Anngående grenrør..
Legg innLagt inn:12 aug 2008 21:49
Lagde like greit bare en ny debatt eller bare en liten info om dette så er det lettere og finne fram..
Til dere som har planer om og montere grenrør og dem som har montert, jeg og galx bestilte grenrør og downpipe fra usa til en IS300.. etter litt modifikasjoner og tilpassing passer anlegget.. og vi, eller ivertfall jeg trodde at når man fikk vekk katalysatorene og motstand i eksosanlegget så minker eller så holder ivertfall bensinforbruket seg stabilt som det gjør orginalt fordi motoren jobber lettere..
der gikk vi på en skikkelig bommert, bensinforbruket mitt gikk opp til 2-3 liter på mila på langkjøring
.. la jeg merke til når noen sa at det oste bensinlukt av anlegget, jeg la aldrig merke til det før da.. galx merker også det samme så meg, 2-3 liter på mila.. undersøkte dette med noen venner av meg som har drevet med bil fra dem praktisk talt var unger.. katalysatorene gjør ikke bare en oppgave, men 2-3 ting.. dem fjerner avgasser det er greit, men dem er også med på og regulere bensin som kommer inn i motoren og holde motstanden der den skal være.. for igår lå det ren bensin i enderøret på bilen, så jeg skiftet over til det orginale anlegget med en gang. nå merker jeg ingen bensinlukt lengre og alt virker bra igjen.. jeg trodde lamdaen skulle vise feil, men siden den siste er bygget ut fra eksosrøret for og forhindre feilmld så trodde den alt var iorden..
så for dem som planlegger dette så vil jeg anbefale og styre unna, man kan også dra til noen som mapper motorer og få dem til og forandre verdiene i ECU'en men det er ikke og anbefale.. også fordi at ifølge toyota så kan ikke kodene i orginal ECU knekkes.. datasprut er også en mulighet, men det er en for dyr jobb bare for 15-20 hester mere.. så for min del var dette 4000-5000 kr bortkastet penger.. tenkte jeg kunne prøve og selge det men syns det blir feil da uten og si hva konsekvensene blir, regner med at ingen her er interessert i og ha ett forbruk på 2-3 liter på mila..
Til dere som har planer om og montere grenrør og dem som har montert, jeg og galx bestilte grenrør og downpipe fra usa til en IS300.. etter litt modifikasjoner og tilpassing passer anlegget.. og vi, eller ivertfall jeg trodde at når man fikk vekk katalysatorene og motstand i eksosanlegget så minker eller så holder ivertfall bensinforbruket seg stabilt som det gjør orginalt fordi motoren jobber lettere..
der gikk vi på en skikkelig bommert, bensinforbruket mitt gikk opp til 2-3 liter på mila på langkjøring

så for dem som planlegger dette så vil jeg anbefale og styre unna, man kan også dra til noen som mapper motorer og få dem til og forandre verdiene i ECU'en men det er ikke og anbefale.. også fordi at ifølge toyota så kan ikke kodene i orginal ECU knekkes.. datasprut er også en mulighet, men det er en for dyr jobb bare for 15-20 hester mere.. så for min del var dette 4000-5000 kr bortkastet penger.. tenkte jeg kunne prøve og selge det men syns det blir feil da uten og si hva konsekvensene blir, regner med at ingen her er interessert i og ha ett forbruk på 2-3 liter på mila..