Side 1 av 1

Oppskrytt JZA80??

Legg innLagt inn:21 nov 2008 23:26
av Roye
Europas raskeste Toyota??

Tror TEVO-Supran kunne ha tatt denne med litt motor og drivverk omgjøring.


Polsk bil hentet fra ebay.com

Re: Oppskrytt JZA80??

Legg innLagt inn:21 nov 2008 23:49
av mr2storbrua
Stod EU, altså er ikke Norge medregnet :wink:

Men var jo ikke mer en 600 hk på vanlig bensin da...

Re: Oppskrytt JZA80??

Legg innLagt inn:23 nov 2008 12:57
av Larsen
Nå er jo motor kun en del av hva som gjør en bil kjapp da. Snakker du hastighet så har aerodynamikk like mye å si.
Likte ikke de bodykittet der noe særlig til den da, men ellers rimelig pen!

Re: Oppskrytt JZA80??

Legg innLagt inn:23 nov 2008 15:28
av inzane2012
skrøt noe veldig over at den var raskere enn en ferrari og andre eksotiske merker, men det skal vel egentlig ikke så mye til når man bruker så mye peng på trimming og tuning av en bil, og til den prisen den bilen der ligger ut for så hadde jeg ikke tenkt meg ett sekund ekstra på å mye heller kjøpt meg en ferrari...

Re: Oppskrytt JZA80??

Legg innLagt inn:23 nov 2008 19:13
av Stiffy
eneste jeg ikke liker med Ferrari er at det ikke er en Toyota...

Re: Oppskrytt JZA80??

Legg innLagt inn:29 nov 2008 00:09
av bose
Må så jeg blir litt provosert av garasje trimmere som mener de gjør det bedre enn porsche og Ferrari osv osv.. er faktisk mange av dem.
Ja de får kanskje bilen til å gå bedre, men hvilken av de motorene er det som i det hele tatt klarer å holde sammen i 200.000 km?
Er det noen av de motorene som i det hele tatt kommer igjennom dagens avgasskrav? For å ikke snakke om dagens støykrav. Og alle bilprodusentene må i tilleg klare å kompansere for de forskjellige bensinkvalitenene som er rundtomkring...

Og det slår ALDRI feil, samtlige banetreff jeg har vært på, så står folk med ræva i været og huet ned i panseret og skrur/kjefter/banner og holder på..

Hva gjør man hvis man har en Porsche? jo man vrir om nøkkelen og kjører...

Nå er det ikke meninga å trokke på noen sine tær her. jeg vet det er en god del med trimma biler her. men jeg vet om mange som påstår at ferdige superbiler er oppskrytte, for de går dårligere enn nissan xxx med de og de delene.dette er folk som blandt annet har fjerna kræsj-staget for å få plass til intercooleren :roll:

Re: Oppskrytt JZA80??

Legg innLagt inn:29 nov 2008 00:40
av sindrejl
bose skrev:Må så jeg blir litt provosert av garasje trimmere som mener de gjør det bedre enn porsche og Ferrari osv osv.. er faktisk mange av dem.
Ja de får kanskje bilen til å gå bedre, men hvilken av de motorene er det som i det hele tatt klarer å holde sammen i 200.000 km?
Er det noen av de motorene som i det hele tatt kommer igjennom dagens avgasskrav? For å ikke snakke om dagens støykrav. Og alle bilprodusentene må i tilleg klare å kompansere for de forskjellige bensinkvalitenene som er rundtomkring...

Og det slår ALDRI feil, samtlige banetreff jeg har vært på, så står folk med ræva i været og huet ned i panseret og skrur/kjefter/banner og holder på..

Hva gjør man hvis man har en Porsche? jo man vrir om nøkkelen og kjører...

Nå er det ikke meninga å trokke på noen sine tær her. jeg vet det er en god del med trimma biler her. men jeg vet om mange som påstår at ferdige superbiler er oppskrytte, for de går dårligere enn nissan xxx med de og de delene.dette er folk som blandt annet har fjerna kræsj-staget for å få plass til intercooleren :roll:
har du hørt om en ferrarrimotor som holder sammen i 200.000km da? ;)

Re: Oppskrytt JZA80??

Legg innLagt inn:29 nov 2008 00:51
av Stiansen
sindrejl skrev:
bose skrev:Må så jeg blir litt provosert av garasje trimmere som mener de gjør det bedre enn porsche og Ferrari osv osv.. er faktisk mange av dem.
Ja de får kanskje bilen til å gå bedre, men hvilken av de motorene er det som i det hele tatt klarer å holde sammen i 200.000 km?
Er det noen av de motorene som i det hele tatt kommer igjennom dagens avgasskrav? For å ikke snakke om dagens støykrav. Og alle bilprodusentene må i tilleg klare å kompansere for de forskjellige bensinkvalitenene som er rundtomkring...

Og det slår ALDRI feil, samtlige banetreff jeg har vært på, så står folk med ræva i været og huet ned i panseret og skrur/kjefter/banner og holder på..

Hva gjør man hvis man har en Porsche? jo man vrir om nøkkelen og kjører...

Nå er det ikke meninga å trokke på noen sine tær her. jeg vet det er en god del med trimma biler her. men jeg vet om mange som påstår at ferdige superbiler er oppskrytte, for de går dårligere enn nissan xxx med de og de delene.dette er folk som blandt annet har fjerna kræsj-staget for å få plass til intercooleren :roll:
har du hørt om en ferrarrimotor som holder sammen i 200.000km da? ;)
Og når blir en slik motor brukt like hardt som en trimma Nissan-motor eller hva det nå skulle være? :wink:

Re: Oppskrytt JZA80??

Legg innLagt inn:29 nov 2008 00:59
av bose
nei alu-motorene fra spaghettiland er kanskje ikke no prakteksempel :lol:
men Porsche motorene har altid vært arbeidshester.

Re: Oppskrytt JZA80??

Legg innLagt inn:29 nov 2008 16:03
av inzane2012
bose skrev:nei alu-motorene fra spaghettiland er kanskje ikke no prakteksempel :lol:
men Porsche motorene har altid vært arbeidshester.
vil nok tro at en ferrari motor fint kan nå 200k km vist den blir tatt rett vare på, men nå blir ikke sånne biler kjørt i nærheten av like mye som våres japsebiler, og må heller ikke glømme at disse bilene er bygd for fart og skal kjørers der etter, og ja, disse har nok ganske stive priser på servicene og sånt, men det kommer nok mest av navnet på merket, men di tåler nok en del mer juling enn en japsemotor trimma til det ugjennkjennelige! vist du tar carbonsupraen som ett eksempel, der byggekostnadane nå sikkert har runda 850.000 kr, da hadde jeg heller kjøpt meg en brukt ferrari 355 som jeg kunne kost meg på veiene med, for den er sikkert billigere i drift en carbon supraen som må konstant dilles med, jaaaaaaaaaaaaaada, jeg vet at den er en ren banebil og alt det der, men dere burde skjønne poenget mitt...

Re: Oppskrytt JZA80??

Legg innLagt inn:29 nov 2008 17:20
av Stiansen
inzane2012 skrev:
bose skrev:nei alu-motorene fra spaghettiland er kanskje ikke no prakteksempel :lol:
men Porsche motorene har altid vært arbeidshester.
vil nok tro at en ferrari motor fint kan nå 200k km vist den blir tatt rett vare på, men nå blir ikke sånne biler kjørt i nærheten av like mye som våres japsebiler, og må heller ikke glømme at disse bilene er bygd for fart og skal kjørers der etter, og ja, disse har nok ganske stive priser på servicene og sånt, men det kommer nok mest av navnet på merket, men di tåler nok en del mer juling enn en japsemotor trimma til det ugjennkjennelige! vist du tar carbonsupraen som ett eksempel, der byggekostnadane nå sikkert har runda 850.000 kr, da hadde jeg heller kjøpt meg en brukt ferrari 355 som jeg kunne kost meg på veiene med, for den er sikkert billigere i drift en carbon supraen som må konstant dilles med, jaaaaaaaaaaaaaada, jeg vet at den er en ren banebil og alt det der, men dere burde skjønne poenget mitt...
Nå er det ganske ekstremt å ta Carbon-Supraen vs. en 355, men ser poenget ditt. Om man tar en Supra med singelturbo med kun basic upgrades, trenger ikke koste all verden så går den nok bedre også, og den holder minst like lenge, det kan jeg garantere. Ta f.eks. Are Ourom sin røde Supra, han har kjørt 3-4-5 år med singelturbo og ca 600hk.. Han har ikke hatt problemer i det hele tatt så og si med den.

Kan også nevne gutta i Usa med Twinturbo Gallardo og det som er.. Ja, det er rått. Men vil tro at en slik Gallardo krever like mye, om ikke mer service og vedlikehold om den skulle vært kjørt like mye som 1000hk Supragutta borti der :wink:

Re: Oppskrytt JZA80??

Legg innLagt inn:29 nov 2008 17:35
av inzane2012
var det som var poenget mitt og, og gjøre det litt ekstremt :) men en ting er jo å ha en ganske heftig trimma bil, og å ha en helt orginal klassiker som ferrari 355 (og ja, for dere som ikke har skjønt det enda, så er jeg litt over gjennomsnittet betatt av ferrari) for meg personlig så ville ikke en trimma supra apellert like mye til meg som en 355 :) og om jeg hadde blitt forbikjørt av en supra, så hadde ikke det gjort så mye heller, for en 355 har jo faktisk ikke så allverdens mye hk heller da, er vel rett i underkant av 400 hk, og da er det jo til og men noen mr2er her til lands som har en god sjanse til å hamle opp med den :)

men uansett, jeg personlig ville heller eid en ferrari enn en heftig trimma japsebil, for den har 380 hk orginalt og en eksoslyd til å dø av, mens f.eks en orginal supra har vel 330hk orginalt og er mye større og tyngre og alt det der...

nei, gikk vel litt langt unna selve topic med dette her, så beklager det gutter, var ikke meningen :P hehe

Re: Oppskrytt JZA80??

Legg innLagt inn:29 nov 2008 18:07
av bose
Stiansen skrev:
inzane2012 skrev:
bose skrev:nei alu-motorene fra spaghettiland er kanskje ikke no prakteksempel :lol:
men Porsche motorene har altid vært arbeidshester.
vil nok tro at en ferrari motor fint kan nå 200k km vist den blir tatt rett vare på, men nå blir ikke sånne biler kjørt i nærheten av like mye som våres japsebiler, og må heller ikke glømme at disse bilene er bygd for fart og skal kjørers der etter, og ja, disse har nok ganske stive priser på servicene og sånt, men det kommer nok mest av navnet på merket, men di tåler nok en del mer juling enn en japsemotor trimma til det ugjennkjennelige! vist du tar carbonsupraen som ett eksempel, der byggekostnadane nå sikkert har runda 850.000 kr, da hadde jeg heller kjøpt meg en brukt ferrari 355 som jeg kunne kost meg på veiene med, for den er sikkert billigere i drift en carbon supraen som må konstant dilles med, jaaaaaaaaaaaaaada, jeg vet at den er en ren banebil og alt det der, men dere burde skjønne poenget mitt...
Nå er det ganske ekstremt å ta Carbon-Supraen vs. en 355, men ser poenget ditt. Om man tar en Supra med singelturbo med kun basic upgrades, trenger ikke koste all verden så går den nok bedre også, og den holder minst like lenge, det kan jeg garantere. Ta f.eks. Are Ourom sin røde Supra, han har kjørt 3-4-5 år med singelturbo og ca 600hk.. Han har ikke hatt problemer i det hele tatt så og si med den.

Kan også nevne gutta i Usa med Twinturbo Gallardo og det som er.. Ja, det er rått. Men vil tro at en slik Gallardo krever like mye, om ikke mer service og vedlikehold om den skulle vært kjørt like mye som 1000hk Supragutta borti der :wink:
møter denne motoren dagens avgass og støykrav?
i have my doubt`s