TS-ogn

Toyota Sportscar - Owners Group Norway 

  • Restaurering AE86. Montering!

  • Bil-, motor- og stereoprosjekter.
Bil-, motor- og stereoprosjekter.
 #312573  av AE86 Drifter
 
Hehe nå er du på stadie med meg :lol:

Det med at du ikke får takk i orginal skjerm til høyre siden så bør du ikke slutte å prøve å bestille den vent et par mnd så prøv igjen.
Jeg prøvde for 4mnd siden å få takki den type grill du har men da sto det at den var ut gått fra lager/produksjon,men prøvde et desperat forsøk for en uke siden og jagu trur du ikke at den var på lager igjen. :D
 #312588  av Morten
 
apehest skrev:Klarte forresten bokstavlig talt å trylle fram venstre bakskjerm fortsatt i originalpappen. Magien har så langt ikke fungert på den høyre bakskjermen..
Så en østerriker som skulle selge bakskjermer her for kun få dager siden. Orginale deler sitat: "like brand new never paint on it; left and right side for sale.
400.- euro per side
located in austria
hachiracer@drei.at " :wink:
 #312599  av apehest
 
AE86 Drifter skrev: Det med at du ikke får takk i orginal skjerm til høyre siden så bør du ikke slutte å prøve å bestille den vent et par mnd så prøv igjen.
Jepp, har en liste jeg sjekker nesten daglig. Sånn jeg fikk tak i dørene, bakskjermen og en hel del andre ting.
 #312755  av Tore
 
Er det noen av dere som har funnet uorginale skjermer som ikke er breddet? Jeg gir snart opp å få tak i skjermer til min, og trenger noe litt "diskret" for å få den godkjent og på veien...når får du den blåst, forresten?
 #312783  av Morten
 
Tore skrev:Er det noen av dere som har funnet uorginale skjermer som ikke er breddet? Jeg gir snart opp å få tak i skjermer til min, og trenger noe litt "diskret" for å få den godkjent og på veien...når får du den blåst, forresten?
Hvis det er fremskjermer du tenker på koster vel ikke orginale all verdens (og er ganske lette). Alternativt har blant annet fensport billige for race-bruk (dvs så som så passform og finish). Duger vel sikkert for godkjenningsbruk de au?`http://www.fensport.co.uk/partsfiles/ae86body.htm :wink:
 #318869  av AE86 Drifter
 
Nå er det på tide med en update med bilder synnes jeg :D
 #318878  av apehest
 
Bilen står klar for sandblåseren. Sist jeg snakka med han sa han det var for kaldt fordi kompressoren hans står utenfor hallen han jobber i og slangene fryser. Logisk nok.. samme skjer med kompressoren på hobbyverkstedet..
Forsåvidt ikke noen hast fordi innflyttinga i nye verkstedet/flytting av karosseriavd er utsatt til mai/juni, og jeg får ikke starta med den virkelige jobben før det er gjennomført. Ting tar tid.. :(
Klør i fingra, det skal sies.
 #318885  av AE86 Drifter
 
apehest skrev:Bilen står klar for sandblåseren. Sist jeg snakka med han sa han det var for kaldt fordi kompressoren hans står utenfor hallen han jobber i og slangene fryser. Logisk nok.. samme skjer med kompressoren på hobbyverkstedet..
Forsåvidt ikke noen hast fordi innflyttinga i nye verkstedet/flytting av karosseriavd er utsatt til mai/juni, og jeg får ikke starta med den virkelige jobben før det er gjennomført. Ting tar tid.. :(

aaa skjønner det var leit :( men på en annen side så er det jo greit å få i stand verkstedet ordentlig før man kaster seg over et sånt prosjekt. :D Dette blir bra
Bilen min stod 2år til lagring før jeg fikk begynnt på den,jeg venta også på verksted,det var lenge å vente. :D
 #318923  av apehest
 
Joa, men sjefen har kjipa på støydempinga og det har vi alle våre meninger om..
For lite delelager og spør du meg. Men fint, lyst og romslig blir verkstedet.
Og tørt! Jeg går med støvler når det er høyt vann sånn ca 4 ganger i året. Rimelig lei av det
 #332509  av apehest
 
Tja, på tide å skribble inn et par linjer her igjen.
Leverte bilen til sandblåsing idag. Hadde tenkt å ta bilder av bilen ute i sola, men glemte lett kameraet.
Regner med at sandblåsinga tar 4 uker lengre enn det burde, men sånn er det når man frakter bilen ut i skogen til en fyr som ikke skriver ut kvitteringer.
 #337332  av apehest
 
Henta karossen hos blåsern igår.
Han har gjort sånn passe omtrent "god nok" jobb.
Det var iaff billig da. Litt nedtur at han trolig har holdt seg i åpningen for takluka på vei ut og inn av bilen, for avstiverne i taket ble tatt vekk når noen fikk satt inn takluke. Så nå er taket skjevt. :(

Bilde
Slik ser skogen ut hos sandblåsern.

Lekte meg med luftslange uten blåsepistol eller noe som helst anna kobla på slangen. Deilig at kompressoren på jobben faktisk klarer å holde trykket oppe da, så det tok "bare" to timer å bli kvitt all sanda som lå i åpninger og hulrom. Fordelen med å ikke bruke blåsepistol er at jeg kunne kjøre slangen inn gjennom vanger etc og sånn sett få blåst ut mest mulig av sanda. Regner med det var en del kilo sand.
Imårra starter sveisinga.
 #337336  av AE86 Drifter
 
Se her ja. :D Snakker vi ferdig til neste år?
Blir bra det her,synd det med taket :?
 #337357  av Roye
 
Hva med å skjære ut hele tak-plata og få en karrosseri-maker el.l. til å lage ei hel plate?