TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mralps garasje – mr2 turbo / celica cs +mye bilder! :)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #356939  av marlboro1310
 
Stian AB skrev:
mralp skrev:Re Stian; På enkelte vognkort står det ikke en ting. Har sett det samme på endel vognkort på biler fra 70 tallet, hvor alt som står er bilens fysiske størrelse. Slikt er jo gull å komme over, og mest sannsynelig vår eneste mulighet. Konsekvensene av å bli "tatt" er i dag for høye til å gamble, spesielt siden også forsikringsselskapene setter seg på bakbena etter ulykker.

Hadde jeg hatt ledig plass og penger hadde jeg sjekket ut bla denne; http://bil.autodb.no/autodb/frame_searc ... md=similar
Helt greit å hente 600hp i en slik uten at det trenger koste så veldig mange 100k :D :twisted:
Hadde jeg kommet over en Mr2 med vognkort uten noe annet info enn bilens størrelse hadde jeg kjøpt den på dagen :lol: men det er vel ganske vanskelig å finne en sånn bil?
En kompis av meg hadde en ombygget MR2 Mk2 turbo, og i hans vognkort stod det at bilen hadde 1115kw, vi skulle sette en Bugatti EB110 motor i den, men stoppa opp pga sprengt budsjett...

:lol: :lol: :lol: :lol: :lol:
 #357003  av mralp
 
Fikk lakket opp sidelistene framme, da de var gråe (galskap!).
mr2_side_fiks_01-IMG_0531.JPG
mr2_side_fiks_01-IMG_0531.JPG (1.06 MiB) Vist 1566 ganger
Klart for helg og lørdagscrusing!
Klart for helg og lørdagscrusing!
mr2_over_01_IMG_0644.JPG (598.48 kiB) Vist 1566 ganger
 #357100  av christer
 
mr292 skrev:
christer skrev:vi har en her på forumet som ikke har noe effekt oppgitt i vognkortet.
trenger ikke nevne navn. da får han eventuelt komentere selv.
men bilen er innført som flyttegods.
er det en mr2 det også?
jepp
 #357752  av mralp
 
Mr2`n; Litt småting i motorrom er pusset opp. Motorrom og eksos ser endelig originalt og lovlig ut :) Får gå løs på detaljer med tiden. Batterilader utgår, så nå er det Optima RedTop batteri på begge bilene.
Innsug_001_IMG_0010.JPG
Innsug_001_IMG_0010.JPG (249.47 kiB) Vist 1506 ganger
rsz_redtop_mr2_01_img_0360.jpg
rsz_redtop_mr2_01_img_0360.jpg (598.28 kiB) Vist 1506 ganger
bilde motorrom (ja, mangler adapter til "psh-pssshen"!)
bilde motorrom (ja, mangler adapter til "psh-pssshen"!)
rsz_originalt_01_img_0366.jpg (617.51 kiB) Vist 1506 ganger
 #359213  av mralp
 
* Update mr2`n*

Feiret at jeg fikk årets oblater med litt mekking ;) Demonterte original IC og satt inn Greddy. Tok meg litt flid å gjorde det ordentlig denne gangen. Fikset nye overganger og skrudde til som fanden, så slipper jeg at slanger hopper av hele tiden:
Brutalt mye tykkere enn den originale!
Brutalt mye tykkere enn den originale!
rsz_ic_greddy_img_0945.jpg (580.01 kiB) Vist 1460 ganger
Demontert original IC og plastramlet bak den, og montert plate for Greddyen
Demontert original IC og plastramlet bak den, og montert plate for Greddyen
rsz_ic_00_img_0947.jpg (682.58 kiB) Vist 1460 ganger
Litt trangt, men alt går med litt bannskap!
Litt trangt, men alt går med litt bannskap!
motor_ic_02_IMG_1012.JPG (529.64 kiB) Vist 1460 ganger
Finito!
Finito!
motor_ic_01_IMG_1013.JPG (566.45 kiB) Vist 1460 ganger
Siden jeg nå kjører med 2,5” megaflow anlegget (fra TKO) så bytte jeg også ut min 3” aussie dp til ny 2,5” dp fra KO Racing:
Gammal og ny
Gammal og ny
rsz_dp_ny_gammal_img_0983.jpg (549.7 kiB) Vist 1460 ganger
Byttet plugger og tok en testtur, ladder 1.2 uten noe bostcreep. Regner med 1.2 går bra uten sprutet (er jo gen3 motor og dyser, og laddet 1.3+ med sprutet uten å gå tom for suppe) :D
 #359464  av marlboro1310
 
mralp skrev:ladder 1.2 uten noe bostcreep. Regner med 1.2 går bra uten sprutet (er jo gen3 motor og dyser, og laddet 1.3+ med sprutet uten å gå tom for suppe) :D
laddet 1,3 bar på min gen3 turbo, den hadde Phoenix Power IC m rør, full eksos-oppgradering og stand-alone Apexi datasprut 280rwhp med stor driftsikkerhet...

funker bra, så lenge man har vett til å la "systemet" få driftstemperatur før man herjer...

:wink:
 #359492  av mralp
 
re Andrepedersen:
Tenker faktisk ikke over det, har kjørt ”feilratta” biler i årevis ;) Husker det var litt rart første gangen, bommet mest med blinklys og vinduspusser (da de blir på motsatt side), men man venner seg raskt til det. Hadde alltid hatt lyst på en jdm som andrebil, så når jeg hørte rykter om at de snart ikke kunne registreres lengre var det bare å trå til :D
Det kjedelige er at det er et begrenset marked for slike biler, så annenhåndsverdien er nok langt lavere enn for en us/eurospec, hvilket er litt kjipt med tanke på hvor mye penger man legger i den.
 #359513  av Andrepedersen
 
mralp skrev:re Andrepedersen:
Tenker faktisk ikke over det, har kjørt ”feilratta” biler i årevis ;) Husker det var litt rart første gangen, bommet mest med blinklys og vinduspusser (da de blir på motsatt side), men man venner seg raskt til det. Hadde alltid hatt lyst på en jdm som andrebil, så når jeg hørte rykter om at de snart ikke kunne registreres lengre var det bare å trå til :D
Det kjedelige er at det er et begrenset marked for slike biler, så annenhåndsverdien er nok langt lavere enn for en us/eurospec, hvilket er litt kjipt med tanke på hvor mye penger man legger i den.
Hehe, ja det kan jeg tenke meg ;) Hadde sikkert havna i grøfta et parr ganger før jeg hadde tatt skikkelig nærdom av det !! Neida, hvilke andre høyrestyrte biler har du hatt da ?
 #359517  av mralp
 
Kun mr2`n i mitt eie (straks 4 år), men har også kjørt RX7 og prøvekjørt Caterham, hvilket jeg fremdeles drømmer om. Det er helråe biler, men 3 biler blir en for mye :D
 #359520  av Andrepedersen
 
mralp skrev:Kun mr2`n i mitt eie (straks 4 år), men har også kjørt RX7 og prøvekjørt Caterham, hvilket jeg fremdeles drømmer om. Det er helråe biler, men 3 biler blir en for mye :D
Hehe, ja 3 biler blir dyrt i lengden! Både med tanke på Årsavgift osv. Caterham er dritfeite biler :) RX7 er en av mine drømmebiler ;)
  • 1
  • 4
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 12