TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Prosjekt mr2mk1

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #306871  av Arne rebel
 
Jeg tenkte jeg skulle legge ut bilder av mitt siste impuls kjøp. (Fikk litt kjeft av samboeren som ikke skjønte hvorfor jeg skulle ha en til :? ) En mr2mk1 med T-tak og fra -88. Denne skal jeg ikke "ødelegge" med vinkelsliperen, men den skal pusse opp slik at Biltilsynet blir fornøyd :lol: Dette er gamle bilen til mr2pundus som jeg kjøpte fra en kar i Asker som kun hadde bruk for motoren, men prisen var grei og jeg har endel deler til overs fra diverse andre prosjekt slik at jeg skal vel få samlet sammen nok slik at den blir kjørbar....
Bilde
Bilde
Bilde
 #306873  av ArildM
 
Fin bil, 4 i samlinga di nå Arne? Kan vel da trygt kalle deg den fyren i Norge med flest Mr2 Mk1 skulle jeg tro :mrgreen:
 #306910  av mr2pondus
 
Det var et snev av vemod å se den igjen :(
God bil det der!
 #306981  av ure
 
HE HE Ser du har skikkelig løftebukk til bilene dine :mrgreen:
 #307004  av lasse
 
*Host* Synes jeg har lest "skal bare få pusset den opp så den blir godkjent" før jeg, og bilen jeg leste det om sist havnet det en v8 oppi :roll:
Uansett, stå på :D
 #307043  av Amund
 
lasse skrev:*Host* Synes jeg har lest "skal bare få pusset den opp så den blir godkjent" før jeg, og bilen jeg leste det om sist havnet det en v8 oppi :roll:
Uansett, stå på :D
Det einaste han ikkje har prøvd no er 12'er, og det er det strengt tatt ikkje plass til. eller? :roll: :lol:
 #307179  av lexusmann
 
Holder liv i de mk1'ene som ennå går på veien, i alle fall... :D
 #307703  av mr2pondus
 
Hvordan kommer gamlebilen min til å bli seende ut da? :roll:
 #307710  av Pgus
 
Denne ender vel opp med front motor og drift på alle fire :)
 #311423  av Arne rebel
 
Jeg må nok skuffe dere, her blir det ingen store forandringer fra orginal mr2...Som de oppservange ser er at jeg har kommet tilbake til det gamle mekkelokalet, men det har blitt utvidet og jeg har satt opp isolerte vegger med isolert port slik at det blir litt mere hyggelig å skru. Litt surt å gå fra 200m2 til 116m2 men standarden er bedre her og mindre byggningsmessig arbeid før jeg kunne ta det i bruk...litt mer gipsskruing og rydding så er det bare å gå igang på mr2ene :mrgreen:
Nå står det 4stk mk1 der...med motor alternativene 4age, 3vzfe og1uzfe 8)
Satt på framskjermer...
Bilde
Denne trenger litt kjærlighet, men alle delene er i hus...
Bilde
8eren parkert i "smuget" som skal bli "lakkboks"...
Bilde
 #311437  av ArildM
 
Bra å se at du holder på ;) Har jo et _unikt_ utvalg av Mr2Mk1 nå da :wink:
Ser ut som om du har nye hjulbuer liggende over motorn, hvor fikk du tak i disse?
 #311617  av Kjelliken
 
Vi bare gleder oss til og se hva som sker fremmover :)

Og slapp av Arne vi blir ikke skuffa om du lager den orginal... vi bare lurer på om du husker hvordan en orginal ser ut :D
 #312140  av Arne rebel
 
ArildM: Det er a86 skjermbreddere, samme som steffen karlstad hadde på sin hvite mk1. Det må endel tilpassning til før de blir bra. Tror jeg liker bedre 200 bredderene som Terje bruker...
 #312179  av Terjen
 
Grattis med enda en grombil Arne! :)
Isolert mekkelokale er ikke feil på denne årstida nei.. 8)
Ble litt styr med mine breddere også, men er jo generelt mye arbeid ettersom de gamle buene må vekk likevel...

Synd med albuen forresten.. :( God bedring!
 #312204  av ArildM
 
Takker for tipsene :) Blir vel trippelmye styr når en har sideskjørt og full styling i fra før av :roll: Får se hvordan det blir når en vakker dag tjener såpass at en får satt i gang opppussinga på min:) Akkurat nå er jeg fornøyd med å ha fått bilen inn på en tørr fin låve.