Side 1 av 1

lettere trimming

Legg innLagt inn:19 sep 2008 00:31
av Blackcs
Lurer på hva som må gjøres med en carlos sainz for og få ca 300+ med hester.
er ganske grønn når det gjelder sånn.

Re: lettere trimming

Legg innLagt inn:19 sep 2008 07:53
av onkelvegard
enkleste trimmen er vell, stor eksos, luftfilter og boostcontroller da bør det nærme seg 300hk i motoren

Re: lettere trimming

Legg innLagt inn:19 sep 2008 18:54
av celica_st185

Re: lettere trimming

Legg innLagt inn:19 sep 2008 19:19
av James
Sies at om man har full eksos med downpipe, konfilter, frontmontert IC, ct20b turbo, boostckontroller med økt ladetrykk på ca.1-1.1bar skal man ha rundt 300hk i motor ..

Re: lettere trimming

Legg innLagt inn:20 sep 2008 00:17
av Blackcs
James skrev:Sies at om man har full eksos med downpipe, konfilter, frontmontert IC, ct20b turbo, boostckontroller med økt ladetrykk på ca.1-1.1bar skal man ha rundt 300hk i motor ..
ja så org motor tåler såpass med trykk??

Re: lettere trimming

Legg innLagt inn:20 sep 2008 00:30
av Larsen
Blackcs skrev:
James skrev:Sies at om man har full eksos med downpipe, konfilter, frontmontert IC, ct20b turbo, boostckontroller med økt ladetrykk på ca.1-1.1bar skal man ha rundt 300hk i motor ..
ja så org motor tåler såpass med trykk??
Selve motoren tåler MYE!, men motostyringen stopper ved ca. 300 hk.

Re: lettere trimming

Legg innLagt inn:20 sep 2008 11:01
av donk2k
For å sette et bilde på hva motoren tåler, kan jeg nevne at jeg kjører 1.5-1.6 bar med TD06 Kit.
Motoren er helt orginal foruten toppakning og arp studs. Motoren har gått 300.000 og bruker forsatt ikke olje.

Må nevnes at det hele kontrolleres av Autronic SMC og alle tempraturer og blandingsforhold osv. er under oppsyn og ligger innenfor det trygge. Tror det er det viktigste når man skal hente ut en del.

Re: lettere trimming

Legg innLagt inn:20 sep 2008 11:12
av James
Blackcs skrev:
James skrev:Sies at om man har full eksos med downpipe, konfilter, frontmontert IC, ct20b turbo, boostckontroller med økt ladetrykk på ca.1-1.1bar skal man ha rundt 300hk i motor ..
ja så org motor tåler såpass med trykk??
Motoren skal tåle det! Har selv med samme oppsett nevnt ovenfor. Kjører 0.6 på normal kjøring og fra 0.9-1bar når jeg ønsker å gi på litt. Tørr ikke å øke ladetrykket før jeg har evt. fått sterkere toppakning. CT26 å CT20B turboene skal også ha en smertegrense på rundt 1.2bar.

Re: lettere trimming

Legg innLagt inn:20 sep 2008 12:56
av Blackcs
donk2k skrev:For å sette et bilde på hva motoren tåler, kan jeg nevne at jeg kjører 1.5-1.6 bar med TD06 Kit.
Motoren er helt orginal foruten toppakning og arp studs. Motoren har gått 300.000 og bruker forsatt ikke olje.

Må nevnes at det hele kontrolleres av Autronic SMC og alle tempraturer og blandingsforhold osv. er under oppsyn og ligger innenfor det trygge. Tror det er det viktigste når man skal hente ut en del.
ok den er grei :) :)