Side 1 av 1

1991 T18 GTI 2.0 Cabriolè

Legg innLagt inn:10 sep 2008 21:40
av julepils
Hei godtfolk!

Jeg har en kjekk celica jeg vil mekke litt på men er litt amatør på feltet.
Lurte egentlig på om noen har forslag eller vet hvaslags motorskifte jeg kan gjøre på bilen.

Planen var å skifte til turbo4x4motoren og sette den oppå min nåværende girkasse men etter som jeg fikk med meg så ville ikke toyota/biltilsynet godkjenne dette.

Formeninger? Evt. erfaringer?

Begynner snart å vippe mot å bare kjøpe en Carlos Sainz heller men er egentlig litt for forelsket i cabriolè varianten som jeg nå har. : P

Mvh, Julepilsen.

Re: 1991 T18 GTI 2.0 Cabriolè

Legg innLagt inn:11 sep 2008 21:27
av KK-ma70
Skulle vel gå å få det godkjent? GT4 motor og bremser. Er jo samme bil i utgangspunktet... Bare dra til BT å høre om det lar seg gjøre først for å være absolutt sikker.

Re: 1991 T18 GTI 2.0 Cabriolè

Legg innLagt inn:15 sep 2008 22:04
av julepils
deleteme

Re: 1991 T18 GTI 2.0 Cabriolè

Legg innLagt inn:16 sep 2008 11:14
av celicagt4205nord
julepils skrev:Du forstod hva jeg mente?

Det ble enten å få tak i en "Limited Edition GT-Four Turbo 4WD Carlos Sainz" evt. standard "2,0 TURBO 4x4" bil/motor og sette i 1991 T18 GTI 2.0 Cabriolè'n (MKV).
Men Cabriolè'n kommer kun orginalt med 2.0l uten turbo.

Etter som jeg forstod så ville ikke toyota/biltilsynet godkjenne om dette ble gjort.



Men kan jo uansett gå for den vanlige motoren uten turbo som ikke skulle være noe problem, fra evt. http://www.motorimport.dk/menu/benzin/toyota.htm
Vil helst ha mest mulig hest allerede fra start av, minst mulig "trim" nødvendig. :p

Men veldig amatør på feltet iforhold til hvaslags motorbytte kan gjennomføres uten problem, som er lovlig på vei og godkjennes.
tror ikke du forstod hva som ble sagt ovenfor,.eneste forskjellen mellom 2.0GTI og 2.0 turbo 4wd har jeg akkorat sagt,du oppgraderer bremsene etter motorbyttet så er du good to go.