TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt mr2mk1

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #331652  av Arne rebel
 
Update...

Christian: Du kjenner vel meg, jeg klarer aldri å holde fristene som blir satt, men muligheten er der...
Sprøytet fyller på tak og skjermer...
Bilde
Pusset ned tak og skjerm...
Bilde
Orginal lakk pusset ned og bilen rengjort før silicon fjærning...
Bilde
Er litt spent på hvor mye "bølger" det er i taket når jeg får lagt på primeren (iløpet av uken.)
Selv om byttet av taket har tatt mye lengere tid en jeg hadde regnet med, synes jeg bilen ser mye mer riktig ut med helt tak....selv om det er mange synspunkter på det :wink: ...og når det er sagt er det ikke noe gøy å pusse verken sparkel eller matte ned lakk, tror det blir lenge til neste gang :wink:
 #331672  av Christian
 
Godt å se du driver på. Ett helt tak er helt klart "riktigere" på en slik bil. Spesielt med tanke på behandlingen den vil få. :wink:
 #332015  av Arne rebel
 
update...
Som den glade amatøren jeg er har jeg så smått begynt å få klattet på litt lakk på bilen. Oppdaget at en må tynne ut lakken og grunningen slik at den får riktig konsistens ut av sprøyten...men en lærer mens en går på en smell :wink:
Bilen grunnet med epoxy grunning...her våtslipt og rengjort.
Bilde
Lakket taket...
Bilde
Det ble bedre etter jeg fikk tynnet ut lakken...men fikk støv virvlet opp da jeg lakket taket innvendig (inne i hulrom) som forplantet seg opp på taket....
Bilde
...og plast er ikke det beste å dekke til med da den blaffrer og kaster opp eventuelt støv som ramler ned på den....
 #332051  av Kjelliken
 
:D Er godt og se at du er godt i gang i garasjen igjen.

Blir vel hvit nederst da dette blir bra Arne. :wink:
 #332258  av Arne rebel
 
Oppdatering...
Kjelliken: Jeg driver nå og tusler på :wink: Hvit nederst ja.
Da var bilen hvit, bare 1 strøk igjen..
Bilde
Men idag fikk jeg en telefon fra en som hadde vært på verkstedet og sa at det fløt vann der, og dette var det som møtte meg...
Bilde
...et sluk som går over der vi har verkstedet hadde tettet seg når uværet herjet her i dag tidelig,og vann hadde fylt seg opp og rent inn under pappen og ned i lakkboksen og i noen kontorer som ligger ved siden av. Kjedelig, men det ser ut som bilen ikke har fått de store skadene...
 #332277  av tojo
 
Utrolig flott når jeg så første bilde,utrolig leit ang verksted,kontorer og lakkboks.
Men med ditt pågangsmot så er nok alt bare velstand igjen innen kort tid.
 #332280  av ArildM
 
Huff, uflaks (som vanlig?).
Kommer seg nok etter hvert da, ble jo ikke så mye denne gangen hehe :)
 #332881  av Arne rebel
 
litt skjer..
Driver og tectylerer undersiden og hjulhusene på bilen...og har så smått startet med montering av delene på bilen igjen...glad jeg tok en del bilder slik at jeg bruker riktige muttere og bolter på riktig sted, husker ikke alle detaljer når ting tar litt lengre tid en normalt :wink:
Rent og hvitt motorrom.
Bilde
Samme følelsen inne i bilen :)
Bilde
Har tømt alle eskene jeg har samlet delene i og lagt delene ut over gulvet på mekkeplassen til broderen som har kjørt sunt Forden igjen :roll: (står på henger til han orker å skru igjen) ...jeg var glad i Lego som liten :wink:
Bilde
 #332976  av Kjelliken
 
:D Lego ja det var kjet det.. Men dette er jo enda kjekkere når du er ferdig.. :)

Ser lovendes ut Arne Gleder meg til og se den ferdig :wink:
 #333240  av Arne rebel
 
....

Grunning av de siste delene under bilen..
Bilde
Med sort maling..
Bilde
..og de monteres tilbake på bilen med polyforinger..
Bilde
 #333655  av Arne rebel
 
...
Bilen står nå endelig på egne hjul etter alt for lang tid uten..
Bilde
Jeg har en motor fra en nyere corolla som skal inn i bilen, men det er en del ting som må byttes over fra den gamle slik som oljekjøling, bunnpanne, kjøletilkoblinger, spjeld etc...Men jeg har et problem: Ledningsnettet er fra 89 mr2, men dysetilkoblingene er forskjellig og en føler på innsuget (Hvit ring rundt) er ikke på den ny 7ribba motoren. Det jeg lurer på er om dysene er like store på de to motorene og om jeg må borre føleren i innsuget på den nye motoeren?
Bilde
 #333669  av Morten
 
Føleren er en innsugtemp sensor. Grunnen til at den står der på denne og ikke den gamle er mest sannsynlig at denne ble levert med MAP basert ecu, mens den gamle hadde AFM? På de "gamle" er det derimot ofte en kaldstarts dyse, som vel ikke står på de MAP baserte igjen... så mulig du må trikse litt om du vil ha den lettstartet fra kald. Dysene er ikke samme, og mener og MAP har høyohmsdyser, mens AFM har lavohms + dysemotstand. Om du ohmer en av dysene med ett multimeter så kan jeg si litt mer sikkert. (tror jeg har dyser fra bluetop/bigport liggende som du sikkert kan bruke om det blir feil med de der, du får gi lyd i såfall (passer om hverandre i fuelrailen) :wink: )

EDIT: hmm leste igjennom på nytt, og er gamle motoren med ledningsnettet du har tegna ringen på ja... Er det MAP basert det ledningsnettet du skal bruke og?
 #333794  av Arne rebel
 
....
Etter en liten økt i kveld fikk jeg motoren montert i motorfestene sine..
Bilde
Morten: Jeg har el.nettet til -89 mr2 men motoren er fra en corolla ae92 (tror jeg). Den nye motoren er en redtop som folk referer til som smalport....men ledningsnettet er til en 2gen motor med T-vis og er bigport. Jeg har ikke målt dysene enda, men de er ikke like i enden der bensinen kommer ut heller, så jeg får sjekke om ecuen min som er til -89 mr2 fungere med dysene....Ser også ut som jeg mangler luft mengdemåleren og...
 #333815  av Morten
 
Sjekk om du har MAP sensor i ledningsnettet ditt. Er det en slik der. så er det ingen manko på AFM :wink: Ang dyser, om du har motoren ledningsnettet kommer fra, så løsner du bare fuelrailen så du får ut dysene på den, og setter de over på redtop'en (med redtop fuelrailen siden dyseplasseringa er litt forskjellig)
 #333817  av ArildM
 
I følge egon i danmark så må en bruke dysene i fra den gamle motoren. Spurte han om dette da jeg selv undersøkte å sette i en sånn motor.