Side 1 av 1

mk2 ge til gte

Legg innLagt inn:18 jul 2008 18:23
av doffy
Heisann hopsann

Tenker å bygge om min mk2 90 modell til 3. gen 3sgte. Har et cut i bestilling hos egon, men regner med at det er ting som ikke vil passe og ting som må evt oppgraderes osv og da er mitt spørsmål hva trengs? Bensinpumpe? går originaleksosen på? alt mulig sånne vesentlige og gjerne uvesentlige ting som man ikke tenker på for man er så giret på å få motoren nedi og ødelegge dekk etter dekk.

Generellt elektrisk og tenker jeg på, sitter man igjen med mange løse ender når alle klipsene er koblet til?

Stort sett alle hint på ting man kommer til å bli forbanna av at ingen sa ifra om tas imot med åpne armer ;)

Re: mk2 ge til gte

Legg innLagt inn:18 jul 2008 18:31
av cameleon
alt følger med og skal passe. men vil uansett ha gått skikkelig godt over den når du først har den ute. ting som å skifte regreim, evt overhaling av turbo, skifte pakninger, gå over de fleste tinga egentlig. jeg ville ha skiftet ut de elementene som er jævligst å komme til når motoren først er i bilen. ellers så skal det ikke være noe problem :wink:

Re: mk2 ge til gte

Legg innLagt inn:18 jul 2008 18:55
av doffy
jepp jepp det lå en liten tanke i bakhodet mitt om at dette var gode ideer å bytte så kommer nok til å bytte alle sånne slitedeler jeg kan risikere å måtte bytte. Så øker det jo verdien på bilen og ved evt salg.. ;)

Men vil da tro at de kommer borti et par kabler man må fikse litt om på når de klipper bilen i to med en eller annen djevel maskin? Jeg stiller meg i utgangspunktet skeptisk til alt som skal passe, klok av skade heter det visst. :P

Re: mk2 ge til gte

Legg innLagt inn:18 jul 2008 19:42
av lasse
Aner ikke helt hva som må klippes og loddes, men jeg vet det er noe, er ihvertfall flere ledninger som er klippet og skjøtet med andre i sikringsboksen min og bak ved ecuen...

Re: mk2 ge til gte

Legg innLagt inn:20 jul 2008 12:05
av JK86
vel jeg holder på me akurat dette nå. og fy feute for en jobb. har masse tegninger og manualer på hva av elektrik som må skjøtes og klippes men trur jeg skal lage meg en ny manual så det blir litt enklere. var ett ville H******* og finne ut av dette. forhør deg rundt og skaff assistanse av noen skikkelig dyktige her. om du skulle ha noen spm så er jeg nesten ferdig med mitt så har en go del friskt i minne.

Re: mk2 ge til gte

Legg innLagt inn:21 jul 2008 00:10
av Larsen
Nei det beste er nok å kjøpe motor med ledningsnett.

Re: mk2 ge til gte

Legg innLagt inn:23 jul 2008 10:21
av Abramz
Kan heller få kjøpe min :)
Da får du alt med på kjøpet :)

Re: mk2 ge til gte

Legg innLagt inn:28 jul 2008 16:29
av doffy
Har allerede rear cut på vei jeg, men ellers takk

Hvor heftig bensinpumpe bør jeg ha på 3. gen 3sgte? Egon hadde ikke flere på lager. Om noen har en pumpe eller vet om et sted der de ikke koster hele lommeboken er det gode greier og.

Re: mk2 ge til gte

Legg innLagt inn:28 jul 2008 17:42
av aneriks
walbro 255, du kan kjøpe en av meg for 1200 vist du er intressert.

Re: mk2 ge til gte

Legg innLagt inn:28 jul 2008 18:17
av BT-GTI
put i en supra pumpe så trenger du ikke oppdatere når du trimmer den neste sessong. 8)

Re: mk2 ge til gte

Legg innLagt inn:28 jul 2008 22:32
av Xlr8
http://www.twosrus.com/catalog/index.ph ... adebc12d10

der kan du kjøpe walbro pumpa får en billi peng.
men tror jeg ville anbefale denso pumpa vist du ikke søker noen store effekter pga walbro pumpa bråker en hele del

Re: mk2 ge til gte

Legg innLagt inn:28 jul 2008 22:59
av Larsen
Xlr8 skrev:http://www.twosrus.com/catalog/index.ph ... adebc12d10

der kan du kjøpe walbro pumpa får en billi peng.
men tror jeg ville anbefale denso pumpa vist du ikke søker noen store effekter pga walbro pumpa bråker en hele del
Hvis du beholder motstanden til bensinpumpa så bråker den ikke noe merkbart mer enn den orginale!