TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Glanza prosjekt, nÃ¥ til salgs...

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #400857  av Andrepedersen
 
skikkelig gatebil preg på denne, cudos for resultater :)
 #400877  av ErikG
 
Lørnings skrev:Desidert grommeste starlet'en jeg vet om! :D Få en skuddsikker motor nå, så er det helt rått :wink:

Takk for det.
Håper da nye motoren blir forholdsvis skuddsikker. Har ikke hatt noe skikkelige problemer med motoren jeg har nå heller. Eneste jeg har hatt er en vannslange som smeltet siden den lå for tett på wg røret også litt høy temp på tennpluggene. Men håper på litt lvere motortemp når jeg går over på E85.

Trenger bare finne noen store dyser nå. Lurer på disse http://www.rceng.com/Peak-Hold-Injector ... P53C5.aspx
 #400895  av Morten
 
ErikG skrev:Trenger bare finne noen store dyser nå. Lurer på disse http://www.rceng.com/Peak-Hold-Injector ... P53C5.aspx
Bekjente har hatt mye gode erfaringer med nyere type dyser når det kommer til virkelig store dyser. Det er spesielt på tomgang og lav belastning forskjellen merkes. http://www.efmotor.no/bensin/idexp.html

RC engineering dyser av typen "modifiserte for mer flow" føler jeg de fleste bytter ut igjen kjapt for det de ikke fungerer tilfredstillende. Har ingen personlig erfaring med de så utsagnet er kun basert på hva jeg ser på nett og hører i diskusjoner med andre og må vurderes utifra det. :wink:
 #400901  av ErikG
 
Takker for info og link. Skal ikke se bortifra at det kan bli noen slike.
 #401126  av ErikG
 
Der er XXR felger.
 #403851  av ErikG
 
Lite har skjedd her i det siste. Men har fått samla sammen det meste av deler og det er kommet i hus. Bilen er heist opp på bukken på verkstedet og er klar for vinterens herjinger. Demontert toppen for å skifte ventilfjører og måle ut klaring til kammer i forhold til nye "shimless buckets" fra Yaris.

Godt man får brukt stuebordet til noe;) Overhaling av topp i stua.

Bilde

Bilde

Bilde
 #403855  av Daniel HS
 
Sakte men sikkert, er det vel noe som heter ;) Hehe...

Lurer på hva du bruker mest tid på, ta gode bilder eller jobbe? :P
 #403859  av ErikG
 
Daniel HS skrev:Sakte men sikkert, er det vel noe som heter ;) Hehe...

Lurer på hva du bruker mest tid på, ta gode bilder eller jobbe? :P
Hehe, ja si det. Ting tar tid....
 #405454  av ErikG
 
Da er litt mere gjort. Demontert gamle motoren sånn at jeg kan bruke den som dummy motor til bygging av nytt grenrør til nye turbo. Skiftet skiver foran til st185 borra og slissa skiver som jeg har borret om til 4x100. Sveiset stolfester og satt inn nye stoler. Demontert stort sett alt orginalt ledningsnett. Flyttet batteri til bagasjen+++

Litt bilder av ståa nå:
Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #405457  av FT86
 
fet liten bil!

ikke ofte man ser slike :)

stå på :)
 #405458  av ArildM
 
+1 liker denne bilen jeg 8)
 #409468  av ErikG
 
Da har jeg begynt på grenrør bygget. Blir et litt utradisjonelt grenrør, etter en teori vi har om flow. Blir så rette som mulige rør ut fra toppen i 15-20cm før de svinger inn i turboen. Håper dette skal hjelpe på i forsøket på så lite lag som mulig med så stor turbo.

Noen bilder fra bygging. Er ikke ferdig enda og blir bare nestet opp før han som hjelper meg med sveisingen tig sveiser hele. Blir også uttak for erksterne wg på toppen av det.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #409476  av ArildM
 
Looking good! :)
  • 1
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14