Jeg krasjet i går...
Legg innLagt inn:26 okt 2008 20:42
Men ikke med MR2en.. var vinterbilen. Ironisk nok, når snøen står for dør, da tar jeg livet av vinterbilen. Merkelig hvordan "prosjekt bilen" har fungert fint hele året, mens bruksbilen har det bare vært problemer med. Har måttet kjøre rundt i grombilen pga bruksbilen ikke har vært brukbar. ironi?
Men over til saken..
kjørte i de undersjøiske tunnelene her i helga. var på vei hjem midt på natta. var trøtt som fy og ville bare hjem å sove. pga arbeid i tunnelen (de flytter rundt på seg hele tiden) var det nedsatt fartsgrense fra 80 til 30 i bunnen av tunnelen. jeg slakker ned og legger meg ganske nært bilen forran, en taxi, som plutselig bestemmer seg for å bråbremse...... jeg bråbremser men treffer bilen forran med en differans på kanskje 10 km/t.
man trenger ikke være rakett forsker for å skjønne at bilen min har fått store skader når man ser panseret brette seg opp over frontruta. Jeg går ut av bilen og ser at kollisjonsbjelken er tryjt ca 20 cm inn på midten, og begge frontlyktene er knust, frontfangeren er delt i to og panseret brettet opp. alt av plastikk er vridd. Ser nermest ut som en front mot front kollisjon, den lave "kontakt-hastigheten" til tross.
Jeg hopper opp på panseret med ræva for å få trykt det ned igjen så jeg ser noe forran meg, kjører ut av tunnelen og møter taxien for å skrive skademelding.
Taxien hadde ingen synlige skader, bortsett fra noen små riper på lakken.
Jeg må bare spørre meg: HVORDAN er det mulig?.. min vw passat 93 modell er så godt som kondemnert.. Selv radiatoren tok kvelden, Den ble jo trykt inn i dynamoen.
Jeg er bare glad jeg ikke havnet i en skikkelig frontkollisjon med den bilen der når den tydeligvis tåler SÅ lite...
da hadde jeg faktisk følt meg tryggere i mr2en. Den har en ganske solid bjelke i fronten. Det greiene som er på passaten er jo direkte latterlig.
Så selv om man kjører stor stasjonsvogn betyr det ikke at den er sikrere enn en liten sportsbil tydeligvis.
Taxien jeg traff var en open astra av nyere type forøvrig.
Nå blir det å få vinterbilen i jiggen og lappe den sammen så godt som råd med deler fra huggern. Finner alltids noe der.
Men over til saken..
kjørte i de undersjøiske tunnelene her i helga. var på vei hjem midt på natta. var trøtt som fy og ville bare hjem å sove. pga arbeid i tunnelen (de flytter rundt på seg hele tiden) var det nedsatt fartsgrense fra 80 til 30 i bunnen av tunnelen. jeg slakker ned og legger meg ganske nært bilen forran, en taxi, som plutselig bestemmer seg for å bråbremse...... jeg bråbremser men treffer bilen forran med en differans på kanskje 10 km/t.
man trenger ikke være rakett forsker for å skjønne at bilen min har fått store skader når man ser panseret brette seg opp over frontruta. Jeg går ut av bilen og ser at kollisjonsbjelken er tryjt ca 20 cm inn på midten, og begge frontlyktene er knust, frontfangeren er delt i to og panseret brettet opp. alt av plastikk er vridd. Ser nermest ut som en front mot front kollisjon, den lave "kontakt-hastigheten" til tross.
Jeg hopper opp på panseret med ræva for å få trykt det ned igjen så jeg ser noe forran meg, kjører ut av tunnelen og møter taxien for å skrive skademelding.
Taxien hadde ingen synlige skader, bortsett fra noen små riper på lakken.
Jeg må bare spørre meg: HVORDAN er det mulig?.. min vw passat 93 modell er så godt som kondemnert.. Selv radiatoren tok kvelden, Den ble jo trykt inn i dynamoen.
Jeg er bare glad jeg ikke havnet i en skikkelig frontkollisjon med den bilen der når den tydeligvis tåler SÅ lite...
da hadde jeg faktisk følt meg tryggere i mr2en. Den har en ganske solid bjelke i fronten. Det greiene som er på passaten er jo direkte latterlig.
Så selv om man kjører stor stasjonsvogn betyr det ikke at den er sikrere enn en liten sportsbil tydeligvis.
Taxien jeg traff var en open astra av nyere type forøvrig.
Nå blir det å få vinterbilen i jiggen og lappe den sammen så godt som råd med deler fra huggern. Finner alltids noe der.
