TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • SmÃ¥ sponatomer i lakken!

  • Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
Diskusjon om lakkering, lakkvalg, karosseri, rust etc
 #301407  av castman
 
hei, gjelder min hvite 04 caddy. Det ligger masse dritt i lakken fra bremser som jeg gjerne skulle ha fjernet. Noen som vet om noe mer effektivt enn å bruke vanlig lakkrens? prøvde littegrann med dette men tror ikke jeg kom dypt nok siden det ble knøttsmå rust ringer rundt etter noen dager i regnvær...
 #301433  av lexusmann
 
Ville forhørt meg hos bilpleiesentre osv...Gjorde det med Lex'n jeg hadde..var masse lakkstøv på den, og fikk den shina opp...ikke billig,(fikk fastpris på forhånd) men ble utrolig flott resultat...vet ikke riktig om det er samme problem som deg, da...
 #301460  av castman
 
Joda, blir nok til jeg får noen proffe folk til rense lakken og deretter teflon behanding. Men vet ikke om det verdt det, å betale 3-4tusen på en bil til 95tusen.
 #301538  av lexusmann
 
Vet i alle fall at jeg hadde gjort det...mye lettere å bone etterpå/senere... :wink: (om du havner på den prisen, som ikke var så helt gæærn)
 #308350  av CelicaGT
 
For å fjerne rustpartikler som kjem av piggdekk og bremsestøv, kan du prøve å få tak i syre\kalkfjerner. Stryker dette over "rust" prikkene. Etter på kan du gå over med clay. Er eit kjitt som fjerner dei partikklene som er igjen. Lakken bør rensest/polerest etterpå.
 #319376  av castman
 
Hei igjen. Nå har det gått et halvt års tid siden jeg tok teflon behandling på denne bilen og nå er bilen flust av små rustflekker igjen :S Hvordan kan man fjerne disse uten å slippe vekk teflon hinna da?!

Makkan til rust flekker som har festet seg på bil skal man jammen lete lenge etter!!! arggh
Sist redigert av castman den 16 mai 2009 00:58, redigert 1 gang totalt.
 #322870  av Giske
 
castman skrev:Hei igjen. Nå har det gått et halvt års tid siden jeg tok teflon behandling på denne bilen og nå er bilen flust av små rustflekker igjen :S Hvordan kan man fjerne disse uten å slippe vekk teflon hinna da?!

Makkan til rust flekker som har festet seg på bil skal jammen lete etter tror jeg!!! arggh
Heisann! Tipsene jeg har fått er å bruke pricbkort(sterk avfetting, finnes hos staoil og mekonomen bl.a.) høytrykksspyle bilen, vaske den med washmitt, prickbort igjen og vashmitt( sånn hanske, ikke svamp, vanlig svamp lager riper!) og på det siste som er igjen da, kan du bruke clay med claylube. Clay skal ikke brukes uten lube! da tror jeg den bare lager riper på panelene.

vaskehanske får du foreks, hos bilxtra. Samme med clay, eller du kan bestille fra denne siden: http://www.scandichshine.no

BTW, når du bruker clay, må du også ha clay lubricant. foreks denne: http://www.scandicshine.no/nettbutikk/i ... 460e16d11c


Håper dette var til hjelp, samme problemet på bilen til mor og far, og jeg fikk pakke i posten i går, så da blir det nok shinings i dag :D
 #326103  av castman
 
Fikk ei cola plaske med med sterk syre av en bilpleie guru og etter noen få minutter av flaska helt deformert gitt :shock: Sprøyta på lakken og spylte av med høytrykk, så visjjjjj alt borte!! DIGG 8)