TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • mralps garasje – mr2 turbo / celica cs +mye bilder! :)

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #360073  av mralp
 
*Miniupdate mr2`n*

Med 7 grader og regn ble det garasjedag, laget plate og fikk festet DEFI gaugecontrollern under radioen en gang for alle, synes det ble ok:
defi_01_IMG_1063.JPG
defi_01_IMG_1063.JPG (469.17 kiB) Vist 1455 ganger
I et anfall av kjedsomhet falt også noe greier ut av hyllene. Mulig noen er tunglært? Vi får se ;)
Coils_IMG_1027.JPG
Coils_IMG_1027.JPG (617.13 kiB) Vist 1455 ganger
Temp og tomg_IMG_1029.JPG
Temp og tomg_IMG_1029.JPG (563.63 kiB) Vist 1455 ganger
To be continued...?
To be continued...?
DTE_01_IMG_1025.JPG (569.43 kiB) Vist 1455 ganger
 #366195  av mezhone
 
Huff, nå har jeg iallefall sikkla 1 liter for å ha lest igjennom denna tråden !

MR2 Turbo er "drømme" bilen min, det er en bil jeg skal ha om jeg må i krig med BT jeg skal ha en MR2 turbo på veien!
Og det nydelige motor rommet på din MR2 hjalp ikke på mine lyster etter turbo "/ så nå er det å legge seg i sparing å få fatt i en nydelig Snurbomata 3S-GTE :D
 #366409  av mralp
 
Takker for komplimentene mezhone! Mr2 turbo var min drømmebil også, og hver gang jeg har kvittet meg med en, så har det gått max 6 mnder før en ny har vært på plass. Jeg elsker biler jeg må respektere, og med litt trim er dette en bil som kan bite hode av deg om du ikke er oppmerksom. Elsker råskapen!

Ang råskap så går det litt framover med Celicaen også, selv om ”prosjekt Corolla KE25” som stjeler litt tid. Har fått montert:
-> Nye bremser framme (Black Diamond, borret og slisset + Ferodo klosser)
-> Ny clutch (Clutchmaster FX700 twindisk m/compressed ceramic bronze plater) montert. Virker ikke som denne vil slure med det første.
-> Ny bakdiff (CUSCO LSD Type RS 1,5) montert. Har ikke rukket å kjøre den inn, å finne en p-plass for 20 min med 8-talls uten å tiltrekke seg onkel blå er ikke heløt enkelt. Tipper det blir en tur i natt eller noe slikt :D

Noen bilder! ;
Tada, gota love coilovers!
Tada, gota love coilovers!
IMG_0477.JPG (485.03 kiB) Vist 1384 ganger
Hmm?
Hmm?
IMG_0472.JPG (625.42 kiB) Vist 1384 ganger
Hmm, ser ikke helt bra ut!
Hmm, ser ikke helt bra ut!
Bremseskive_01_IMG_0476.JPG (682.39 kiB) Vist 1384 ganger
Bedre!
Bedre!
bremser_cs_nye.jpg (463.54 kiB) Vist 1384 ganger
 #366411  av mralp
 
Det er også blitt kø i garasjen! Hvordan mr2`n føler mhp å stå ute er uavklart :!:
Hva pokker! fult?
Hva pokker! fult?
kø.jpg (699.41 kiB) Vist 1384 ganger
Ikke så gale at det ikke er godt for noe; med delebilen i bakgrunnen ser mr2`n ut som en perle!
Hei oldboy-kompis! Samler du på rust eller? lololol!
Hei oldboy-kompis! Samler du på rust eller? lololol!
framskritt.JPG (951.98 kiB) Vist 1384 ganger
Hvor pokker er garasjeplassen min? jaja ...grrr!
Hvor pokker er garasjeplassen min? jaja ...grrr!
utebil.jpg (856.79 kiB) Vist 1384 ganger
 #366412  av ArildM
 
Var du på Stjørdal i går? Syns jeg så en Sort Mr2 komme fra Hegra, snu i rundkjøringa og så dra oppover igjen 8)

Ser ut som du er kommet godt i gang med pussinga på KE25en også? :D
 #366440  av mralp
 
Re Arild: Jepp, heldigvis! (...så jeg kan skylde på "han andre" når jeg er hard på gassen, hehe)

Re Andre: Takker, elsker den jeg også, og mhp pengene som legges ned kan den aldri selges :D
Med de siste motormods på plass, vil Celicaen omsider ha fått en motor den fortjener også. Om jeg blir tilstrekkelig fornøyd blir det nok hellakkering etterpå, men har med vilje ventet med dette til all skruing er ferdig. Nå prioriterer jeg veteranprosjektet atm, men satser også på at Celicaen er klar til snøen kommer. Plukker nok opp minst 150 hester til etter siste oppgraderinger, så dette blir gøy som vinterbil ;)
 #367122  av mralp
 
Takker for alle tilbakemeldiger!

* Miniupdate celica`n * :
Kjørte inn nydiffen, stod ikke noe om at det var nødvendig på Cusco`n, men tok ingen sjanser. Å finne en p-plass uten folk for å kjøre i 8 tall 20km/t i 30 min var et kapitel for seg selv. Hvorfor kan ikke bare folk passe sine egne saker? Til slutt ble jeg lei og kjørte oppi skauen. Elgen passer sine egne saker og jeg fikk rattet i 30 min. Var ganske slitsomt, men nå er det gjort :D

Er det så at man skal bytte olje på den ganske kjapt igjen etter litt hard kjøring? Irriterende at det ikke stor noe, var jo 10 lapper for denne også. Uansett, girskift med comboen ufjæret clutch med bronseplater og denne diffen holder deg ihvertfall våken, hehe 8)
 #367146  av mralp
 
re Andre: Mulig det ikke trengs noe ”break in” lengre. Hadde en kaaz diff for lenge siden, og der lå det ved ark på hvordan den skulle kjøres inn (kjøre 8 tall i 30 min hvor man akselerer opp til 20 i rette parti og så drar rattet max over, mao 8-tall) Uansett så er det nå utført! Regner med ny IC og turbokitt er på plass før snøen kommer, da begynner jeg omsider å bli "ferdig" med prosjektet 8)
 #367165  av Andrepedersen
 
mralp skrev:re Andre: Mulig det ikke trengs noe ”break in” lengre. Hadde en kaaz diff for lenge siden, og der lå det ved ark på hvordan den skulle kjøres inn (kjøre 8 tall i 30 min hvor man akselerer opp til 20 i rette parti og så drar rattet max over, mao 8-tall) Uansett så er det nå utført! Regner med ny IC og turbokitt er på plass før snøen kommer, da begynner jeg omsider å bli "ferdig" med prosjektet 8)

Er iallefall greit å ha gjort det :) Er litt av en rå celica du har !! Hvor mye Hk regner du med at det er i den ?

André
 #367178  av kvass_st215
 
mralp skrev:re Andre: Mulig det ikke trengs noe ”break in” lengre. Hadde en kaaz diff for lenge siden, og der lå det ved ark på hvordan den skulle kjøres inn (kjøre 8 tall i 30 min hvor man akselerer opp til 20 i rette parti og så drar rattet max over, mao 8-tall) Uansett så er det nå utført! Regner med ny IC og turbokitt er på plass før snøen kommer, da begynner jeg omsider å bli "ferdig" med prosjektet 8)
et celica prosjekt blir vel aldri "ferdig", gjør det vel? :wink:
  • 1
  • 5
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 12