Side 1 av 1

3sgte trimming

Legg innLagt inn:05 jul 2008 16:55
av doffy
Heisann hopsann. lurte på hvor mye man kan skru opp trykket før man får fuel cut på en 3. gen 3sgte samt hvor mye det er fornuftig å ta ut av en med FCD?

Re: 3sgte trimming

Legg innLagt inn:05 jul 2008 17:58
av Larsen
Sperre er vel på 1.1 bar. 1.2-1.3 bar er vist grensen for hva folk tar ut før mer drastiske steg må iverksettes.

Re: 3sgte trimming

Legg innLagt inn:08 jul 2008 17:14
av doffy
Noen som vet et sted de har grei pris på en FCD?

Re: 3sgte trimming

Legg innLagt inn:09 jul 2008 06:29
av Morten
doffy skrev:Noen som vet et sted de har grei pris på en FCD?
Tror ikke FCD er så vanlig på 3.gen. Grunnen er at om en tukler med MAP-signalet der, vil en jo tukle med ett av hovedsignalene ECU bruker til å kalkulere tenning og bensin. Eksempel: du "klyper signalet" på 1.1bar for å unngå fuel cut. Da vil tenningstidspunkt og bensinmengde kalkulert av ECU tilsvare det den orginalt har på 1.1 bar, samme hvor mye høyere du går på trykket... Med såpass aggressiv tenningstabell som disse motorene har vil det i mine øyne være en suveren resept på stempel havari. :roll: På 2.gen 3sgte med luftmengdemåler vil det derimot ikke virke inn på samme måten med en FCD, da MAP ikke er ett av hovedsignalene.

Re: 3sgte trimming

Legg innLagt inn:09 jul 2008 10:25
av doffy
okidoki, og da vil altså neste steg være datasprut? Eller piggyback eller noe.. som koster sikka quatte... :(