TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • vegard`s St205

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #301481  av Tomera
 
Truuur nok du må oppgradere clutchen ja..
Hva med en OS Giken twin plate, eller HKS Twin plate?
Tror de er de beste valgene. Følger også med letta svinghjul i alu med begge kitene.
 #301488  av onkelvegard
 
Tomera skrev:Truuur nok du må oppgradere clutchen ja..
Hva med en OS Giken twin plate, eller HKS Twin plate?
Tror de er de beste valgene. Følger også med letta svinghjul i alu med begge kitene.
er det noen meninger om hva som er den beste clutchen av de to?
 #301490  av sleeper
 
Denm clutchen din kommer helt sikekrt ikek til og holde.. er bare bortkastet og drive og styre med en clutch du ikke er 100% sikker på at funker.
innebærer jo at du må ha ut motoren for og få byttet den igjen..

Jeg personlig kjører med clutchmaster fx600\fx700 twin plate på min og den holder helt supert! er KJEMPEFORNØYD med den.. men siden hele clutchen med svinghjul veier ca like mye som bare det org svinhjulet + at selve clutchen ikek er stort større en 11tommer, så gir det en sinnsyk respons i motoren, veldig lett og rev matche den og derfor også vansklig og ta igang med den.. ( men motoren hører jo nesten ut som en sykkel motor når du ruser.. :D )

hvis du ikke vil ha en så ekstrem clutch så har jeg hørt mye godt om hks sin..

ang turbokit så hadde jeg kjøpt større en gt30kit, motoren din skal tåle MYE effekt og turtall så jeg hadde gått for en gt35 eller en sc6262 som jeg selv jhar.. drar MEGET bra, og har fullt trykk på rett under 5000rpm uten at jeg har justert noe på kammer osv for og få den til og lade tidligere.. skal gjøre det når jeg får tid.
Og med ca 8500rpm sperre så har du et bra register.

Jeg hadde kansje også kjøpt en top feed rail og enda større dyser en det du har bestilt. ( jeg har 1200cc dyser ( 1000cc som jeg har skrudd opp grunntrykket til litt over 4kg) og de er på 100% åpning ved 1.8kg på e85)
Etter som jeg forstår så er det fortsatt sidefeed dyser og det er ikke noen god løsning.. ta kontakt med wolfkatz og kjøp fuel system av han.. ( send noen mail med han og få han til og sette sammen et kitt til deg.. )
 #301491  av onkelvegard
 
sleeper skrev:Denm clutchen din kommer helt sikekrt ikek til og holde.. er bare bortkastet og drive og styre med en clutch du ikke er 100% sikker på at funker.
innebærer jo at du må ha ut motoren for og få byttet den igjen..

Jeg personlig kjører med clutchmaster fx600\fx700 twin plate på min og den holder helt supert! er KJEMPEFORNØYD med den.. men siden hele clutchen med svinghjul veier ca like mye som bare det org svinhjulet + at selve clutchen ikek er stort større en 11tommer, så gir det en sinnsyk respons i motoren, veldig lett og rev matche den og derfor også vansklig og ta igang med den.. ( men motoren hører jo nesten ut som en sykkel motor når du ruser.. :D )

hvis du ikke vil ha en så ekstrem clutch så har jeg hørt mye godt om hks sin..

ang turbokit så hadde jeg kjøpt større en gt30kit, motoren din skal tåle MYE effekt og turtall så jeg hadde gått for en gt35 eller en sc6262 som jeg selv jhar.. drar MEGET bra, og har fullt trykk på rett under 5000rpm uten at jeg har justert noe på kammer osv for og få den til og lade tidligere.. skal gjøre det når jeg får tid.
Og med ca 8500rpm sperre så har du et bra register.

Jeg hadde kansje også kjøpt en top feed rail og enda større dyser en det du har bestilt. ( jeg har 1200cc dyser ( 1000cc som jeg har skrudd opp grunntrykket til litt over 4kg) og de er på 100% åpning ved 1.8kg på e85)
Etter som jeg forstår så er det fortsatt sidefeed dyser og det er ikke noen god løsning.. ta kontakt med wolfkatz og kjøp fuel system av han.. ( send noen mail med han og få han til og sette sammen et kitt til deg.. )
takk for svar
da trur jeg det muligens blir en CM fx700
er redd for at det er dårlig spool up på en så stor turbo, men vist det du sier er rett så trur jeg at jeg må vurdere et gt35r kitt. angående dyser så mente fensport på at jeg kunne kjøre de opp mot 600hp
 #301494  av sleeper
 
onkelvegard skrev:
sleeper skrev:Denm clutchen din kommer helt sikekrt ikek til og holde.. er bare bortkastet og drive og styre med en clutch du ikke er 100% sikker på at funker.
innebærer jo at du må ha ut motoren for og få byttet den igjen..

Jeg personlig kjører med clutchmaster fx600\fx700 twin plate på min og den holder helt supert! er KJEMPEFORNØYD med den.. men siden hele clutchen med svinghjul veier ca like mye som bare det org svinhjulet + at selve clutchen ikek er stort større en 11tommer, så gir det en sinnsyk respons i motoren, veldig lett og rev matche den og derfor også vansklig og ta igang med den.. ( men motoren hører jo nesten ut som en sykkel motor når du ruser.. :D )

hvis du ikke vil ha en så ekstrem clutch så har jeg hørt mye godt om hks sin..

ang turbokit så hadde jeg kjøpt større en gt30kit, motoren din skal tåle MYE effekt og turtall så jeg hadde gått for en gt35 eller en sc6262 som jeg selv jhar.. drar MEGET bra, og har fullt trykk på rett under 5000rpm uten at jeg har justert noe på kammer osv for og få den til og lade tidligere.. skal gjøre det når jeg får tid.
Og med ca 8500rpm sperre så har du et bra register.

Jeg hadde kansje også kjøpt en top feed rail og enda større dyser en det du har bestilt. ( jeg har 1200cc dyser ( 1000cc som jeg har skrudd opp grunntrykket til litt over 4kg) og de er på 100% åpning ved 1.8kg på e85)
Etter som jeg forstår så er det fortsatt sidefeed dyser og det er ikke noen god løsning.. ta kontakt med wolfkatz og kjøp fuel system av han.. ( send noen mail med han og få han til og sette sammen et kitt til deg.. )
takk for svar
da trur jeg det muligens blir en CM fx700
er redd for at det er dårlig spool up på en så stor turbo, men vist det du sier er rett så trur jeg at jeg må vurdere et gt35r kitt. angående dyser så mente fensport på at jeg kunne kjøre de opp mot 600hp

Du kan nok kjøre opp til 600hk på de, på bensin.. men da er de helt tomme! og med et bra sprut som styrer det så er det ikek noe problem og kjører STORE dyser. ( 1150cc er det INGEN problemer med) så derfor er det bedre og altids ha litt og gå på.. istedenfor og kjøpe nye hvis du finner ut at de er for små..
 #301503  av sleeper
 
onkelvegard skrev:nei vil nok tro at motecen klarer det, så at prisen på fuelrail og 1150cc dyser fra wolfkatz er samme som det 850cc sidefeed dysene koster så jeg avbestiller blitzdysene. og bestiller http://www.wolfkatz.com/proddetail.php?prod=AWKMR2TFFR

Jepp, er en mye bedre løsning det. og så er det barte og få kjøpt en stor pumpe så er du klar for mye hk... :wink:
 #301510  av onkelvegard
 
sleeper skrev:
onkelvegard skrev:nei vil nok tro at motecen klarer det, så at prisen på fuelrail og 1150cc dyser fra wolfkatz er samme som det 850cc sidefeed dysene koster så jeg avbestiller blitzdysene. og bestiller http://www.wolfkatz.com/proddetail.php?prod=AWKMR2TFFR

Jepp, er en mye bedre løsning det. og så er det barte og få kjøpt en stor pumpe så er du klar for mye hk... :wink:
hehe, ja håper det blir en del hk ut av dette oppsettet
men det blir vell ikke store holdbarheten på diffen/girkassen, er det noen som har prøvd quaife kittet med rettskårne drev?
 #301569  av sleeper
 
onkelvegard skrev:
sleeper skrev:
onkelvegard skrev:nei vil nok tro at motecen klarer det, så at prisen på fuelrail og 1150cc dyser fra wolfkatz er samme som det 850cc sidefeed dysene koster så jeg avbestiller blitzdysene. og bestiller http://www.wolfkatz.com/proddetail.php?prod=AWKMR2TFFR

Jepp, er en mye bedre løsning det. og så er det barte og få kjøpt en stor pumpe så er du klar for mye hk... :wink:
hehe, ja håper det blir en del hk ut av dette oppsettet
men det blir vell ikke store holdbarheten på diffen/girkassen, er det noen som har prøvd quaife kittet med rettskårne drev?

Tja, bakdiffen MÅ byttes.. ( bare sperre funkjonen) da skal den holde, og for kasse så skal den holde en god stund som orginal.. det er fint mulig og knekke st205 kassa men den tåler faktisk veldig mye.. og det er MYE billigere og knuse en 2-3 stk av de over noen år en og betale 100k for en værstingkasse..
 #301583  av sleeper
 
Tja, det hjelper kansje litt, men på både min ( org st165 kasse og han andre som kjører rally med en st205 på forumet så var det ikek dreva som tok kvelden.
de var like fine.. men shaltegafelen som tok kvelden.. ( til 5 giret på hans og på 3-4 giret på min)

og de delene følger ikek med i det kittet der.. så trur faktisk at du hadde vært like langt der..
 #301584  av Morten
 
sleeper skrev:Tja, det hjelper kansje litt, men på både min ( org st165 kasse og han andre som kjører rally med en st205 på forumet så var det ikek dreva som tok kvelden.
de var like fine.. men shaltegafelen som tok kvelden.. ( til 5 giret på hans og på 3-4 giret på min)

og de delene følger ikek med i det kittet der.. så trur faktisk at du hadde vært like langt der..
Bare en tanke, uten at jeg egentlig husker i mitt lille hode hvordan den gearkassen ser ut inni i detalj. Men spørsmålet som er relevant for å få bedre driftsikkerhet høres jo ut til å være "Hva får skiftegaflene til å ryke?" En tanke er jo at "vanlige" skråstilte drevsatser vil generere kraft sideveis i tillegg til nedover på motdrevet (kjeitete ordlagt, men beste jeg klarer på sparket :lol: ). Om det skulle vise seg at det er denne sideveis kraften som er medvirkende til å ta skiftegaflene, så vil det jo kunne hjelpe med dog-innsats som på linken da rettskårne drev ikke vil generere krefter i den/de retningen(e) på samme måten?
 #301585  av Morten
 
onkelvegard skrev:dær va det bestilt fensport motor, motec datasprut, blitz 850cc dyser, nytt innsug og bensin pumpe
Specet på motoren:

TTE steel crank
Custom made Crower rods to go upto 10.000 rpm.
JE forged pistons
New Ferriea stainless steel valves
converted to Ferriea duel valve springs
Converted to shimless buckets
Fully ported and polished racing head
HKS 272 cam shafts
Fidanza vernier pulleys
New oil pump
new water pump
HKS steel head gasket
ARP studs throughout the engine
New bearings throughout the engine
all new idlers and tensioners and cam belt
Chrome rocker cover
All engine tolerances are to our own racing spec.

er bygget av fensport for å opprinelig stå i en time attack bil i england, men bilen ble ikke brukt likevell
så da jeg sendte mail for og høre etter pris på noen deler ble jeg tilbydd denne :twisted: :twisted: :twisted:
å da var det bare og kjøpe, mangler bare en JÄTTE stor turbo for og sette denne i drift
Er det lov å spørre hvilken pris du måtte ut med for dette? Høres jo nesten ut som om et huslån har steget med "oppussing av bad" eller noe lignende dette.. :lol: :mrgreen: Stå på, kan bli sjefsgromt dette. 8)
 #301588  av onkelvegard
 
hehe, det kostet en snyskuter og et lite kjøkken lån for motor og sprut
hadde først sparet opp til kjøkken i juni men da brukte jeg de på understell og eksos
så det er ikke prioriteringene det står i :wink:
 #301590  av sleeper
 
Morten skrev:
sleeper skrev:Tja, det hjelper kansje litt, men på både min ( org st165 kasse og han andre som kjører rally med en st205 på forumet så var det ikek dreva som tok kvelden.
de var like fine.. men shaltegafelen som tok kvelden.. ( til 5 giret på hans og på 3-4 giret på min)

og de delene følger ikek med i det kittet der.. så trur faktisk at du hadde vært like langt der..
Bare en tanke, uten at jeg egentlig husker i mitt lille hode hvordan den gearkassen ser ut inni i detalj. Men spørsmålet som er relevant for å få bedre driftsikkerhet høres jo ut til å være "Hva får skiftegaflene til å ryke?" En tanke er jo at "vanlige" skråstilte drevsatser vil generere kraft sideveis i tillegg til nedover på motdrevet (kjeitete ordlagt, men beste jeg klarer på sparket :lol: ). Om det skulle vise seg at det er denne sideveis kraften som er medvirkende til å ta skiftegaflene, så vil det jo kunne hjelpe med dog-innsats som på linken da rettskårne drev ikke vil generere krefter i den/de retningen(e) på samme måten?
Har tenkt samme tankene jeg og, og jeg tur nok du er inne på noe der.
Men jeg trur ikek det er noen fullgod løsning på et mulig problem.
selve dreva trur jeg tåler mye julig, men må min så har nok sjaltegaffelen knust pga hard giring eller at jeg ikke har fått kassa helt i gir får jeg slapp ut clutchen... for enten så har gaffelen knekt ved giring eller så er det hylsa som går over drevet som ikke har kommet helt over drevet og dermed sprengt.
Det kan godt hende det vil hjelpe litt med rettskårede drev, men trur en bedre løsning er og få tak i sterkere hylser og sjaltegafler. ( Jeg er ikek noen ekspert på kasser, men det er ivertfall sånn det så ut når jeg åpnet min kasse. og det er sånn det så ut på defred sin og hvis jeg ikek husker feil. )