TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

• motor og girkassefester

• Teknisk diskusjon / spørsmÃ¥l rundt MR2
Teknisk diskusjon / spørsmål rundt MR2
 #301410  av Nico_18

Hei:) er det noen her inne som veit hvor jeg får kjøpt motor fester girkassefester (alle festene nedi motorrommet) av bedre kvalitet, sterkere og stivere? på min mr2 mk2 3sge
 #301597  av Nico_18

skjønner, men det som er dritten med de jeg har, må jo byttes 3 ganger i året =S begynner å bli lei av å sette den på toyota for verkstedreklamasjon :P
 #301600  av Xlr8

hvordan klarer du og ryke så mangen fester? hvilket feste som er problemet?
 #301602  av Nico_18

det feste det har vært mest problemer med er det feste som sitter i torpedoveggen og inn i kassa, nå bråker det igjen, men har ikke sjekka hvem det er nå
 #301750  av Nico_18

Larsen skrev:Alternativet er TRD sine. De er av hardere gummi enn de orginale.

har du en nettside hvor de selger TRD? kunne du lagt ut en link :)
 #301765  av Xlr8

Nico_18 skrev:det feste det har vært mest problemer med er det feste som sitter i torpedoveggen og inn i kassa, nå bråker det igjen, men har ikke sjekka hvem det er nå
du kan jo prøve et turbo feste
 #301841  av Nico_18

er det no spess forskjell på de festene fra turbo utgaven og na da? de vrir seg jo omtrendt like mye. bortsett fra at det er litt mere trykk i 3sgte motoren
 #302182  av Larsen

Nico_18 skrev:er det no spess forskjell på de festene fra turbo utgaven og na da? de vrir seg jo omtrendt like mye. bortsett fra at det er litt mere trykk i 3sgte motoren
Turbofestene har litt større diameter og er noen mm bredere, så de har nok kun minimal forskjell.
 #302835  av perle

vil 3sgte motorfestene passe til GTI selvom de er litt større?

Hvor lang tid tar det å skifte ut?

enkel jobb eller må jeg sette den inn på verksted?

og hvor mange er det?
 #302875  av Larsen

perle skrev:vil 3sgte motorfestene passe til GTI selvom de er litt større?

Hvor lang tid tar det å skifte ut?

enkel jobb eller må jeg sette den inn på verksted?

og hvor mange er det?
Det er fire motorforinger til sammen, men det er kun to stykker som tar opp torsjonsmomentet til motoren og derfor kun disse som trengs å byttes. Det går ann å bytte til turbo festene, men da må du kjøpe både foringer og festebraketene. Som sagt er forskjelle så liten at det ikke er noe vits å bytte de.
 #302947  av perle

Bilde

Det er fire motorforinger til sammen, men det er kun to stykker som tar opp torsjonsmomentet til motoren og derfor kun disse som trengs å byttes. Det går ann å bytte til turbo festene, men da må du kjøpe både foringer og festebraketene. Som sagt er forskjelle så liten at det ikke er noe vits å bytte de.[/quote]

Hvilken av dem to er det? Og er festebraketene og foringer med på bildet?

bilder av alle: http://admin.jprpm.com/rpmgarage/photo.php?id=7850