TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• Servicefaktura

• Diskusjon og spørsmÃ¥l om Lexus
Diskusjon og spørsmål om Lexus
 #295017  av pekle

Hadde nyleg 200'en på storservice + utbedring av eit par ting. Totalt omtrent 15k. Har ingenting å utsette på servicen, alt ser ut til å vere fiksa. Men for 15k reknar eg vel med at det gjort litt meir enn å skifte olje/filter/væsker? Trass i dette er det einaste som står på fakturaen eit par småbeløp og fakturatotal, ingenting om kva som var gjort utanom det vanlege serviceskjemaet.

Er det vanleg at ting blir gjort "i skjul" eller er dette normal servicepris?
 #295018  av QuiNlan

Skal vel stå spesifikt i fakturaen hva som er gjort eller? Dette gjør de ihvertfall på mekonomen.
 #295020  av ErikG

Regner med det står på serviceskjemaet hva som blir kontrollert, justert og skiftet. Gjør ihvertfall det på Toyota sitt.
 #295025  av pekle

Jauda, er hos Toyota, men syns det var ganske mykje for berre det som var kryssa av der (viskere, olje, oljefilter, friskluftfilter, luftfilter, diff-olje, kjølevæske, bremsevæske, tennplugger). Kunne iallfall vore greit med prislisting på kvar enkelt av desse, samt kor mange arbeidstimar det var.
 #295027  av ErikG

Ble det skiftet registerreim?
 #295028  av pekle

Nei, regreim var skifta i fjor. Men blant dei ekstra tinga dei skulle sjå på var ei hovedlykt, kan jo hende dei har skifta noko der, men rart det ikkje sto oppført da. Nuvel, så lenge alt er i orden burde eg kanskje ikkje bry meg...
 #295039  av Geir

Da jeg hadde min IS200 på hovedservice kom det på ca 4.500,-. Til sammenligning kostet mellomservice ca 2600,-.

Til 15.000,- bør de ha gjort noe forholdsvis omfattende, og jeg ville krevet spesifikk informasjon om alt som er blitt gjort hvis jeg fikk en sånn sum slengt i trynet.
 #295041  av Zepticon

Geir skrev:Da jeg hadde min IS200 på hovedservice kom det på ca 4.500,-. Til sammenligning kostet mellomservice ca 2600,-.

Til 15.000,- bør de ha gjort noe forholdsvis omfattende, og jeg ville krevet spesifikk informasjon om alt som er blitt gjort hvis jeg fikk en sånn sum slengt i trynet.
For 15 000 så bytter vell de fleste verksteder motor for deg. Så ja, BØR være noe veldig omfattende/dyre deler for den prisen. Morsan hadde hovedservice på sin Corolla med registerreim skifte og noe annet som var gåent, og det kom på 9000.
 #295054  av Tjuls

Jeg hadde min på hovedservice hos Lexus Oslo for et par måneder siden. Der fikk jeg beskjed om at servicen kom på 7-8k.
De bytta radiator og bremser bak i tillegg. Da kosta det meg 14300kr. Synes den prisen du har fått var veldig høy :roll:
 #295095  av pekle

Var hos Lexus Oslo. Det var noko muffens med den eine lykta og litt vibrasjon i bremsene, så det kan godt hende det er bytta masse greier der, og det kan sikkert forklare prisen, men som sagt, heilt uspesifisert på fakturaen.

Jaja, får kontakte dei på måndag. Takk for alle svar.
 #295099  av rx300

pekle skrev:Var hos Lexus Oslo. Det var noko muffens med den eine lykta og litt vibrasjon i bremsene, så det kan godt hende det er bytta masse greier der, og det kan sikkert forklare prisen, men som sagt, heilt uspesifisert på fakturaen.

Jaja, får kontakte dei på måndag. Takk for alle svar.
Høres ut som de har glemt å gi det med. Når jeg hadde bilen på service hos Lexus Oslo så kom det alltid med godt spesifisert regning. Dyreste servicen var 120.000km-service på RX300'en, det kom på ca 12.000 men da jobbet og skiftet de MYE, absolutt alle væsker og oljer, tennplugger, toppdekselpakning, nye klosser rund about, og den kom igjen nyvasket og renset inni ;-)
 #295124  av Tjuls

Innvendig vask og motorvask er inkludert i prisen hos Lexus Oslo :mrgreen:
 #295198  av pekle

Da var saken oppklart, rx300 hadde rett - resten av fakturaen er på vei :)
 #295471  av pekle

Og alt kunne forklares, var blant annna skifta xenon-pære, skiver og klosser framme. Med timepris på 1090 flyg lappane fort ;)
 #295472  av tunamgu

Ã¥h fytti flate,alt dette kunne du gjort selv,da hadde du spart tusenvis!Kunne tatt en sydentur for de sparte pengene.ai ai ai.