TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Haugrud's GT4

  • Skryt, prat og kommentarer.
Skryt, prat og kommentarer.
 #304142  av Haugrud
 
Ja, etter at min mr2 mk1 endte sine glade dager i siden på en opel, der en gammel kjerring som hadde glemt å levere brillene sine på service kjørte ut i veien rett foran meg, så ble jeg en glad eier av en Celica GT4 ST185 etter en kjapp tur til Ålesund fra Valdres. Jeg smilte vel hele turen hjem, for var en fantastisk bil å kjøre :) Har hatt bilen siden april, men har ikke fått surra meg til å legge den ut her før nå, men nå er den altså her :P
Det som var gjort med bilen da jeg kjøpte den, var at den hadde fått montert downpipe, skrudd opp ladetrykket til 1.2 bar, HKS Fuelcut defender og Greddy boostcontroller+en turbotrykksmåler og en voltmåler :) Har blitt gjort en del med den siden jeg kjøpte den, men ikke så mye motormessig..

Det jeg har gjort er:
*Skiftet Clutch
*Skiftet reg.reim+vannpumpe
*Skiftet spindler bak+hjullager
*Skiftet bærekuler foran
*Byttet dempere rundt om, Gule koni foran og KYB bak
*Montert Eibach Senkesett
*FÃ¥tt senking godkjent i vognkort
*Tatt firhjulskontroll
*Montert Black Diamond skiver rundt om
*Byttet bremseklosser rundt om
*Byttet simmeringer på kamaksler, veiv og oljepumpe+o-ring bak oljepumpe
*Montert Greddy turbotimer
*Flyttet turbotimer og boostcontroller til midtkonsoll
*Byttet håndbrekksband
*Smurt opp alle calippere
*Gitt den nye sko å rulle på, Nokian Hakka V 225/45-17
*Byttet toppdekselpakning
*montert litt anlegg
*skiftet frontrute
*skiftet noen bremserør v.side bak
*Byttet foringer i bakstilling
*Montert grøftelys
*Skiftet dynamoreim og servoreim
*Montert Momo Competition ratt
*Og en masse andre småting :D

Men det er jo alltid mer som må gjøres :)
Det jeg har planer om, er:
*skifte frontrute igjen, siden den andre sprakk 2mnd etter jeg skiftet sist pga. steinsprut :(
*Få meg noen nye felger, de som er på nå blir vinterfelger
*FÃ¥ litt mer gamp, men det er ikke noe som haster :)
*FMIC?
*Sette på vinterdekk, nokian hakka 5
*lakke opp igjen kanaler + rette liten bulk på bakskjerm
*Få i en annen cd-spiller enn det juletreet som sitter der nå
*Evt montere xenon om lommeboka blir for full :P

Ellers må jeg bare si at det er en herlig å bil å eie, kjøre og se på :D l'

Legger ved noen bilder, siden det er ganske populært her..ikke noen preimiefotograf, men det får gå :)
Vedlegg
Anlegg...JPG
Anlegg...JPG (1.35 MiB) Vist 4935 ganger
Bak.JPG
Bak.JPG (1.09 MiB) Vist 4929 ganger
Sist redigert av Haugrud den 08 okt 2008 20:43, redigert 1 gang totalt.
 #304143  av Haugrud
 
Flere bilder :)
Vedlegg
Bakfra.JPG
Bakfra.JPG (1.46 MiB) Vist 4930 ganger
Turbotimer og boostcontroller i midtkonsoll
Turbotimer og boostcontroller i midtkonsoll
DSC02029.JPG (1.41 MiB) Vist 4936 ganger
Felg.JPG
Felg.JPG (1.21 MiB) Vist 4930 ganger
forfra...JPG
forfra...JPG (1.48 MiB) Vist 4928 ganger
forfra side.JPG
forfra side.JPG (1.42 MiB) Vist 4930 ganger
 #304146  av Haugrud
 
fler :) skal få tatt noen bedre etterhvert.
Vedlegg
Innv..JPG
Innv..JPG (1.49 MiB) Vist 4931 ganger
Lys.JPG
Lys.JPG (1.2 MiB) Vist 4928 ganger
 #304148  av Daniel HS
 
Pen bil! Men er det noe du MÅ gjøre, så er det å få nytt skilt bak... Må få sånt moped skilt... :)
 #304151  av Haugrud
 
Er veldig klar over det, ser ut som en brødfjøl :P
 #304153  av Daniel HS
 
Haugrud skrev:Er veldig klar over det, ser ut som en brødfjøl :P
Jepp, hadde samme greien på CSen min... Du har krav på lite skilt bak, men skal du på BT kan det være en fordel å ha med seg papirer på det, vi vet jo alle at de kan være litt vanskelig til tider. Bare gi en lyd om du trenger link til reglene, de ligger på lovdata.no... :)
 #304156  av Haugrud
 
De er vel kjent for det ja :P hadde du giddi å lagt ut en link hadde det vært knall :)
 #304170  av Daniel HS
 
Først henviser du til §39-10: http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1994 ... html#39-10
§ 39-10. Type kjennemerke etter kjøretøygruppe

1. Bil skal ha store kjennemerker. De kan være smale eller høye.

Lisensiert rallybil som er fritatt for engangsavgift/tilleggsavgift, skal ha lite kjennemerke. Det kan være smalt eller høyt.

For lite kjennemerke tildelt 31. mai 2005 eller senere, men før 1. oktober 2008 gjelder følgende forutsatt at dette er anmerket i vognkortet; bil kan benytte lite kjennemerke bak, dersom det fra fabrikanten ikke er avsatt plass nok til stort kjennemerke.
Bestemmelsen i tredje ledd trer i kraft 31. mai 2005.

For lite kjennemerke tildelt før 31. mai 2005 gjelder følgende forutsatt at dette er anmerket i vognkortet; bil som originalt ikke har plass nok for stort kjennemerke på det stedet fabrikanten har avsatt for dette, kan bruke lite kjennemerke, smalt eller høyt. Dersom slik bil originalt har plass til stort kjennemerke foran eller bak der fabrikanten har avsatt plass til dette, skal slikt kjennemerke brukes der.

Bestemmelsen i femte ledd trer i kraft 1. oktober 2001.

2. Motorsykkel skal ha lite kjennemerke. Det kan være smalt eller høyt.

3. Beltebil og beltemotorsykkel skal ha lite kjennemerke. Det kan være smalt eller høyt.

4. Traktor og motorredskap skal ha lite kjennemerke. Det kan være smalt eller høyt.

5. Tilhenger skal ha stort kjennemerke. Det kan være smalt eller høyt.

Tilhenger med bredde ikke over 1.25 m kan ha lite kjennemerke. Det kan være smalt eller høyt.

0 Endret ved forskrifter 23 des 2004 nr. 1810 (tidligere § 39-9), 26 mai 2005 nr. 485, 12 aug 2005 nr. 891, 17 juli 2008 nr. 921 (i kraft 1 okt 2008).


Så henviser du videre til §39-9: http://www.lovdata.no/for/sf/sd/td-1994 ... .html#39-9
§ 39-9. Størrelse på kjennemerke

1. For kjøretøy som registreres for første gang eller som bytter kjennemerker etter 1. januar 2002 gjelder følgende:
1.1 Stort, smalt kjennemerke skal være 52 cm bredt og 11 cm høyt.
1.2 Stort, høyt kjennemerke skal være 34 cm bredt og 21 cm høyt.
1.3 Lite, smalt kjennemerke skal være 30,3 cm bredt og 8,5 cm høyt.
1.4 Lite, høyt kjennemerke skal være 22 cm bredt og 15,2 cm høyt. 2. Bestemmelsen tillates ikke fulgt før 1. januar 2002.
3. Bestemmelsen tillates fulgt fra 1. oktober 2001 for bil som omfattes av § 39-9 nr. 1 tredje ledd.
4. For kjøretøy som er registrert eller har byttet kjennemerker før 1. januar 2002 gjelder følgende:
4.1 Stort, smalt kjennemerke skal være 11 cm høyt og maks. 52 cm bredt.
4.2 Stort, høyt kjennemerke skal være 21 cm høyt og maks. 34 cm bredt.
4.3 Lite, smalt kjennemerke skal være 8 cm høyt og maks. 34 cm bredt.
4.4 Lite, høyt kjennemerke skal være 15,5 cm høyt og maks. 22 cm bredt.
0 Endret ved forskrift 23 des 2004 nr. 1810 (tidligere § 39-8).
Det du skal fremlegge av info er har jeg uthevet :)

Ihvertfall det jeg brukte som argument. Men litt skeptisk til denne dato'en her, sikker ubetydelig da, men;

For lite kjennemerke tildelt 31. mai 2005 eller senere, men før 1. oktober 2008 gjelder følgende forutsatt at dette er anmerket i vognkortet; bil kan benytte lite kjennemerke bak, dersom det fra fabrikanten ikke er avsatt plass nok til stort kjennemerke.
 #304276  av Haugrud
 
Se der ja :) takktakk :)
 #304872  av Tomera
 
Ahh, nyyydeligbil :D
OK spec liste du har dær da;)
Savner ST185-tiden min nå ja... :roll:
 #305095  av Haugrud
 
er vel du som har nydelig bil, Tomera, men tusen takk :D den skjønner jeg at du savner :)
Da har jeg også bestilt whiteline krengestag bak for har sett at det er anbefalt av mange her på forumet og fått tak i MSD rpm switch fra en på forumet her, så da jeg håper jeg at begge er på døra snart :)
 #314341  av Haugrud
 
Lenge siden det har blitt oppdatert her ser jeg..har skjedd litt siden sist det ble skrevet her, blant annet skiftet toppakning til HKS, arp head studs, montert HKS SSQV dumpventil, montert blå samco kjøleslanger og luftslanger..og her om dagen bestemte jeg meg om at bilen min var litt bulkete og stygg i lakken..og etter litt om og men kom jeg fram til at det måtte bli en hellakkering :) den har vært lakkert opp igjen før, men det var veldig dårlig arbeid, så ikke akkurat ut som om de hadde demontert så veldig mye, så den flasser omtrent overalt :P måtte også rette litt på høyre bakskjerm og på venstre forskjerm+noen småbulker rundt omkring...begynte med demonteringa på torsdag og ble nesten ferdig med det, og jeg fortsatte lørdag med resten av demontering og nedsliping :) etter god hjelp av lakkereren, så var bilen ferdig nedslipt, retta og pålagt fyller på lørdagskvelden :) så nå skal den få stå å godgjøre seg i et par dager slik at fylleren får lagt seg, før den slipes ned :) fargen blir originalfargen, bar med en noe mørkere nyanse :) bilder kommer snart, bare jeg finner ut hvordan jeg får de små nok :P ..
 #314374  av lexusmann
 
Den så skikkelig strøken ut da... :D flott bil...eneste det skinnsetet så nokså slitt ut...vet de er dyre å skifte ut, seff...
 #314657  av Haugrud
 
Joda, den var helt grei sånn som den var, men ikke bra nok :P men det blir bedre nå..ja, skinnsetene er veldig slitt, har lett, men finner ikke noen som selger :P så blir vel å trekke de opp igjen om jeg finner noen som kan det :) har fått slipt ned fylleren på den idag, så det blir lakkering imorgen kveld :D skal se om jeg ikke får til noen bilder snart..
 #333342  av Haugrud
 
Ja, ikke den beste til å oppdatere her akkurat, men det har da skjedd litt siden sist :) Det som er gjort, er at den har fått seg en hellakkering, noe jeg syns den trengte :) Utenom det, så har det skjedd litt på den mekaniske siden også...den har fått HKS 1.6mm toppakning+arp toppbolter, ny ct26 stage2 turbo fra Fensport..montert FMIC (Precision fra Motorsporthuset) Ny Aussie 3" mid-pipe fra Fensport..har 540cc dyser liggende som jeg ikke har fått montert enda, som er kjøpt fra Tomera her på forumet. Nye calippere rundt om har den fått+nye klosser rundt+stålomspunnede bremseslanger, Blitz luftfilter fra Fensport (forferdelig mye lyd i det filteret :D ) Batteriet har blitt flyttet bak, siden det er satt på FMIC. Montert ATS throttle body inlet i forbindelse med FMIC montering. Også har den jo fått diverse blå slanger rundt om, som jeg ikke helt vet om jeg liker eller ikke :P 2.5" rustfrie rør som er brukt til FMIC for den som lurte på det...er gjort mye annet også som hjullagerskift, firhjulskontroll og annet vedlikeholdsarbeid som ikke er så mye å skrive om+alt det nadre som jeg har glemt, men som jeg sikkert kommer på snart :) Er det forresten noen som vet om noen som er flinke på å trekke opp igjen skinnseter? mine ser ikke ut lengre..