Side 1 av 1
Driverk: St165 vs nyere modeller (og andre forskjeller)
Legg innLagt inn:19 mar 2004 14:00
av Speeder
Går å vurderer ny bil, og siden lommeboka ikke tilsier det jeg egentlig har lyst på, så har jeg tittet litt på st165. Hvordan er drivlinjen på denne sammenlignet med nyere modeller? St205 har jo tilnærmet skuddsikkert, hvordan er det med st185?
Hvor mye er det "dokumentert" att st165 holder til?
Hva er forskjellene motormessig? modellene imellom.
noen som har noe spesielt jeg bør passe på ved eventuelt kjøp:)
Legg innLagt inn:19 mar 2004 15:33
av CelicaTurbo
Det er liten kunnskap om disse her til lands men Sleeper har jo en slik..
ellers, drivverket er solid, men det skjedde en endring hvor det på tidlige modeller var åpen senterdiff, mens de senere fikk senterdiff som kunne låses via knapp i kabinen.. 180hk standard er det vel, kjører lavere trykk enn ST185.. ellers ingen motorforandringer gjennom ST165's levetid tror jeg.
Legg innLagt inn:19 mar 2004 17:21
av Speeder
CelicaTurbo skrev:Det er liten kunnskap om disse her til lands men Sleeper har jo en slik..
ellers, drivverket er solid, men det skjedde en endring hvor det på tidlige modeller var åpen senterdiff, mens de senere fikk senterdiff som kunne låses via knapp i kabinen.. 180hk standard er det vel, kjører lavere trykk enn ST185.. ellers ingen motorforandringer gjennom ST165's levetid tror jeg.
Bra å høre, solid liker vi. Nei har fått intrykk av att det er veldig lite av slike biler i norge, og det er noe av det som frister.. vil ha noe en ikke ser på hvert gatehjørne.
Viser til denne siden igjen:
http://gtfour.supras.org.nz/gearboxpics.htm
Her står det noe om manuel diff... så vidt jeg kan forstå kom det kun på japanske modeller før 88?
Mener jeg har fått med meg att exportutgaven av gt4`n kun ble produsert i 88-89.. stemmer dette?
Tanemmelig for all info og linker:)
Legg innLagt inn:19 mar 2004 18:45
av CelicaTurbo
Det er kun dem tidligere modellene som var levert med den manuelle switchen for diff ja (som er en dårligere løsning enn viskosekoblingen siden du ikke kan kjøre på annet enn løst/glatt underlag med låst diff og farten bør være ganske lav på asfalt.. Men jeg mener å huske at USA-folket har snakket om at de har slik bryter på sine tidlige biler?
Legg innLagt inn:21 mar 2004 13:20
av sleeper
Jeg har aldri hørt om at kassa i st165 er noen svakere en på st185(annet en at det er flere synk ringer på cs-kassa)
Trur ikke du trenger og uroe deg om at drivlinja skal gå til h..... hvis du ikke skal opp i 6-700hk...!
foresten så har st165 185hk orginalt på 0.4 kg trykk!(trur egentlig eneste grunnen til at den har mindre hk en st185 er vel lavere trykk!??)
Det eneste jeg kan tenke meg at du bør passe på ved et kjøp er vel at bilen ikke har blit kjørt helt i filler.(begyner jo og dra på åra

)
og selfølgelig rust da......