TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Blinklysolje

  • Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser pÃ¥ Finn.no, video fra YouTube osv
Generell diskusjon / "off topic" emner, media, annonser på Finn.no, video fra YouTube osv
 #429348  av inzane2012
 
Zepticon skrev:
inzane2012 skrev:flott at du minner meg på det :) Må og huske å fylle på ny frisk sommerluft i dekkene når den tiden kommer!
Ja, viktig å huske på, la om til sommerdekk uten å fylle ny sommerluft og det endte med punktering :(
Heldig at det "bare" var punktering det endte i da. Har lest om flere der dekke har fullstendig delaminert, revet løst bremserøra og sølt olje utover eksosanlegget som tok fyr og brente ned hele bilen...
 #429355  av Inz4ne
 
inzane2012 skrev:
Heldig at det "bare" var punktering det endte i da. Har lest om flere der dekke har fullstendig delaminert, revet løst bremserøra og sølt olje utover eksosanlegget som tok fyr og brente ned hele bilen...

Det er virkelig trist når slikt skjer har hørt om det så mange ganger :(
 #429357  av ArildM
 
Aaah: De gangene du glemmer hvilken tråd du er i når du leser her, priceless :lol:
 #429413  av Stiansen
 
Så er det veldig viktig å få smurt fustasjopphenget til stabstagsforinga, spesielt om man kjører mye i regn.
Ventilkakkfordeleren kan også bli vrang under fuktige forhold, så vær obs på det!
 #429563  av Drafter
 
Emil_L skrev:Føler jeg har verdens dummeste klassekamerater!
En i klassen spurte meg om hvorfor mopeden hans ikke gikk, og så fant jeg opp en jævla regle med hvordan man får tak i brannskadd overskuddsbensin og sa hna måtte bruke det i forgasseren, sa skal den nok gå bra!

Fikk også en til å tro at svinghjulet hans var punktert :twisted:
dere moppegutta altså....
 #429570  av Emil_L
 
Selfølgelig! Alltid noe tull å finne på :D
 #437243  av Inz4ne
 
Håper alle her inne husket å fylle vinterluft på vinterdekka sine i år, vil ikke høre om at noen her inne opplevere scenarioet nevnt av inzane2012 for det skjer jo begge veier, men det regner jeg med at dere viste allerede.
 #437274  av Inz4ne
 
Tenke seg til om det var så lett på gamle biler at man kunne kjemisk rense lufta i dekka, på mine biler er jeg nødt til å pumpe ut gammel luft og deretter pumpe inn ny luft, man må og være obs på at om kompressoren ikke har vært brukt før vinterstid så vil man være nødt til å tømme den en gang, slik at det ikke ligger igjen rester av sommerluft.
 #437353  av inzane2012
 
har folket huska å sjekke teftinga nå før vinteren da?
 #444990  av Inz4ne
 
Da er det snart på tide å fylle vinterluft i vinterdekka folkens, håper alle husket å fylle sommerluft i sommerdekka selvom ingen sa ifra om det her i denne tråden.
Kan og lønne seg og ta en liten service og sjekke diverse veskenivåer, jeg nevner i fleng blinklysolje, motorolje, girolje, servoolje, bremseveske, kjøleveske, starter og dynamoveske, eventuelt for de med biler som har 4hjulsdrift transferolje og diffolje, og for de få som har biler med hydraulisk hev og senk av typen fransk sjekk LHMolje nivået.

Kan og være lurt om man har latt det skure å gå litt sjekke alle de grønne overledningene, de orange mellomlederne og lilla underledningene, det lønner seg selvfølgelig å sjekke jordingspunktene også.

Ha en fin kveld videre folkens :)
 #444991  av ArildM
 
Hoff, må jeg gjøre alt dette før vintern? :(
 #445008  av inzane2012
 
Bare du husker å sjekke teftinga og bytte til vinterluft så går det nok bra skal du se :)
 #445015  av Inz4ne
 
Du må selvfølgelig ikke, var bare en kort huskeliste over ting som er lurt å gjøre ;)
Kunne forsåvidt vært mange flere punkter på den lista. Sjekking av teftinga tok jeg ikke med på lista da jeg regnet med at alle her inne sjekket den minimum hver måndte?
 #445055  av Mr2mr2
 
Jeg sliter med slakki fustasjopphengsforkoblingen :roll: noen tips til å fikse det??
  • 1
  • 6
  • 7
  • 8
  • 9
  • 10