TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Glanza prosjekt, nÃ¥ til salgs...

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #390712  av ErikG
 
Filma litt under mapping, men har ikke kameraet her. Heftig lyd fra screamern. Kjørte tunell i går... Morro!!!
 #390721  av Drafter
 
ErikG skrev:Filma litt under mapping, men har ikke kameraet her. Heftig lyd fra screamern. Kjørte tunell i går... Morro!!!
Rettelse: Tunnel

:mrgreen:
 #392489  av ErikG
 
Filmen fra mappingen ble bare søppel. Var så høy lys at kameraet ikke greide få den med seg skikkelig, ble bare en suselyd. Prøvde å filme litt med mobilen på en prøvetur i går, men ble ikke noe bra. Må vell prøve å sette inn noe kameraer som sitter fast og prøve en dag.

Clutchen og ny radiator er sendt fra USA i går så satser på å skifte de på onsdag.

Polert opp bilen i dag og tok litt bilder:
Bilde
Bilde

Og et bilde av dyno runnet:
Bilde
 #392570  av ErikG
 
Drafter skrev:Så mye kråkesølv men så lite hester ? :P
Hmm neida..
Om du synes 164 hjulhester på en 1,3 liter på 0,6 bars ladetrykk er lite så greit....
 #392592  av ArildM
 
Drafter liker å provosere, sikkert bare sjalu.

Flotte tall på en flott bil vil nå jeg påstå 8)
 #392639  av McLarren
 
ErikG skrev:
Drafter skrev:Så mye kråkesølv men så lite hester ? :P
Hmm neida..
Om du synes 164 hjulhester på en 1,3 liter på 0,6 bars ladetrykk er lite så greit....
Følte bare for å blåse ut litt trykk her nå, en 1,3 liter har normalt sett 75hk, I think, og vis vi runder av din til 165hk har vi en økning på 90hk, som tilsvarer en normal 1,6 bensinmotor fra 90-tallet. Det er også en økning på over 100%! :D
Og om en dobling+ økning av power i denne, kan sammenlignes med dobling av power i en Supra, som da vil si ca 600hk, så snakkes vi seriøse tall sånn egentlig, pluss at Starlet'en veier vell halvparten av en Supra kan jeg tenke meg, så det flytter seg sikkert fort. :D
 #392661  av ErikG
 
Planen er å kjøre rundt 1,5 bar trykk. Men clutchen slura så får ikke økt trykket før jeg får nye clutchen inn. Da satser jeg på ca 250 hjulhester.

4e-fe motoren har orginalt 75 hester i motoren. PÃ¥ Starleten er det ca 12% effekttap i drivlinjen.
 #393768  av ErikG
 
Da har jeg skifta clucthen. Ikke helt ferdig da jeg må modde litt for å få inn nye radiatoren. Men ser godt at clutchen ikke holdt. Er faktisk trykkplata det har gått hardest ut over. Regner med prøvetur i morra. Skal øke boosten en del da så spennende å se hvordan det virker.

Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
Bilde
 #393769  av Andrepedersen
 
Vakkert, nydelig bil og flotte tall :)
 #395084  av ErikG
 
Da har jeg kjørt 10 mil, ca 30 runder på nye Rudskogen på lørdag uten noen problemer. Bilen funker strålende og går relativt bra. Kjører nå på 1,1 bar. Nye Rudskogen er helt konge!! Ganske spennende å komme i 170 inn i angsten...., men hadde jeg vært litt mer erfaren og litt bigger balls kunne jeg bremsa MYE senere og hatt mer fart. Skal prøve å få dratt på en del banekjøring i år for å lære å kjøre bedre. Utrolig morro når ting funker. Kjøre bil ned, bare skifte til banehjul og kjøre en dag for så å kjøre hjem uten noen problemer. Det er nice!

Etter litt kjøring så ar jeg funnet neste oppgraderinger. Må ha nye motorfester og girkassefeste, få inn nye stoler og 4 punkt belter og få satt inn buret.
 #396412  av ErikG
 
Var en liten tur på gardermoen i dag og testa litt. Kjørte blant annet drag mot brodern sin starlet, som jeg gikk tapende ut fra.... Bilen funker som bare det og lader 1 bar ca. Skal å bremse bilen igjen på torsdag så blir spennende å faktisk se hvilken effekt jeg har. Skal prøve å mappe opp så mye turbo orker. Skal ihvertfall opp på 1,5 bar er planen så får se hvordan det går.

Et lite stemningsbilde fra Gardermoen i kveld med banehjula på...
Bilde
 #396499  av ErikG
 
Da har jeg vært å mappa og bremsa litt mer i dag. Vi fikk ut 285hk og 321nM på hjula og ca. 320hk og 360nM i motor på 1,5 bar.

Passe greit for å være en 1,3 liter.

Turbo og dyser holdt igjen for mer effekt også fikk jeg litt høy innsugstemp etter en stund i benken.
  • 1
  • 8
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 14