TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Glanza prosjekt, nÃ¥ til salgs...

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #396509  av ErikG
 
Flytter seg ganske bra nå ja. Største svakheten på bilen er nok sjåføren, men med litt trening skal jeg nok greie greie rundetider. Skal kjøre på Gatebil september ja. Håper å kjøre ihvertfall en gang til på Rudskogen før det. Vurderer også ta turen på gardermoen å kjøre dragløp, men får se....

I benken hos KRB. Mappet av Christer Halvorsen PBC
Bilde

Effektkurven på 1,5bar
Bilde
 #396531  av McLarren
 
285hk....

Jeg legger meg langflat på grusen.
RESPEKT! :shock:
Skal mye til for å toppe dette altså! :shock:
 #396575  av ErikG
 
Med større dyser og E85 mente Christer jeg kunne dratt ut 40hk til..... Men får heller se hva vinteren bringer. Har tross alt kjøpt ny motor til den alt...
 #396576  av EXS
 
fortsatt 1.3 literen?
 #396579  av ErikG
 
40hk til på 1,3 litern ja. Men har kjøpt en 1,5 liters longblock med portet topp og smidd innmat fra en kar i England. Hadde store planer om å oppgradere toppen min i vinter med nye kammer og porting, men når det kom på samme pris som 1,5n så slo jeg til... Så blir nok ny turbo også.

Planen for vintern blir da:

-inn med 5e motoren
-Ny turbo, TD05 turbo
-Bygge om til E85
-700cc eller 1000cc dyser
-Ny bunnpanne med skvulpeplater

Håper og tror på 100hk til da. Hadde vært gøy med 0,5hk pr. kg.
 #396580  av EXS
 
vil du få all denne kraften ned til bakken? hva slags diff bruker du?

skulle nesten montert slike "revo knucles" som den nye ford hatchen har for og fjerne momentstyring
 #396597  av velo
 
Rå lita rotte du har der asså!
Rundt 320hk i motor klarer du vel knapt få ned i bakken på de første tre gira vel? Fram med MT-slicks ;)

Effekten tyder på rundt 120-130hk uten lading.. Hvilke konkrete endringer har du gjort inni motoren? Jeg tenker på kammer, kompresjon, topp-arbeid osv.
 #396615  av ErikG
 
Er ingen endring på kompresjon eller gjort noe med toppen annet enn andre ventilfjører. Er en orginal turbo motor med 135hk som er bygd utifra. Smidde stempler og råder.
 #399906  av ErikG
 
Fått på nye felger i dag. 8,25x15 ET0, 195/50-15
Bilde
Bilde
Bilde

Men er stygt redd motoren er blitt litt syk....
Bilde
Bilde
Var masse olje nedi ene tennpluggsylinderen. Kan også virke som pluggene ikke er kalde nok. Og kan virke som jeg må ha et par nye coiler neste år. Er jo VAG produkter så har vel ikke så lang levetid..

Har fått nye motoren i hus så blir å begynne å sanke litt deler nå. Blir snart å sette inn bilen for vintern. Vurderer å levere inn skiltene og bygge så jeg kan ta lisens soden man neste år mest sannsynlig kan kjøre på de fleste treff bare med lisens
Sist redigert av ErikG den 22 okt 2011 21:56, redigert 1 gang totalt.
 #399912  av ArildM
 
Heftig stuk på bilen din nå ja 8)
Synd med motoren, men må vel regne med litt svinn med såpass mye power på den lille motoren? :)
 #400195  av Radial
 
tøft prosjekt!!

Det med coila og plugga på siste bildet der er dog ingen overraskelse.... de fleste kjøper seg noen LS-coiler og kjører pluggkabler. Blir jo håpløst varmt nedi der :)
 #400704  av ErikG
 
Da har jeg handla litt igjen. Ny turbo har kommet. Venter på pakke fra Japan nå med ny bunnpanne, nye ventilfjører og toppakning før jeg kan begynne å sette sammen igjen nye motoren. Demonterte den her sånn at jeg fikk sjekket at alt sto bra til. Alt ser foreløpig greit ut. Eneste store utgiften igjen nå som jeg kommer på er nye dyser før pakka kan settes i bilen og mappes for neste sesong. Håper på å kunne mappe tidlig februar.

Bilde

Bilde
 #400722  av ErikG
 
Tok en liten photo shoot i dag før jeg setter bort bilen for vinteren.

Bilde

Bilde

Bilde

Bilde
 #400851  av Lørnings
 
Desidert grommeste starlet'en jeg vet om! :D Få en skuddsikker motor nå, så er det helt rått :wink:
  • 1
  • 9
  • 10
  • 11
  • 12
  • 13
  • 14