Carlos Sainz prosjekt/worklog

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #394300  av Daniel HS
 
Har fått gjort litt til

Fått på plass turboen, satt på eksos, innsugsside, vann- og oljerør. Det som mangler såvidt jeg vet er ICen. Setter ikke den på før jeg har fått sjekket, evt byttet plugger.

Bilder er jo alltid kjekt:


Nye pinnebolter, og muttre ble handlet inn fra Toyota, heldigvis jobber ei vennine der, så får fine priser.

Bilde


Glemte å ta noe særlig med bilder under prossesen, men iallefall, slik ser det ut nå.

Bilde


Gamle Turboen.
Bilde



Så er det litt bremsebestyr som gjenstår, må lakke calliperen fremme iallefall, montere calliperne på høyre side og fylle/skifte bremseveske. Og en dag jeg holdt på så jeg at ene kabelen til ABS sensoren har ligget mellom mansjetten på drivakslingen og fjærbeinet, så der var isolasjonen slipt vekk. Det kan jo kanskje forklare ABS lyset som lyser?!

Også må jeg ha meg en shinings på kabler og litt slikt inne i bilen...

Begynner å se lyset i tunnelen, for denne gang iallefall...
 #394375  av Daniel HS
 
Da var det gjort litt til.

Icen er kommet på plass, motoren er startet, og det virker som det meste er god knall.

Har også montert alt av bremser hele veien rundt, så nå er begge håndbrekkvairene nye, alle klosser nye, og begge calipperne bak er nye. Har også skjøtet kabelen til ABS sensoren, så nå er ABS lyset slukket. :)

Har også byttet ut grøftelysene siden de andre var ødelagt, ser litt bedre ut i reallife

Bilde

Bilde
 #394377  av Daniel HS
 
Andrepedersen skrev:Vakkert syn :) Må få på gti grøfter :)
Ja, du sier noe der :P Dette er jo 3. måten (tror jeg), jeg har montert grøftiser på :P Kan ikke gjøre ting likt hver gang :P Men GTi lysene er jo skamdyre! :P
 #394434  av Daniel HS
 
Hentet skilter i dag :D

Så fikk testet bilen litt, fått vekk en ulyd i bremsen bak, var ene monteringsdelen som var litt fucka, fikset nå. Kom også en annen "rasle" lyd fremme fra motorrommet, som jeg tror jeg har fått vekk, var enten dekselet på manifolden, eller så var det den helvetes biltema sandwitch platen/sensorene eller noe annet i forbindelse med den. Lydene er iallefall vekke nå virker det som, fikk ikke kjørt den og testet, men testa på tomgang.

Men var uansett heeeeerlig å kjøre Sainz igjen :D Må stille inn BCen igjen, i og med at alt av innstillinger på den er stilt inn etter en sleeten turbo... Så dette kan bli bra! Den spinner iallefall fortsatt... :D
 #394549  av Daniel HS
 
Sainzen blir ikke å se på Skogen i år :/ Ser ut som jeg må spare opp litt cash å overhale motoren, den er IKKE frisk...
 #394712  av Andrepedersen
 
Off :( kjipt å høre.

Du kan ivertfall betrygge deg på at du kan kjøre med 250-300++ hk skuddsikkert etterpå.
Kommer selvfølgelig an på hvilke planer du har ang deler som skal byttes ut :)
Kan kansje være behjelpelig med maskinering av topp og blokk :)
 #394715  av Daniel HS
 
Drafter skrev::lol:
hmm?
Andrepedersen skrev:Off :( kjipt å høre.

Du kan ivertfall betrygge deg på at du kan kjøre med 250-300++ hk skuddsikkert etterpå.
Kommer selvfølgelig an på hvilke planer du har ang deler som skal byttes ut :)
Kan kansje være behjelpelig med maskinering av topp og blokk :)
Ja, får se hva planene blir, må regne og spare litt på ting...

Blir mest sannsynlig blir det planing av toppen iallefall...
 #396934  av Daniel HS
 
Skjer egentlig ikke så mye her, grunnet økonomi og andre prioriteringer.

Men har sett så smått på bilen igjen. Innsuget er fullt av olje, den dumper ut litt olje, ikke veldig mye. Tok også en komptest på den i dag, ene sylinderen ser ut som den er død, ingen komp! Skal få tatt en sylinderlekkasje test snart, se om vi finner ut noe mer.

Når jeg prøvekjører bilen er det greeit med blårøyk ut eksosen også.
 #398067  av Andrepedersen
 
Daniel HS skrev:Skjer egentlig ikke så mye her, grunnet økonomi og andre prioriteringer.

Men har sett så smått på bilen igjen. Innsuget er fullt av olje, den dumper ut litt olje, ikke veldig mye. Tok også en komptest på den i dag, ene sylinderen ser ut som den er død, ingen komp! Skal få tatt en sylinderlekkasje test snart, se om vi finner ut noe mer.

Når jeg prøvekjører bilen er det greeit med blårøyk ut eksosen også.


Lite morro :( Håper du har planer og å ta ut, å montere nye skuddsikkre gromdeler :)
Skal til bergen neste helg, er det ikke der du og bilen din holder til ? :)
 #398120  av Daniel HS
 
Det stemmer, du får gi en lyd om du føler for å komme å kikke ;) Hehe

Ser ut som om det er gjennomslag. Tok en sylinderlekkasje test her om dagen, og på sylinder nr3 blåser den greit ut i veivhusventilasjonen og oljepåfyllingen, når innsugs- og eksosventilene er stengt.

Så håper på å få begynt å ta ut motoren nå til uken. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal hive i en ny (brukt) motor, eller om jeg skal bygge opp igjen den jeg har. Billigste og letteste er å bytte den. Men vil bare ha bilen på veien igjen nå!! Hehe...

Beste hadde vært å byttet den, og bygget opp den andre når den stod i garasjen. 8)

Fant også en bensinlekkasje på tur-røret fra bensintanken, det dryppet heftig mye der. Så lurer på om en av årsakene til at ting har gått til helvete kan være for lite bensin?! :roll:
 #398197  av Andrepedersen
 
Daniel HS skrev:Det stemmer, du får gi en lyd om du føler for å komme å kikke ;) Hehe

Ser ut som om det er gjennomslag. Tok en sylinderlekkasje test her om dagen, og på sylinder nr3 blåser den greit ut i veivhusventilasjonen og oljepåfyllingen, når innsugs- og eksosventilene er stengt.

Så håper på å få begynt å ta ut motoren nå til uken. Har ikke helt bestemt meg for om jeg skal hive i en ny (brukt) motor, eller om jeg skal bygge opp igjen den jeg har. Billigste og letteste er å bytte den. Men vil bare ha bilen på veien igjen nå!! Hehe...

Beste hadde vært å byttet den, og bygget opp den andre når den stod i garasjen. 8)

Fant også en bensinlekkasje på tur-røret fra bensintanken, det dryppet heftig mye der. Så lurer på om en av årsakene til at ting har gått til helvete kan være for lite bensin?! :roll:

Den er grei, telefonnr'et ditt har jeg ;) så slår på tråden !
Jeg ville ha byttet motoren, også gjort som du sier sotte den andre på bukk, og bygd den opp igjen :)
 #399339  av Daniel HS
 
Siste nytt, fikk ut motoren i dag. Trodde det skulle gå litt tid i og med at jeg gjorde alt alene. Alt i alt har jeg vel brukt 4-5 timer fordelt på 3 kvelder på å få den ned og ut. Blir litt shinings i garasjen i morgen før jeg plukker fra hverandre motoren og ser hva som er gale.

Fant også en bensinlekkasje på tur-røret, rett foran bakhjulet, så her må litt rør byttes. Ikke rart den bruker mye bensin :P For lite bensin kan jo være problemet som gjør at ting ikke er som den skal (for lite bensin er jo aldri bra), men det finner jeg vel snart ut etterhvert som motoren er plukket fra hverandre

Noen som har tips om hva som bør gjøres når den først er åpen og ute?

Planen er iallefall nye rådelagre, smidde stempler og ståltoppakning (og planslipping dersom det trengs), ARP-bolter og bytte så og si alle pakninger på motoren. Tenker også å levere inn blokken til måling og se at alt er ok der.

Utenom motor er planen å bestille Black Diamond borrede og slissede skiver hele veien rundt, slik at jeg kan stoppe go'bilen også. Har mye ellers jeg vil gjøre, men får ta litt etter litt. Alt koster

Hva tåler rådene i denne motoren forresten?

Ellers fikk jeg tak i en frontleppe fra Roger/Motorsporthuset, som skal tilpasses og monteres med tiden. Men først er motor osv prioritert.

Skal se om jeg ikke får tatt noen bilder etterhvert og :)
  • 1
  • 32
  • 33
  • 34
  • 35
  • 36
  • 40