Forskjell på turbotype.
Legg innLagt inn:01 okt 2008 16:38
Noen som kan si meg forskjellen på en ct20 og en ct26 turbo? 

Martin J skrev:Hvilken type sitter orginalt i en ST205?
Haugrud skrev:er det noe å hente om en bytter fra ct26 til en ct20b? passer de om hverandre? er til en st185..Hvis du har ct26 med stål turbin så er det litt å hente på det, men ikke noe ekstremt. Det som er greit er at de passer om hverandre med veldig lite modifikasjon. Hvis det er den keramiske version så er det for lite å hente på å bytte. Sjekk om det står ceramic på innsugs manifoilen din.
Gt-4-Ever skrev:Får man bedre akselrasjonstid siden ct20-turboen spooler opp fortere? Hva ligger disse turboene på i pris? Gjør det samme nytten om man f.eks monterer downpipe eller vil man likevel merke forskjellen på de to turboene?Vil gjette på at aks'en utgjør ganske minimal forskjell fordi maksimal aks skjer i turtalls området hvor wastegaten begrenser trykket uansett. Ct20b turboen gir go litt mer hk pga. mer åpen eksos port, men ikke veldig mye. Det du vil merke er at bilen blir bedre å kjøre fordi den får bedre bunndrag. Downpipe hjelper også på spool-up samt at eksosen flyter litt bedre, så dp har circa samme effekt som bytte av turboen ja. Begge i kombinasjon kan også anbefales...
Pål skrev:Hva må en være obs på ved bytte fra ct-26 til ct-20b? Skal gjøre dette i løpet av vinteren, og kunne trengt noen tipsEneste jeg har erfart, er at støttebrakketten som sitter under turboen og er festa i blokka ikke passer helt overns. Hulle til bolten som går i turboen må borres litt opp på ene siden, så du får inn bolten. Ellers er de plug and play! Anbefaler deg og bestille nye pakninger mellom manifold og turbo, turbo og eksos/dp, samt olje og vanntetninger. Koster minimalt hos Toyota dette.
Tomera skrev:OK, takk for tips. Jeg leser at mange lar bare braketten hvile på blokka uten å bolte den fast, går dette bra?Pål skrev:Hva må en være obs på ved bytte fra ct-26 til ct-20b? Skal gjøre dette i løpet av vinteren, og kunne trengt noen tipsEneste jeg har erfart, er at støttebrakketten som sitter under turboen og er festa i blokka ikke passer helt overns. Hulle til bolten som går i turboen må borres litt opp på ene siden, så du får inn bolten. Ellers er de plug and play! Anbefaler deg og bestille nye pakninger mellom manifold og turbo, turbo og eksos/dp, samt olje og vanntetninger. Koster minimalt hos Toyota dette.