Side 1 av 2

J-Spec VS Euro-spec fuelrail

Legg innLagt inn:22 nov 2008 15:21
av Supramk3turbo
Hei.

Jeg lurer på: Jeg har jo en J-spec 2jz-gte. Er det noe forskjell på J-spec fuelrail i forhold til Euro fuelrail, vist man ser bort i fra dysene så klart. Jeg har fått et meget bra tilbud på Sard 850 cc dyser, som passer i orginal rail. Han kunne også selge med Euro-spec railen. Er det noe vits å kjøpe railen også, eller er den lik som den jeg har??

Re: J-Spec VS Euro-spec fuelrail

Legg innLagt inn:23 nov 2008 12:46
av Supramk3turbo
Bump..

Re: J-Spec VS Euro-spec fuelrail

Legg innLagt inn:23 nov 2008 18:57
av bjornalf
samme railen :)

Re: J-Spec VS Euro-spec fuelrail

Legg innLagt inn:23 nov 2008 21:32
av Supramk3turbo
Okei, takk skal du ha. Vet du hva folk gjør for å bytte ut den orginale bensintrykks reg. med en manuell regulator, finnes det noe flens med fittings kobling på, eller må jeg gjenge opp det hullet som er etter den orginale regulatoren...

Re: J-Spec VS Euro-spec fuelrail

Legg innLagt inn:23 nov 2008 22:53
av TTM
Hei.

Husk at det er forskjellig motstand på dysene da. Euro-spec har vell i likhet med us-spec lav ohm. J-spec har høy ohm :wink:

Re: J-Spec VS Euro-spec fuelrail

Legg innLagt inn:24 nov 2008 07:26
av Supramk3turbo
Ja,stemmer det :D Er høy ohm jeg har kjøpt, skal brukes på AEM sprut. Burde gå bra det...

Re: J-Spec VS Euro-spec fuelrail

Legg innLagt inn:24 nov 2008 08:39
av TTM
Det gjør jeg og, men jeg har litt mindre dyser. Skal kjøpe større i vinter, men det er litt vanskelig å finn høy ohm i ca. 850cc. (top feed)

Husk at du trenger en peak and hold converter sammen med aem'en. :wink:

Re: J-Spec VS Euro-spec fuelrail

Legg innLagt inn:24 nov 2008 08:50
av Supramk3turbo
Åh?? Det visste jeg ikke. Hvorfor trenger jeg det??

Re: J-Spec VS Euro-spec fuelrail

Legg innLagt inn:24 nov 2008 09:44
av Heimdal
Har vel en sånn brakket dings for å montere bensintrykksregulator liggende....

Har hatt en liten garasjerydding og selger derfor noe småtteri.

HKS Super Sequential Blow Off Kit til Supra MKIV Bud/800 Solgt
PHR EGR Block til Supra MKIV Bud/400 Solgt
Bensintrykkregulator i chrome Bud/400 solgt
Fuel Cut Defender Bud/400 Solgt
180 km/h fjerner Bud/400
Brakket for montering av bensintrykksregulator til Supra MKIV Bud/400
KN Filter (som nytt) åpent i alle ender Bud/400 Solgt
90 graders silikon bend 76mm Bud/300
Greddy Emange Bud/1000
Ledningsnett til Supra MKIV for Greddy Emange Bud/700
Aluminumsrør rett og 2 45 gradere 76 mm Bud/600/500/500
Walbro 255lh selges også. 400 solgt
6 stk 720cc Lavohms dyser selges også 400per stk
PM eller post her.

Re: J-Spec VS Euro-spec fuelrail

Legg innLagt inn:24 nov 2008 10:17
av TTM
Supramk3turbo skrev:Åh?? Det visste jeg ikke. Hvorfor trenger jeg det??

Ehm, Nå kan det hende at jeg tuller litt. Men han jeg kjøpte bilen min av (han som monterte aem, dyser osv.) sa at det er høy ohm, med en sånn peak and hold boks. Har noe å gjøre med at motstanden ligger i ledningsnettet og ikke i ecu'en.

Her er værtfall tråden der dem diskuterte dette:
viewtopic.php?f=48&t=21845&p=233930&hil ... er#p233930

Hvis du fortsatt er usikker kan du bare ringe erik på toyparts, han har gjort akkurat dette før, og vet akkurat hvordan det skal være.
Han skulle foresten sende meg forslag til nye dyser, men har enda ikke fått svar. *host..hint* :wink:

Re: J-Spec VS Euro-spec fuelrail

Legg innLagt inn:24 nov 2008 10:27
av Supramk3turbo
Hmm, ja. Jeg blir litt usikker jeg altså. På AEM forumet er det flere som mener at man kan velge hva slags dyser den skal drive.

Har sendt en meld til erik.

Re: J-Spec VS Euro-spec fuelrail

Legg innLagt inn:24 nov 2008 13:40
av Heimdal
Du må enten ha en aem dyse driver eller eurospec resistor. Ha prøvd å la AEM styre lav ohms dysene sjøl, men den klarer ikke det. Kom til 4000 rpm i benken, så klarte de ikke å levere mer i følge AEM'en.
Derav 720 cc lavohmsdysene i salgspostn min :D BILLIG!!!!!!!!!!

Re: J-Spec VS Euro-spec fuelrail

Legg innLagt inn:24 nov 2008 15:59
av Supramk3turbo
Høy ohm da??

Re: J-Spec VS Euro-spec fuelrail

Legg innLagt inn:24 nov 2008 16:31
av Heimdal
Hoyohms er ikke noe problem.. Vet ikke hvorfor men AEM er vel laget i USA, og der har de jo resistor fra fabrikk. Trur de fleste datasprut foretrekker hoyohms...

Re: J-Spec VS Euro-spec fuelrail

Legg innLagt inn:24 nov 2008 16:44
av bjornalf
er ikke resistor etc i den men i us spec bilene er det resistor. og den er bygd for disse. derfor blir det litt tull med våre j-spec etc.