TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Toyota Celica GT4 (ST 205) i 3D

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #302660  av premo
 
Jeg har akkurat begynt å gjøre research til modelleringen av en GT4 i 3D og tenkte at det kunne være greit å lage en tråd på dette her i forumet for å få ris/ros, hjelp og andre innspill fra folk som kan toyota :) Jeg begynte å studere 3D ved Noroff Instituttet for en måned siden så jeg er absolutt en nybegynner og jeg ser på dette som en øvelse i modellering og senere i teksturering. Målet er til slutt å få en fotorealistisk bilde. Programmet jeg bruker er 3D Studio Max.

Jeg bruker bilder av gamlebilen min samt Tomera sin som referanser, samt ganske enkle plantegninger og mål. Det jeg mangler er gode bilder/tegninger(gjerne med mål) av f.eks. bremser, kalipper, eksosannlegg og lignende deler som er synlig utvendig. Visst prosjektet går bra vil jeg også senere prøve meg på motordeler og mer detaljert interiør. Jeg tar i mot alt av bilder, tegninger, mål og lignende. jeg har de viktigste utvendige mål av bilen men jeg trenger alle mål jeg kan få fatt i, ned til den minste del.

Kom også gjerne med forslag til dekk, felger, styling, takluke/ikke takluke og andre ting. I utgangspunktet vil jeg prøve å lage OZ Ultraleggera-felger siden jeg synes disse passer veldig bra til bilen.

Legger ved et bilde av en av de få 3D-modellene av GT4 jeg har sett på nettet. Bildet er jo fint men jeg synes det er ting spesielt i panser og front som ser litt feil ut(ser litt ut som en hyundai coupe til tider), men det er for å gi en idè om hva jeg prøver å oppnå.

blir sikkert en liten stund til de første bildene kommer, regner også med at det vil gå med noen måneder på dette.

håper på god respons!

roger.
Vedlegg
3D-modell
3D-modell
celicat.jpg (38.57 kiB) Vist 5747 ganger
 #302820  av inzane2012